Sunday, February 11, 2018

Kad Digital NGO NEGARAKU Di Edarkan Dari Kelab Sahabat Persaudaraan

Hi Korang,

Ada berita baik untuk para NGO dan ahli Koperasi seluruh Malaysia


Kelab Sahabat Persaudaraan (KSP) menyediakan 30 ribu kad NGO Negaraku untuk mula diedarkan secara percuma kepada NGO dan Koperasi berdaftar dan buat peringkat permulaan 50 NGO hadir untuk menyertai Program Komuniti Digital NGO Negaraku di Dewan Perdana Felda hari ini. 


Program Komunitt Digital NGO Negaraku turut memperkenalkan Mobile App NGO Negaraku yang hanya boleh diekses oleh pemegang Kad NGO Negaraku untuk menikmati tawaran pembelian barangan terpilih dengan harga terbaik, Mobile App ini mempunyai kepelbagaian aplikasi yang bersesuaian untuk digunakan oleh NGO dan ahli-ahli termasuklah aplikasi pengumpulan derma dan sumbangan secara digital untuk tujuan membantu antara satu sama lain mengikut keperluan sebenar. 


Mobile App NGO Negaraku ini dibangunkan bagi membentuk kerjasama antara NGO• NGO khususnya dalam aktiviti sosial dan ekonomi melalui jalinan usahasama dan penawaran berkelompok. 

Pengasas KSP, Dr. Mohd Zamri Noordin berkata, program ini merupakan acara sulung yang disediakan khas untuk semua ahli NGO di Malaysia dengan keistimewaan yang luar biasa. 

"Mobile App ini dibangunkan untuk memupuk perpaduan Masyarakat khususnya kalangan Ahli-ahli NGO dan Koperasi. Program Komuniti Digital NGO Negaraku diurus secara sosial enterprise bagi memastikan setiap peserta dapat menikmati manafaat yang berganda," jelasnya. 

Dalam pada itu, Ketua Program Komuniti Digital NGO Negaraku Dr Nur Hadi berkata, "Penyampaian mesej sepenuhnya program ini turut dipaparkan melalui reka bentuk Kad NGO Negaraku yang secara umumnya membawa ke arah pembentukan Masyarakat yang bersatu padu." 


Pada peringkat pengenalan ini terdapat beberapa syarikat yang turut mengambil bahagian untuk memberikan tawaran harga terbaik termasuklah Ez Ride, Kaspersky, comfort reflekxologi, 

Antara tetamu kehormat yang hadir pada majlis ini termasuk Datuk Ismail Kijo (Ketua Umno Sahagian Ampang), Datuk Abdul Halim Tuah Rahmat (Pengarah Biro 'Reapid Response' GST Jabatan Perdana Menteri), Datuk Abdul Fatah Abdullah, Presiden Angkasa, wakil persatuan, ahli, pengeluar produk dan sebagainya. 

Latar belakang Kelab Sahabat persaudaraan 


Kelab Sahabat Persaudaraan adalah sebuah kelab yang berdafar di bawah Pendaftaran Pertubuhan atau ROS. Kelab ini dibentuk melalui gabungan Sukarelawan Profesional dan kumpulan berpengalaman untuk bersama mencurahkan idea dan kepakaran bagi melahirkan Program-program berkualiti berteraskan Pendidikan dan Kebajikan untuk diperkenalkan kepada Masyarakat. 

Mengembangkan ekonomi digital dan transaksi tanpa tunai 

Program Komuniti Digital NGO Negaraku diperkenalkan oleh Kelab Sahabat Persaudaraan berteraskan 3 Prinsip: 

Menghubungkan Kerajaan, NGO dan Ahli-ahli NGO termasuk Koperasi dalam era digital berteraskan semangat Negaraku. 

Mengeratkan keijasama dan memupuk semangat bantu membantu antara satu sama lain mengikut keperluan sebenar. 

Mendidik Masyarakat untuk berbelanja secara bijak dan berhemah. Konsep Komuniti Digital NGO Negaraku 

Membentuk sebuah Rlatform bagi menggabungkan kerjasama diantara NGO-NGO termasuk Koperasi di dalem aktiviti sosial dan ekonomi melalui Jaminan Usahasama den penawaran berkelompok. 

NGO serta ahli-ahli bekerjasama dan membentuk gabungan kumpulan yang kukuh den berkesan dengan manfaat e-platform & Fin-tech, bermatlamat untuk menghubungkan Kerajaan dan NGO di atas platform digital.











Kaki Bebel,

LILY


www.ciklilyputih.com

2 comments :

Sally Samsaiman said...

kad ni mmg bagus utk tolong keadaan ekonomi penerima, terutamanya kepada NGO :D

mamapp said...

bagus kad seumpama ini menghubungkan antara ngo