Thursday, January 9, 2020

SURIA KLCC Raikan SambutanTAHUN BARU CINA Dengan Penuh Kemeriahan Bersama Para Pengunjung

Hi Korang,

Sambutan perayaan Tahun Baru Cina di Suria KLCC pada kali ini dimeriahkan dengan pelbagai aktiviti menarik bermula dari 3 Januari sehingga 2 Februari 2020 di mana para pengunjung disajikan dengan pelbagai acara dan persembahan tradisional masyarakat Cina yang disuntik dengan elemen kemodenan. Seiring dengan tema "The gReAT Lunar New Year", perayaan tahun ini sejajar dengan kempen pelancongan Tahun Melawat Malaysia 2020 untuk mempromosikan keunikan dan kepelbagaian budaya Malaysia yang diadaptasikan kepada dekorasi indah di ruang legar Suria KLCC yang bertemakan Pagoda berbentuk oktagon masyarakat Cina dahulu kala. 

The lighting of Malaysia’s Tallest Pagoda Replica at the KLCC Esplanade

Perayan Tahun Baru Cina yang dilancarkan pada 9 Januari 2020 tersebut diraikan dengan penuh kemeriahan oleh para pengunjung apabila mereka disambut dengan persembahan tarian singa di ruang legar Suria KLCC. Hadir pada majlis pelancaran itu ialah YBhg. Datuk Musa Hj. Yusof, Ketua Pengarah Tourism Malaysia termasuk pihak pengurusan Suria KLCC Sdn. Bhd., YBhg. Datuk Haji Hashim Wahir, Pengerusi; Francis Tan, Ketua Pegawai Operasi dan Ben Chong, Pengurus Besar. Perayaan Tahun Baru Cina kali ini turut disambut dengan pengiktirafan ‘Replika Pagoda Tertinggi di Malaysia’ di KLCC Esplanade diikuti dengan upacara utama tradisi masyarakat Cina iaitu ‘Lou Sang’ yang diketuai oleh YBhg. Datuk Musa Hj. Yusof. 

YBhg. Datuk Haji Hashim Wahir berkata dalam ucapan aluan beliau, "Tahun Tikus adalah signifikan kerana ia merupakan tanda permulaan kitaran 12 haiwan Astrologi Cina dan atas sebab ini, tahun 2020 adalah tahun pembaharuan khususnya bagi masyarakat Cina. Justeru, Suria KLCC telah menyediakan pelbagai aktiviti menilik masa hadapan untuk para pengunjung alami, selain daripada mendalami prospek masa hadapan bagi mengambil langkah-langkah yang yakin untuk tahun 2020.” 

From right to left – Francis Tan, Chief Operating Officer of Suria KLCC Sdn Bhd; YBhg. Datuk Haji Hashim Wahir, Chairman of Suria KLCC Sdn Bhd; YBhg. Datuk Musa Hj. Yusof, Director General of Tourism Malaysia and Ben Chong, General Manager of Suria KLCC Sdn. Bhd hitting the drums to usher in The Great Lunar New Year at Suria KLCC

Ruang legar Suria KLCC akan menjadi tumpuan utama para penunjung dek kepelbagaian aktiviti yang akan diadakan di sini. Para pengunjung dan pembeli belah juga boleh bergambar dengan ‘Replika Pagoda Tertinggi di Malaysia’ di KLCC Esplanade yang telah diiktiraf oleh ‘Malaysia Book of Records 2020’. Dengan ketinggian 70-kaki serta dihiasi dengan keunikan perhiasan tradisional masyarakat Cina seperti tanglung dan bunga ‘peony’, para pengunjung pasti akan tertarik dengan kemegahan dan keindahan Pagoda tersebut. 

Bagi mereka yang teruja untuk mengetahui apa yang mungkin menanti mereka pada Tahun Tikus ini boleh mencuba aktiviti “Interactive Zodiac Reading” yang bakal memberi pengalaman interaktif yang elusif dan canggih pada masa yang sama dalam penilikan nasib berasaskan kalendar astronomi Cina. Aktiviti penilikan ini merangkumi perihal hubungan peribadi, kesihatan, kekayaan dan banyak lagi. Di samping itu, para pengunjung berpeluang untuk memenangi e-baucer dari kedai kedai terpilih di Suria KLCC.melalui aktviti “Lucky Angpow Pick and Win”

The grand decorations at the Centre Court of Suria KLCC depicting the ancient majestic octagonal-based Chinese pagoda.

