Tuesday, January 7, 2020

Menonton Secara ‘LIVE’ 'MAHARAJA LAWAK MEGA 2019' Di Royal Theater Shah Alam

Hi Korang, 

Yesza kak lily memang tak akan lepaskan peluang untuk menonton secara langsung event-event anjuran Astro ni. Dah orang ajak so kita pun pi lah kan, tapi tak delah setiap minggu pun tengok ada kelapangan dan masa so why not. 


So kak lily berkesempatan meyaksikan minggu ke sepuluh iaitu minggu separuh akhir MLM 2019 ni. Ktorang sampai sebelum pukul 8 malam cam tuh dari Bangi nasib tak berapa jem sangat sebab lalu jalan-jalan shortcut kan.

duduk sebelah Hanna Ismail, cantik nau dia ni lah

Untuk ktorang memang dah ada special pass media, so bila call jer team Astro nanti diorang akan pass tiket dan terus masuk. For media seharusnya ktorang ada special seat untuk duduk sekali dengan media-media lain dalam erti kata yang lain senang nak monitor ktorang ni hahahha. 

Bagi separuh akhir ini hanya tinggal 5 kumpulan yang berentap untuk ke peringkat akhir iaitu : 

BOCEY, dan ahlinya Abam, Achey, Fad 

J-BORN, dan ahlinya Khir Rahman, Joey, Vicha 

PUTEH, dan ahlinya Ali Puteh, Mamak Puteh, Man Raja Lawak 

RARE, dan ahlinya Ajak Shiro, Ropie, Pak Ya 

ZERO, dan ahlinya Atu, Syaiful, Syarif 

Dengan bertemakan 'Budaya' dan 'Loghat/Slang', persembahan di bahagikan kepada 2 pusingan.




Ya ampun kalau korang tengok IG stories akak memang seronok, berdekah-dekah ktorang gelak, lawak- lawaknya bersahaja tapi penuh pengisian. Cuba kalau suruh kak lily memang matilahnak ! kan heheheh


Barisan juri tetap pada setiap minggu adalah lnul Daratista dari Indonesia, Lisa Surihani, Dato' Jamal Abdillah dan Najip Ali dari Singapura.

Malu tengok muke ahkak hah



MENGENAI PROGRAM Maharaja Lawak Mega 

Mula bersiaran pada 2011, 'Maharaja Lawak Mega (MLM)' menggabungkan pelawak- pelawak dan pelakon komedi profeslonal terbaik Nusantara (Malaysia, Slngapura, Indonesia dan Brunei), untuk sama-sama berentap di atas pentas besar bagi merebut takhta 'Juara' bagi musim tersebut. Barisan peserta ini perlu membuat persembahan komedi berdasarkan tema mingguan yang diberi. 

Pada masa yang sama, peserta yang mengumpul markah tertinggi pada setiap minggu akan dianugerahkan 'Flamitoz Kumpulan Paling Syok!' yang membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RMl,000 dan produk Adabi bernilai RMSOO, manakala peserta yang meraih undian penoton tertinggi pula akan memenangi gelaran 'Oppo Punchline Machine'

FORMAT PEMARKAHAN PROGRAM 

70% jumlah pemarkahan akan diberikan oleh barisan juri tetap manakala 30% daripada undian penonton melalui perkhidmatan pesanan ringkas (SMS) dengan menaip MLNama Peserta atau ML<3>Nama Peserta untuk 3/5/10/20 undian ke 32777, dan juga di platform rakan digital, Gempak di www.gempak.com/maharajalawakmega.







Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

1 comment :

Suria Amanda said...

I perasan gak muka u..amboiii CLP ni bukan main lagi...final pergi tak?