Thursday, September 5, 2013

CARAMA Castrol Di Malaysia - Online Portal Untuk Pengguna Kereta Masakini.

Hi Korang,

Hari tu aku ada citer sket pasal CARAMA ni. La lupa la tuh kan. Meh la baca kat SINI.


So pada 28 Ogos tuh, CASTROL melancarkan secara rasminya web portal CARAMA ni. Ianya merupakan satu web portal mudah alih yang memudahkan pengguna mengetahui cara penjagaan kereta, penyelenggaraan dan panduan bengkel.

Satu survey telah pun di lakukan baru-baru ini kepada lebih 400 responden di sekitar Lembah Klang menunjukkan keperluan untuk bengkel bebas untuk membina hubungan yang dipercayai dengan pemilik kereta, menyediakan mereka dengan ketelusan dalam penentuan harga dan jaminan dalam kualiti mutu kerja, kemahiran dan peralatan.

Carama Certified Shops* telah direka untuk menangani isu ini dengan menyediakan skor kualiti keseluruhan, berdasarkan pemeriksaan 40 titik ketat oleh panel pakar-pakar pihak ketiga yang bebas, memastikan bahawa kedai-kedai memenuhi standard kualiti tertinggi, kemahiran, ketelusan, perkhidmatan pelanggan, kesihatan dan pematuhan keselamatan.

Portal ni kira sesuai macam pengguna cam aku yang pandai bawa kereta tapi tak reti nak jagalah, biasalah orang pompuan memang cam tu. Mana tau kena tipu dengan tokeh workshop kan, rosaknya sket je tapi bila kita tak de ilmu pengetahuan bab-bab ni memang kena tipu manjanglah gamaknya.

Di antara features yang terdapat di dalam CARAMA.COM ni ialah repair shop locatorspare parts calculator, my car** logbook and Carama rewards***.

**My Car is a feature that provides car owners with service reminders. Its core value is helping schedule users' car servicing and ensuring well-maintained vehicles.

***Carama Reward is a money-saving, cash-back redemption model that rewards car owners for their usage, engagement, reviews and sharing of Carama.

Pemilik kereta juga akan dapat berkongsi ulasan pengguna berdasarkan pengalaman sebenar Carama Certified dan Kedai Disenaraikan. Sebagai portal penjagaan kereta yang pertama Malaysia, Carama menghubungkan pemilik kereta untuk berkongsi pengalaman dan tips penyelenggaraan kereta dengan rakan-rakan, keluarga dan masyarakat umum

Lagipun, dengan adanya CARAMA ini, rasanya pemilik bengkel yang kecil-kecilan akan mendapat kebaikan, yelah dapat mempromosikan lagi bengkel mereka. Tak payah susah-susah nak buat website ke blog untuk bengkel sendiri, semuanya mudah dengan adanya CARAMA ni.

Menurut Roy Williamson, Pengarah Urusan Castrol InnoVentures, "wawasan Carama adalah untuk menjadi website portal nombor satu dalam penjagaan kereta selepas pasaran dan ruang perkhidmatan dengan menyambungkan pengguna, bengkel dan sekutu-sekutunya, melalui stop web satu platform mudah alih yang dibolehkan, memanfaatkan warisan Castrol kepercayaan dan perhubungan pelanggan. Kami yakin bahawa Carama akan mengubah pasaran selepas kereta pengalaman penjagaan untuk semua pemilik kereta, memudahkan penyelenggaraan kereta mereka. "

Korang,

meh check it out website CARAMA ni di http://www.carama.com/. Alah cepat-cepat sign up, mana tau ada promosi early bird bagi mereka yang mendaftar awal. Dengar-dengar blogger Myvitrd dah pun menggunakan CARAMA ni untuk mencari spare parts bateri kereta, katanya mudah.

Aku?

sebelum launching lagi aku dah register dan sudah semestinya aku ada dapat tawaran baik punya dari CARAMA.

So tungguuu....


No comments :