Untuk pengalaman yang lebih bermakna, para pengunjung boleh mencuba aktiviti “The gReAT Fortune Teller” bagi mendapatkan konsultasi ketua tukang tilik yang mana akan berlangsung selama dua jam pada Sabtu dan Ahad terpilih sepanjang bulan perayaan Tahun Baru Cina ini. 

Sepanjang musim perayaan ini juga, pelbagai persembahan tradisi masyarakat Cina yang menarik boleh dihayati oleh para pengunjung antaranya, tarian singa serta persembahan 24- gendang. 

Suria KLCC juga menyediakan cetakan foto secara percuma untuk para pengunjung di “Prosperity Photobooth”. Kepada para peminat seni, anda boleh mempamerkan bakat anda di bengkel kaligrafi Cina yang akan diadakan setiap Sabtu dan Ahad terpilih sepanjang musim perayaan ini. 

Bersempena Tahun Tikus, patung-patung tikus comel ditempatkan di setiap pintu masuk utama Suria KLCC iaitu di Ramlee mall, Ampang mall dan Park mall untuk mengalu-alukan para pengunjung dan pembeli belah. 

BELI-BELAH DI SURIA KLCC DAN TEBUS GANJARAN DENGAN SEGERA! 

Nikmati ganjaran hebat apabila anda membeli belah di Suria KLCC pada musim perayaan Tahun Baru Cina ini. Mulai sekarang hingga 2 Februari 2020, belanja RM1,500 ke atas dalam dua resit di mana-mana kedai terpilih di Suria KLCC untuk menebus koleksi Pandora Charm yang esklusif, satu set paket angpow dan satu set hiasan ucapan Tahun Baru Cina. 

INISIATIF KOMUNITI 

Inisiatif komuniti sentiasa menjadi keutamaan pihak Suria KLCC dan tidak terkecuali bagi musim perayaan kali ini, Suria KLCC meraikan kanak-kanak yang menghidap penyakit kronik melalui derma ikhlas yang disalurkan kepada Persatuan Impian Kanak-Kanak Malaysia. Sumbangan ikhlas ini merupakan usaha berterusan oleh Suria KLCC berikutan sumbangan sebanyak RM20,000 yang disalurkan semasa sambutan Krismas baru-baru ini pada 3 

YBhg. Datuk Haji Hashim Wahir presenting the mock cheque to Mr Lee Yiang Ming, representative of Children’s Wish Society of Malaysia

Disember 2019. Secara keseluruhan, Suria KLCC telah menyumbang RM40,000 kepada Persatuan Impian Kanak-Kanak Malaysia. Menerusi sumbangan itu pihak Suria KLCC berharap dapat bersama-sama membantu meningkatkan tahap kesedaran orang ramai dalam menyuntik sikap masyarakat prihatin terhadap nasib kanak-kanak berkenaan. Melalui sumbangan itu juga, pihak Persatuan Impian Kanak-Kanak Malaysia dapat membeli barangan yang diimpikan oleh kanak-kanak ini antaranya seperti iPad, tablet, telefon pintar, set lego, basikal dan bermacam lagi. Orang ramai yang ingin menderma secara langsung atau mengetahui lebih lanjut mengenai Persatuan Impian Kanak-Kanak Malaysia, boleh berbuat demikian dengan menghubungi mereka di talian +603-5632 4941 atau e-mel di cwsmalaysia@cwsmalaysia.com. 

Untuk maklumat lanjut tentang promosi serta jadual aktiviti pusat beli belah Kumpulan Suria KLCC sempena sambutan Tahun Baru Cina, sila layari: 

Suria KLCC – www.suriaklcc.com.m
Alamanda Shopping Centre Putrajaya – www.alamanda.com.m
Mesra Mall – www.mesramall.com.my

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website : 

Facebook: 

Instagram : 







Kaki Bebel,

LILY


www.ciklilyputih.com


No comments :