Monday, February 26, 2018

Majlis Anugerah Pelancongan D'SAJI KL TITIWANGSA 2017/2018

Hi Korang, 

Pada hujung minggu lepas, kak lily berkesempatan ke Majlis Penanugerahan Pelancongan D’Saji Titiwangsa 2017/2018 di Restoran Terapung D’Saji KL Titiwangsa. 

Kalau korang nak tau Restoran Terapung D’Saji KL Titiwangsa. adalah milik penuh Felda D’Saji yang juga merupakan anak syarikat milik Koperasi Permodalan Felda Berhad dan FELDA. Ianya mula beroperasi pada bulan Mei 2015, dan telah dirasmikan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur pada ketika itu, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib. 

Restoran Terapung D'Saji KL Titiwangsa ini mempunyai kapasiti 1700 orang pada satu satu masa dan mempunyai 3 buah dewan bankuet berlainan saiz, bilik seminar, bilik mesyuarat dan ruang restoran terbuka dengan pentas yang dilengkapi sistem bunyi dan lampu berteknologi tinggi. 

Selain terkenal dengan tempahan pakej perkahwinan dan lokasi pelbagai majlis dan seminar, Restoran Terapung D'Saji KL Titiwangsa berbangga kerana menawarkan produk pelancongan Makan Malam Dengan Tarian Kebudayaan Malaysia setiap malam khusus untuk pelancong luar Negara dan tempatan mempelajari kebudayaan Malaysia sambil menikmati bufet yang menawarkan puluhan juadah istimewa Malaysia. Malah, harga yang ditawarkan iaitu RM59+ seorang adalah antara terendah di Lembah Kelang berdasarkan perbandingan produk yang sama dengan pesaing lain. 


Memandangkan faktor sokongan tinggi agensi-agensi, persatuan dan badan kerajaan berkaitan pelancongan, pengurusan Felda D'Saji berhasrat untuk menghargai sumbangan mereka melalui penganjuran Anugerah Pelancongan D'Saji KL Titiwangsa 2017/2018. Melalui anugerah ini, pengurusan Felda D'Saji telah memilih sebanyak 16 penerima anugerah dengan satu daripadanya menerima anugerah khas di atas sumbangan pelancong tertinggi sepanjang tahun 2017. Jumlah pelancong luar negara D'Saji KL Titiwangsa pada tahun 2017 disumbangkan keseluruhan pemenang-pemenang kali ini adalah 21,000 orang dengan nilai jualan melebihi RM1. juta 

Anugerah Pelancongan D'Saji KL Titiwangsa yang pertama kali diadakan ini berlangsung pada hari Sabtu, 24 Februari bermula jam 6.30 petang di Arabic Orchid Restaurant, Restoran Terapung D'Saji KL Titiwangsa. 







Majlis ini dihadiri oleh 200 tetamu yang terdiri daripada pengurusan Kumpulan Felda, wakil pengurusan agensi kerajaan berkaitan pelancongan, persatuan-persatuan pelancongan, agensi-agensi pelancongan, syarikat hiburan tempatan dan rakan-rakan media cetak dan media dalam talian. 




Tetamu dihidangkan denqan produk terbaru pelancongan D'Saji KL Titiwangsa iaitu menu Timur Tengah Arabic Orchid Restaurant khusus untuk menarik pelancong Timur Tengah dan penggemar di kalangan rakyat tempatan. 


Melalui penganjuran majlis ini, pengurusan Felda D'Saji mengharapkan sokongan berterusan pemain industri pelancongan kepada produk-produk D'Saji KL Titiwangsa dan akan datang dapat memperbesarkan lagi senarai penerima 'anuqerah pelancongan, 

Venue-venue lain Felda D'Saji selain daripada Restoran Terapung D'Saji KL Titiwangsa tahun ini seperti berikut: 

1. Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak 

2. Dewan Merak Kayangan, Jalan Gurney 

3. Dewan Besar Tun Rahah, Jalan Bukit Bintang 

4. Dewan Bankuet Menara FELDA, Persiaran KLCC 

5. Dewan Residensi UTMKL 

6. Kajang Perdana Avenue, Kajang 

7. Dewan Gemilang Kelana Jaya 

8. Orchard Villa, Jalan Gombak 

9. Lake Cempaka Villa, Bandar Baru Bangi 

10. Taman Warisan Pertanian, Putrajaya 

11. Dewan lnstitut Semarak Felda, Bangi 


Bersempena dengan Majlis Anugerah Pelancongan D'Saji KL Titiwangsa 2017/2018 ini, pengurusan Felda D'Saji menawarkan potongan diskaun 10% di Restoran Arabic Orchid, D'Saji KL Titiwangsa kepada rakyat Malaysia sepanjang bulan Mac 2018 bagi memberi lebih peluang kepada pelanggan tempatan menikmati produk pelancongan baru ini. 

Untuk keterangan lanjut berkenaan maklumat Majlis Anugerah Pelancongan D'Saji KL Titiwangsa, hubungi En. Muinuddin Dzulkifli di talian 019-2111601 atau email ke muinuddin.dz@felda.net.my

Info lanjut boleh ke:

Website : www.feldadsaji.com.my
Telefon : 03-2698 8302
Email : d'saji@felda.net.my



1 comment :

Mulan said...

Wedding sepupu di Dsaji Titiwangsa baru2 ni, makanan mmg sedap & servis bagus..