Thursday, July 11, 2019

Pelancaran ‘OneCALL’ Produk Fintech Mudah Alih, Usahasama Di Antara Kumpulan TFP dan Tune Talk

Hi Korang, 


Kumpulan TFP (TFP Solution Berhad), melalui anak syarikat milik sepenuhnya, MBP Solutions Sdn Bhd, hari ini menandatangani perjanjian penjenamaan bersama Tune Talk untuk melancarkan produk fintech mudah alih OneCALL yang mensasarkan penduduk "Un-banked" di seluruh Malaysia.

Berkesempatan ke siging ceremony ni hari tuh, bertambah sket ilmu di dada kan

Un-banked ni bermaksud kepada mereka-mereka tidak mempunyai bank akaun di Malaysia terutamanya warga asing yang berkerja di Malaysia 

Memeterai perjanjian pada majlis menandatangani perjanjian itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif TFP Abdul Latib bin Tokimin dan CEO Tune Talk Ameen Amaendran bersama Pengarah Urusan TFP, Dato 'Hussian @ Rizal bin Abdul Rahman dan ketua pegawai pemasaran Tune Talk, Joseph Lim. 



"Daripada anggaran TFP, kira-kira dua juta rakyat Malaysia, mewakili 8% daripada 24 juta orang dewasa di negara ini, tidak mempunyai akaun bank," kata En. Latib, sambil menambah bahawa kira-kira 66% pekerja asing juga tidak mempunyai kemudahan perbankan. 

"Di samping itu, kami menganggarkan terdapat aliran keluar sejumlah RM20 bilion atau penghantaran melalui saluran bukan perbankan setahun," katanya. 

"Kami menghargai OneCALL kerana memilih kami sebagai rakan kongsi yang di percayai. Sebagai pengendali rangkaian maya mudah alih terbaik Malaysia (MVNO) dengan produk dan perkhidmatan yang menarik, Tune Talk telah berada dalam industri kompetitif selama hampir 10 tahun sekarang dan kami benar-benar berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada perkongsian perniagaan ini " kata Ameen. 

Ameen menambah, "Kami berharap dapat bekerja dan berkembang dengan pesat bersama-sama dalam industri telekomunikasi dengan rakan kongsi OneCALL kami. Saya percaya inovasi adalah cara terbaik ke hadapan, terutamanya dalam era digital yang pantas kami. Selamat OneCALL untuk langkah besar ini. industri lagi dengan misi berwawasan. " 

Di anggarkan bahawa, dari perspektif saiz pasaran terdapat 9 juta orang yang tinggal di kawasan luar bandar dan 40% daripada 32 juta penduduk Malaysia berada dalam kumpulan B40. Mengenai pekerja asing, kajian yang dilakukan oleh Kumpulan menunjukkan kira-kira 2 juta warga Bangladesh, sejuta orang Indonesia dan 800,000 Nepal yang kini tinggal di seluruh Malaysia.


OneCALL bertujuan untuk menangani cabaran pasaran ini termasuk ciri unik seperti pengiriman wang, ATM maya, PIN permainan, Peralatan Gaya Hidup, pembayaran bil bersama B40 program usahawan.


Di samping itu, pelanggan OneCALL juga akan menikmati perkhidmatan mudah alih Tune Talk seperti suara, sms dan / atau data plan yang diluluskan bersama-sama dengan pelbagai faedah seperti Tune Talk Big Points, penebusan penerbangan dan promosi perjalanan dengan AirAsia, program ganjaran dari Rakan Tune Talk serta insurans peribadi (Terma dan syarat boleh digunakan untuk semua manfaat ini).


En. Latib juga menyatakan bahawa untuk syarikat perladangan, pembinaan, perlombongan dan pembuatan dan bahkan restoran bergantung kepada tenaga kerja asing, TFP dapat menggabungkan pengurusan sumber manusia (HRM) dan sistem pembayaran dengan eWallet ke OneCALL.


"Penyelesaian HRM dan pembayaran gaji kami sudah terkenal dengan pelbagai fungsi seperti penjadualan jadual pekerja, sistem cuti dalam talian, pengurusan tuntutan dan mengeluarkan kenyataan gaji," katanya. "Dengan mengintegrasikan OneCALL ke dalam penyelesaian kami yang sedia ada, kami berhasrat untuk membangunkan e-wallet yang akan membolehkan syarikat terus membayar gaji kepada e-wallet pekerja mereka." 

TFP juga bertujuan untuk mengintegrasikan OneCALL ke dalam sistem pengurusan kampus sedia ada. 

"Dengan OneCALL, para pelajar juga akan dapat menggunakan e-wallet kampus untuk melakukan pembayaran tanpa tunai untuk pembelian di kampus," kata En Latib. "Kami mempunyai visi sekolah tanpa tunai dan institusi pembelajaran yang akhirnya muncul di seluruh negara." 



Untuk maklumat lanjut boleh check it out di : 

OneCALL:

TFP Group: 

Tune Talk: 



No comments :