Wednesday, March 22, 2023

Buffet Ramadan 2023 | “IFTAR DI CONCORDE” 2023 Di CONCORDE Hotel Shah Alam

Hi Korang,

Menjelang Ramadan yang semakin hampir, keluarga dan rakan-rakan menanti untuk menikmati juadah berbuka puasa. Jabatan kulinari Concorde Hotel Shah Alam menyediakan berbagai jenis masakan tradisional Melayu yang menarik di Melting Pot Café dengan tema tahun ini, IFTAR DI CONCORDE.




Sajian Ramadan ini bermula dari 23 Mac hingga 21 April 2023. Sebanyak 4 jenis menu yang berbeza, dengan 90 hidangan lauk pauk yang menyelerakan menanti semua tetamu.

Puan Amilia Alias, Pengarah Jabatan Jualan & Pemasaran berkongsi bahawa “tetamu semua boleh meningkatkan selera mereka dengan pembuka selera seperti”, katanya.

· Kerabu Sotong Suhun Utara
· Kerang Hijau Tumis dengan Daun Selasih Thai
· Kari Kepala Ikan Jenahak Tomato Bendi
· Kambing Panggang Berempah Bawang Putih

Hotel Concorde Shah Alam terkenal dengan Bubur Lambuk yang akan dihidangkan setiap hari. 


3 Bubur Lambuk yang utama ialah:

Bubur Lambuk Ayam Dara Lada Hitam
Bubur Lambuk Daging Batang Pinang
Bubur Lambuk Makanan Laut.




Hidangan utama dan menu belanga terdiri daripada Nasi Putih Kukus Pandan Wangi, Nasi Jagung Bergajus, Nasi Briyani Kismis Emas, Nasi Bukhara & Nasi Hujan Panas, Kari Kepala Ikan Jenahak Tomato Bendi, Ketam Masak Cili ‘Chef Mong Style’, Kerang Tumis dengan Cili Kering, Ikan Patin Gulai Tempoyak dan banyak lagi


Apa yang istimewa tentang Iftar di Concorde Hotel Shah Alam ialah suasana Bazar Ramadan dengan kegemaran ramai seperti Sup Kambing Mamak, Popia Basah, Roti John Mayonis Bersusu, Murtabak & Roti Jala, Goreng-goreng seperti Keropok Lekur, Pisang, Keledek, Pisang Goreng dan banyak lagi





Tidak ketinggalan juga untuk mereka yang gemar mengakhirinya dengan pencuci mulut yang lazat seperti Agar-Agar Buah Pic, Tart Badam, Aneka Kuih Melayu
Bubur Kacang Hijau, Cendol, Lai Chi Kang, ‘Chocolate Fountain’, Ais Krim dan Perasa, Ais Kacang dan banyak lagi

Hilangkan dahaga anda dengan minuman seperti:

Air Bandung
Air Barli
Air Kembang Semangkuk
Air Sirap Pandan Selasih
Air Tebu
Air Teh Bunga
Nescafe Tarik
Teh Tarik.

Harga IFTAR DI CONCORDE ialah RM 140 bagi setiap orang dewasa, RM 108 bagi setiap warga emas dan RM 70 bagi setiap kanak-kanak berumur 5-12 tahun.


Sepanjang bulan Ramadan, tetamu boleh berehat dan bersantai dengan selesa di Hotel Concorde Shah Alam dengan kadar harga kamar Deluxe istimewa bermula dari RM 180 bersih setiap bilik setiap malam (bilik penginapan sahaja) atau RM 200 bersih termasuk 2 sahur atau sarapan pagi.



Untuk pertanyaan atau tempahan Ramadan, hubungi kami di:
Ramadan Centralized Counter | Lobby Level

T 603 5520 8000 | M 6012 289 8103 E vasanthi@concorde.net

Untuk pertanyaan atau tempahan bilik, hubungi kami di:

Tempahan bilik

T 603 5520 8000 | Ext 2500 or 2404 | E reservation-chsa@concorde.net


No comments :