Sunday, January 10, 2021

LENGQUAS - 7 Menu Makanan Sejuk Beku Di Perkenalkan

Hi Korang, 

Makanan sejuk beku atau frozen food memang senantiasa mendapat tempat di hati para ibu-ibu diluar sana, kerana ianya sangat-sangat membantu di dalam proses penyediaan makanan di rumah di kala sang ibu sibuk dengan kerjaya masing-masing. 

Kak lily juga tidak ketinggalan, sebab ianya sangat memudahkan dan menjimatkan masa dan tambahan pula menunya enak-enak belaka. 


Sejurus ini LengQuas, jenama makanan sejuk beku keluaran KOPETRO Food Sdn. Bhd., memperkenalkan tujuh menu makanan baharu hari ini. Menurut Pengerusi KOPETRO Food, Datuk Haji Abdul Razak Bin Hussain, pihaknya telah mendapat permintaan yang tinggi bagi produk-produk LengQuas sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), lebih-lebih lagi sejak mereka menawarkan perkhidmatan penghantaran kepada pelanggan-pelanggan sekitar Lembah Klang. 

Tambah beliau lagi, KOPETRO Food sedang dalam rundingan bersama beberapa pengeksport dalam usaha membawa produk sejuk beku LengQuas menembusi pasaran antarabangsa seawal suku kedua tahun 2021 nanti. Mereka juga dalam usaha untuk mendapatkan sijil Veterinary Health Mark (VHM) dari Jabatan Perkhidmatan veterinar bagi membolehkan produk keluaran dapat dieksport ke luar negara. 


7 Menu Makanan Sejuk Beku

Menghidangkan lima menu tradisional seperti Daging Lemak Kuning, Kari Daging Berkentang, Asam Pedas Daging, Kuah Kacang dan Daging Dendeng, LengQuas turut menyajikan dua menu makanan antarabangsa, Beef Stew dan Chicken Herb Glaze. 



Mula memasuki pasaran tempatan sejak tahun 2019, LengQuas menawarkan 17 hidangan lauk-pauk tradisional iaitu Paru Goreng Berlada, Ayam Masak Merah, Ayam Percik, Daging Masak Hitam, Sambal Ikan Bilis, Ayam Masak Hitam dan Ayam Rendang, selain makanan Ready To Eat (sedia dimakan) seperti Nasi Lemak Ikan Bilis, Nasi Briyani Ayam Rendang, Nasi Briyani Ayam Merah, Nasi Minyak Ayam Percik, Nasi Hujan Panas Ayam Kurma, Nasi Putih Daging Masak Hitam dan Nasi Ayam Kukus. 

Menurut Encik Ahmad Azizul Mashud, Ketua Operasi KOPETRO Food, kesemua produk LengQuas telah berjaya mendapat pengiktirafan HACCP dan GMP daripada Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan (BKKM), Kementerian Kesihatan Malaysia selain pensijilan HALAL, MESTI dan Buatan Malaysia. 

Ejen Jualan Di Setiap Negeri

KOPETRO Food (KOPERASI KAKITANGAN PETRONAS BERHAD) juga menawarkan fasiliti perkhidmatan pengeluaran makanan dan membuka peluang perniagaan kepada Pengusaha industri kecil dan sederhana untuk bekerjasama dengan KOPETRO Food. KOPETRO Food juga telah melantik seramai 153 orang ejen jualan di setiap negeri antaranya, Selangor, Melaka, Terengganu, Johor dan akan melantik lagi ejen-ejen negeri lain untuk mengembangkan lagi pemasaran produk sejuk beku ke seluruh Malaysia. 

Pemillik perusahaan kecil dan sederhana yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang kerjasama dengan KOPETRO Food dalam membangunkan produk makanan mereka atau ingin menjadi ejen LengQuas boleh berhubung terus dengan KOPETRO Food Sdn. Bhd. di talian 017-319 5764. 



Korang boleh gunakan kod promo LENGQUAS10 untuk mendapatkan diskaun 10% dengan pembelian 3 pek ke atas. 

Untuk info lanjut mengenai LengQuas dan mengetahui promosi-promosi terkini daripada LengQuas, korang boleh layari:-

Layari laman web : 

Facebook: 

Instagram: 

No comments :