Friday, November 9, 2012

Nissan ALMERA Test Drive Day KL-PD-Melaka

Hi Korang,

Kan hari tuh aku pi launching Nissan ALMERA ni kan, ermm dapat plak offer dari Tan Chong Team untuk join media test drive last week. Haruslah pi kan, rezeki jalan di tolak.

Amik gambo sendiri jelah


Aku sampai ETCM Southgate ni kul 8.20pagi cam tu. Satu orang pun aku tak kenal so cam biasa buat networking dengan ramah-ramah mulut tu ek. 


Majoriti yang join semuanya mainstream media and magazine automobile. Breakfast dulu kemudian baru register dan briefing pun start.

Jajan yang menarik hati

Air pun brand Tan ChonG tau

Ok its time untuk naik kereta. Kereta aku no. 13 yang paling last. Aku ok je coz mesti semua orang akan tunggu aku kalau aku lambat kan, baru convoy katanya. 

Siap ada guide book lagi, takut nau ktorg sesat kan

Dalam kereta aku lengkap dengan GPS, smart tag dan walkie talkie untuk nak communicate kalau ada apa-apakan. Tak ketinggalan gak, jajan pun ada ye untuk hilangkan ngantuk masa drive.

Lepak kejap

Ok syiok sendiri kejap

Untuk first part, ktorg kena buat ECO Run Test Drive. Ala ini senang sangat, drive cam biasa yang macam pi keje kan sebab nak tengok penjimatan minyak untuk kereta ALMERA ni.So convoy dari KL-Putrajaya-Nilai-Rantau. Time ni memang rileks abis, bawa dalam kadar 80-90km/jam cam tu. Bolehlah enjoy features dalam Nissan ALMERA ni.


Sampai Rantau, isi minyak dulu ek. Memang betul-betul jimat lah, cuma RM9.99 je dari KL ke Rantau siap lalu Putrajaya, Nilai lagi kan. Kira baguslah kereta ni. So tukar driver, Sidney (blogger) pulak yang drive.

Convoy stop untuk tukar driver


Dari Rantau ke Port Dickson, ikut jalan lama coz nak try hardcore driving plak. Mana taknya dengan jalan bengkang bengkok di tambah plak dengan hujan lebat lagi. Itu belum kira lembu melintas bagai kan. Ternyata suspension ALMERA memang strong lah.  Brake pun power.


Hah sampai pun Avillion Cove, ktorg lunch kat clubhouse tuh. Dapat rehat-rehat lurus pinggang sket kan. Makan tetap makan walaupun dalam kereta tadi jajan pun masih banyak lagi. Amik-amik gambar ALMERA IMPUL punye interior. Ini lagi best dari yang aku drive tuh. Full spec la katakan.


Driving dari PD ke Melaka memang ok lah. Lalu jalan lama kan, dengan kereta banyak, lori besar, budak sekolah melintas, traffic light memang best. Kat sini Marshall sangat membantu, bagitau ada obstacle, lori rosak dan memacam lah. Siap boleh buat conference lagi dalam kereta dengan walkie talkie. Banyak betul info yang aku dapat tau more details pasal Nissan ALMERA ni.



Sampai Holiday Inn Melaka dalam kul 4.00pm cam tuh. Ermm tak boleh nak buat photoshoot langsung coz hujan yang amat lebat. Jawabnya kena tunggu esok pagi lah.

Duit banjer untuk second day

Malam ktorg dinner kat Restoran Peranakan area Jonker Walk tu dan esoknya drive balik KL. (itu lain punye entry la ek)

Goodies dari Nissan. Timo kaciH yo..

Itu je


Apa-apa pun thanks Tan Chong Motor for this special opportunity; hopefully we can work together again.

p/s : Tak banyak gambo muka aku ek coz official photographer mak keje noks, tak leh nak cuti.


3 comments :

hazman aka species1980 said...

aku suka tengok gambar time hujan tue smart dan clear

lina said...

wow...best nya...thinking?

SURIA AMANDA said...

seronoknya cik lily...