Thursday, November 17, 2016

FIlem #66 - Filem Aksi Dari Indonesia Kini Di Malaysia

Hi Korang,


Nak citer pasal Filem istimewa di bawakan khas dari Indonesia ni ye..


Filem #66 terbitan Creative Motion Pictures bakal ditayangkan di Malaysia pada 17 November ini serentak dengan di Indonesia. Diantara pelakon-pelakon yang membintangi filem ini ialah Asun Mawardi, Donita, Yayu AW Unru, Franki Darmawan, Erwin ST Bagindo, Ali Syehan,Fandy Christian, Djaitov Tigor, Hendra Louis, Joshua D Pandelaki dan Ricardo Silenzie.

JUDUL FILM: #66

SUTRADARA : ASUN MAWARDI 

DURASI: 116 MINUTES

GENRE: ACTION/MARTIAL ARTS

PEMAIN: : Asun Mawardi, Donita, Yayu AW Unru, Franki Darmawan, Erwin ST Bagindo, Ali Syehan,Fandy Christian, Djaitov Tigor, Hendra Louis, , Joshua D Pandelaki, Ricardo Silenzie

SINOPSIS


#66 (Asun Mawardi) adalah seorang pembunuh bayaran yang ditugaskan membunuh seorang informan polisi untuk melindungi sebuah organisasi kriminal, tetapi Ia kabur dengan uang bayarannya ke luar kota, tanpa menyelesaikan tugasnya. Karena dia ingin meninggalkan kehidupan kriminalnya.

#66 memutuskan untuk kembali ke rumahnya, tapi Ia tidak diterima oleh keluarga karena selama ini dia menghilang tanpa ada kabar berita dan membuat keluarganya kecewa. Dan #66 memutuskan bekerja sebagai supir dan pengawal pribadi gadis cantik bernama Fara (Donita) yang ternyata adalah anak dari kepala organisasi kriminal.






Berniat ingin keluar dari masa lalunya kini #66 terperangkap lagi di dunia kriminal. Semakin ia mengetahui tentang keluarga Fara, semakin terbukti bahwa mereka bekerja untuk para kriminal dan adiknya Ari (Ricardo Silenzie) menjadi pengantar narkoba. Mereka berdua terseret semakin jauh karena ditugaskan menghancurkan sarang narkoba dan membunuh geng musuh.

#66 berusaha untuk berdamai dengan masa lalunya, kegagalannya, dan membangun kembali hubungan dengan ayah dan adiknya. 

#66 dihadapkan pada pilihan untuk tetap loyal dengan pekerjaannya atau melindungi keluarganya. 



Apa lagi jom serang panggung, ermmm sekarang jugak!!!







3 comments :

el said...

jom CL kita serang..CL banjer ok haha

umminani said...

best juga ni..17 nov ,makna dah start...nak kena cari masa la p tgk

Unknown said...

Tak apa kakak tunggu vcd cikliliy😁