Thursday, August 27, 2015

ILM ARTS FESTIVAL 2015 – Gathering Personaliti Muslim Terbesar Di Dunia

Hi Korang,



Ini merupakan once in lifetime tau!


Aku sendiri pun rasa tertarik untuk pergi ILM Arts Festival 2015 ni kerana ianya merupakan acara pertama yang akan mengumpulkan barisan personaliti muslim dan artis antarabangsa dan tempatan didalam satu arena.


Festival yang hanya akan berlangsung selama satu hari ini bakal menampilkan lebih daripada 30 artis dan personaliti antarabangsa dan tempatan daripada pelbagai genre karya dan hiburan; antaranya fotografi, karya graffiti, seni pertahanan diri,sukan papan lungsur ,nasyid, kaligrafi, komedi dan yang lain-lain lagi. 

Ermm bunyi cam menarik kan! ermmm (garu-garu kepala jap ek)

Jom baca lagi ek..

Ini di antara petikan ucapan daripada En Sajid Hussain, penganjur Festival ILM Arts.

"Ini adalah satu acara yang unik, dan ianya tidak pernah diadakan sebelum ini. Pengunjung akan dapat melihat sendiri kepelbagaian ekspresi seni menerusi persembahan barisan artis dan personaliti dalam acara ini. Acara ini diadakan untuk membuka mata masyarakat dunia bahawa Islam itu bukanlah satu agama yang terlampau liberal atau ekstremis seperti yang kerap dilaporkan oleh media massa antarabangsa”

“Hakikatnya, hiburan adalah salah satu daripada cara untuk mendekati golongan muda dan golongan bukan Islam dan menarik minat mereka untuk melihat sendiri akan keunikan dan keindahan Islam,” tambahnya lagi.

Festival Ilm Arts ini juga bakal menjadi platform untuk menarik minat para pelancong untuk menyaksikan dan mengalami sendiri keindahan dan keunikan negara ini. 


Festival ini bakal menampilkan persembahan daripada personaliti terkenal seperti artis hip hop Altimet dan Mizz Nina, Muadz Dzulkefly, Shazet dan Syafiq Zane chef terkemuka dan pemilik restoran FIQs Gastronomy dari Malaysia; Qari terkenal Sheikh Mishary Alafasy, penyanyi nashid Zain Bikha (Afrika Selatan) dan Ahmad Bukhatir (UAE). Antara lainnya, festival ini juga akan menampilkan personaliti komedi Hollywood, Omar Regan (AS) dan Baba Ali (AS) .

Tak kan persembahan pentas je kan, ermm ada lagi ni aktiviti lain ek


Korang akan dapat menyaksikan pertunjukan aksi sukan papan lungsur daripada personaliti Jordan Richter dan Joe Ipoh (Msian Famous Skateboarder). Peminat bidang fotografi juga akan mempunyai peluang untuk bertemu dengan Peter Sanders, ikon dunia fotografi Islam yang telah diiktiraf di peringkat antarabangsa. Personaliti Islam terkenal antarabangsa seperti Ustaz Nouman Ali Khan dan Syeikh Daood Butt juga akan turut tampil untuk memberikan ceramah di festival ini.


Nampak tak, memacam cara untuk kita berdakwah, eh non-muslim pun boleh join event ni kan. 

Ewah, excited dah tu kan.

Ini details bagi Festival ILM Arts ni

Festival ILM Arts

Lokasi : Stadium Malawati Shah Alam
Tarikh : 30hb Ogos 2015
Waktu : 11 pagi hingga 10 malam


Harga tiket : RM55, RM108, RM161, RM257, RM 373 ( mengikut zon tertentu)

RM1,062 for VIP – Violet Zone (including VIP Parking, Numbered Seating, Backstage Pass, Dinner, Free Gift & Group Photo)

FREE ENTRY untuk kanak-kanak bawah 12 tahun (mesti ditemani pemegang tiket dewasa

Untuk maklumat lanjut atau perkembangan terkini, korang boleh check it out di social media berikut.

Facebook: 

Twitter: 

Instagram: 


Main organisers : Ilm Arts Sdn Bhd 

Main Sponsors: Tourism Malaysia, Ministry of Tourism & Culture Malaysia (MOTC) ,Festivals Malaysia, MY Malaysia, Tourism Selangor, Astro Oasis, Harian Metro, iM4UFM, Karangkraf, HAYAA, iknowvation, Soul City Arts, Hadramawt, Orizon, Ghard, Sepang Gold Coast

No comments :