Saturday, November 9, 2013

Sambil CUCI Kereta Sambil Check Kereta Dengan SHELL FuelSave

Hi Korang,

Kan hari tuh aku ada pi SHELL FuelSave Challenge 2013 kan? La tak tau ke, mehla baca entry yang harituh kat SINI ek.


Sekali lagi, SHELL mengambil inisiatif untuk menyedarkan kita-kita ni selaku tuan punya kereta tentang keberkesanan Petua Shell FuelSave, untuk melahirkan pemandu yang menyokong penjimatan minyak. Yelah korang selalu mengeluh nak tau cara menjimatkan petrol kan.

Sekarang bagi tuan punya kereta yang menghantar menghantar kereta mereka untuk cuci di outlet Shine Shine di Melaka, Johor Bahru, Seremban dan Lembah Klang, serta di CARs International di Pulau Pinang akan ditawarkan pemeriksaan kecekapan minyak kereta secara percuma berdasarkan Petua Shell FuelSave. Petua Shell FuelSave termasuklah pemeriksaan tekanan angin tayar dan but kereta, perancangan perjalanan yang paling menjimatkan minyak, penggunaan minyak yang betul dan pemeriksaan tarikh servis kereta yang seterusnya. 



“Penjagaan kereta anda bermula dengan kebersihan luaran dan dalamannya,” kata Tuan Haji Azman, Pengarah Urusan, Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd. dan Shell Timur Sdn. Bhd.

“Shell Nationwide Survey 2013 yang dijalankan baru-baru ini menunjukkan bahawa 93% daripada responden tinjauan tersebut ingin mendapatkan lebih banyak maklumat tentang petua penjimatan minyak. Di Shell, kami komited untuk menggalakkan penggunaan minyak dengan cekap dan mobiliti yang lebih bijak untuk semua.” 


Shell FuelSave 95 direka agar dapat digunakan lebih lama. Semuanya adalah hasil kesungguhan dan kepakaran pasukan saintis minyak Shell yang berdedikasi dan usaha mereka ini telah berjaya menghasilkan minyak yang lebih baik untuk pemandu dan kereta masing-masing. 


So bagaimana nak dapatkan cuci kereta secara PERCUMA ni?

Mudah je

1. Korang kena ke Shine Shine dan CARs International di mana-mana outlet yang terletak di pasar raya terkenal macam Giant, Jusco di Pulau Pinang, Melaka, Johor Bahru, Seremban dan Lembah Klang

2. Cuma di hujung minggu sahaja – Sabtu dan Ahad

3. Dari 25th Oktober – 17th November 2013

Lepas tuh,

Bagitau korang nak consultation pasal Petua Shell FuelSave daripada duta Shell FuelSave secara PERCUMA. Barulah dapat cuci kereta secara PERCUMA ye.


Minggu ni sempat lagi ni kalau nak cuba, mana tau kot-kot boleh terjumpa plak dengan DUTA Shell FuelSave. Alah si Fahrin Ahmad tu lah. Aku tau dia kat mane....

hehehehehe... rahsia ye...

2 comments :

Anonymous said...

wah boleh cari kat jb ni..huhu

hazman aka species1980 said...

kalau ada CAR WASH GIRL baru la happening....hahahaha