Friday, January 1, 2021

Pi Kedai Cermin Mata Murah dan Viral di Sungei Wang Plaza KL Sebab Mata Dah Silau

Hi Korang, 

Kak lily perasan yang ramai nau dok citer-citer pasal kedai cermin mata murah di Sungei Wang Plaza nieh. Seriously ramai orang rekomen kalau nak buat spek murah datang je ke sini melambak-lambak kedai cermin mata yang menawarkan harga yang murah dan kalau di fikirkan memang tak masuk akal sebenarnya. 

Tapi orang peduli apa, janji spek mata berkualiti walaupun harga murah. Sebab tuh lah Sungei Wang Plaza ni jadi terkenal dengan lokasi buat cermin mata murah. 

Macam kak lily ni dah terlalu lama guna contact lens sejak zaman anak dara lagi so dah tiba masanya untuk kak lily bertukar balik kepada cermin mata. Sebenarnya bukan apa, sebab leceh nak pakai pepagi sekarang nie, asyik tercucuk mata bila nak masukkn lens dalam kelopak mata. Itu yang kak lily fikir lebih baik guna cermin mata dan kebetulan mata plak sekarang ni mula silau so lagilah bertambah keinginan nak pakai spek balik. 


So pilah kak lily ke kedai cermin mata EYE SMART VISION, di lot G114 Ground Floor, Sungei Wang Plaza. 

Dari escalator dah nampak dah kedai cermin mata nieh, kak lily suka cari kedai yang luas, cerah dan terang so tak delah nak bersempit-sempit bagai, eh S.O.P haruslah kena jaga kan di musim-musim Covid-19 ni. 

Pilihan Bingkai Cermin Mata Yang Pelbagai 

Ya ampun, bila kak lily masuk je ke Eye Smart Vision ni, jadi rambang mata di buatnya. Rasanya lebih daripada 2000 bingkai cermin mata yang boleh dipilih mengikut kesesuaian muka. 





Nak yang bulat ada, yang petak ada, yang bersegi ada, warna yang pelbagai ermm itulah pening di buatnya sampai ada staff nama Jimmy yang tolong buatkan beberapa pilihan yang mana sesuai dengan muka kak lily ni. Itulah muka dah bulat takkan pakai spek bulat gak kan hehehehehe.. 



Yang best tuh, bingkainya fleksible, kalau terbengkok pun tak patah kan. Tahan lama jawabnya 

Harga Mampu Milik, Hanya RM65 sahaja!! 

Oh ya nak bagitau nie, korang jangan terkejut plak. 

Hanya RM65 sahaja untuk bingkai dan lens sekali, OMG mana ko nak dapat harga macam ni kat luar sana.Seriously kak lily tak tipu tau, mostly kita tau yang kos buat cermin mata sekurang-kurangnya RM300 – 400 untuk 1 cermin mata kan. Tapi kat Eye Smart Vision nieh giler murah wei RM65 sajor, nampak tak 2 kali kak lily ulang sebab macam tak caya. 

Bagi kak lily harga mampu milik sangat dah nieh, tak fikir panjang terus aje buat cermin mata baru hah. 



Terus jer Jimmy letak 3 bingkai cermin mata untuk kak lily pilih, hah amik ko semua design-design hipster. Yelah takkan nak pakai yang bisye-bisye jer, nama pun acik KOLs so kenalah ikut trend dan up to date hehehehe 

Lens Khas Silau – ALPHA BLUE 420 

Kan tadi kak lily bagitau mata dah mula silau kan, sebab tuh nak buat cermin mata nieh. 


Lens khas ini dipanggil Alpha Blue 420 dan lens ini membantu untuk menghalang cahaya tembus cermin mata korang. Memang betul pun, lens ini sangat membantu untuk mereka yang mempunyai silau yang tinggi dan sukar untuk memandu di waktu malam terutamanya. 


So kak lily cakap dengan si Jimmy tuh ‘Eh, Jimmy you punyer spek boleh buat kasi tak silau boleh ke? ‘Boleh kak, nanti saya tunjuk you macamana lens silau ni berfungsi ek’. 

Nah korang tengok video ni 

   

Nah see nampak tak perbezaan 2 lens tuh, haruslah kak lily pilih lens Alpha Blue 420 ni ek. Tapi kenalah tambah duit sket , alah tak delah mahal mana pun hanya tambah RM60 sajor, hah berbaloi kan 

RM65 (bingkai & lens) + RM60 (lens silau Alpha Blue 420) = RM125 untuk 1 cermin mata 

Murah betul !!! 


Ok check mata untuk confirmkan balik power mata, memang sekarang ni sebelah kiri dan kanan -700 yang ni pun still sama lagi. Maknanya kena makan lobak merah lebih lagi kan hehehehhe 


Masuk plak bilik comel yang ade skrin ada huruf-huruf, sebab nak check lagi tahap mata kak lily kan. Pakai spek mata kelakar ni, so 2-3 kali tukar lens kat dalam spek tuh nak make sure mata kak lily sesuai lagi dengan power yang check memula tadi. 

1 Jam Kemudian Siap!! 

Lepas dah check mata dan pilih bingkai cermin, Jimmy bagitau dalam masa 1 jam jer cermin mata siap. Ahkak nganga jap, macam what 1 jam jer?? Ye betul. Jadi kak lily pun pi makan dulu lah sambil beli barang-barang rumah sket, tengah syok-syok shpping dapat call cakap cermin mata dah siap. 

Hah ko, senang kan. 




Ermm nak cakap cam ner lagi kan, memang best lah EYE SMART VISION ni! 


Dengan Jimmy yang tolong kak lily pilihkan bingkai 

Ni pun same, staff yang sangat-sangat membantu 

Dengan staffnya yang sangat membantu pilihkan cermin mata, siap buat lawak-lawak gitu, harga yang mampu milik, bingkai cantik apa lagi yang korang nak kan. 

Nah ini alamatnya : 


EYE SMART VISION 
Lot G114, G Floor, 
Sungei Wang Plaza, Kuala Lumpur 

Nah whatsapp je senang untuk nak tanya apa-apa : 


Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

INSTAGRAM : 

FACEBOOK PAGE : 




No comments :