Saturday, December 9, 2017

Makan Malam Sambutan Tahun Baru Di Club Lounge, Grand Bluewave Hotel Shah Alam

Hi Korang,


Sekejapan dah nak masuk tahun 2018

Tahun 2017 sudah mahu melabuhkan tirainya, dan kemunculan tahun 2018 tidak lama lagi segala yang baru bermula. Misi dan visi baru, matlamat dan impian baru dan pelbagai lagi. Pastinya kita mahu tutup segala kenangan dan mulakan sesuatu dengan semangat baru.


Jadi apa kata kita raikan sesuatu yang istimewa ini dengan menikmati makan malam di Grand BlueWave Hotel Shah Alam. Untuk pengetahuan semua, Grand BlueWave Hotel Shah Alam (GBWHSA) menawarkan Malam Tahun Baru dengan menawarkan pelbagai jenis makanan malam yang lazat dan menyelerakan.

Makan malam yang disediakan khas oleh Chef Al-Hafiz Bin Redzuan (Senior Chef De Cuisine), seorang chef yang sangat berpengalaman dan telah berkhidmat dengan cemerlangnya di Grand BlueWave Hotel. 


Pelbagai jenis pilihan menu makan di hidangkan di antaranya, untuk pembuka selera kita ada Parade of Cold Seafood on Ice, Cold cut Display, Italian Seafood Salad, Orzo Pasta Salad with Roasted Baby Roma and Basil, dan banyak lagi. Bagi carving station pula ada Braised Ribs, Roasted Lamb Leg, Roasted Chicken Whole with Italian Seasoning and Beef Wellington, Spicy Prawn with Crackers dan lain lain lagi. Untuk Western section pula menghidangkan Chicken Teriyaki Sesame, Mussel Au Gratin, Smoked Salmon Quiche. Bagi pencuci mulut pula ada Assorted Pudding, Assorted Cookies, Christmas Stollen, Yule Log, Assorted French Pastries, Muffins, Tartlets, Caramel Popcorn, Chocolate Fountain and others are serve as dessert.



Pembukaan dengan menikmati hidangan "Braised Ribs" sememangnya sesuatu yang hebat! Kelembutan daging ribs bersama sosnya menjadikan hidangan ini wajib di cuba. Begitu juga dengan ayam panggang yang dibakar beresama rencah istimewa resepi Itali

Hidangan laut sememangnya antara yang mencuri perhatian terutama apabila kita menikmatinya secara buffet. Pelbagai jenis masakan ada ditawarkan. Dan juga kita rasai sendiri kesegaran hidupan laut yang digunakan dalam setiap masakan yang disediakan di sini. 

Peminat salad pasti teruja apabila melihat pelbagai jenis hidangan salad yang ditawarkan. namun yang paling saya suka adalah Orzo Pasta Salad bersama Roasted baby Roma & Basil. 


Ini adalah feveret dedet. Smoked Salmon Quiche, ini bukan saja enak pada pastri (tartnya). Bahkan isi salmon bersama sayur bayam dan keju, gabungan ini juga menjadikan Quiche ini benar-benar enak.


Harga buffet yang ditawarkan bermula dari RM90.00nett untuk setiap seorang dan RM43.45nett untuk kanak-kanak (4 - 11 tahun). Pakej buffet ini adalah bermula dari 31 Disember 2017 dari jam 6.30 petang sehingga 1.00 pagi. Bertambah menarik, kita boleh menikmati hidangan ini Club Lounge di tingkat 18, sekaligus kita boleh menikmati pemandangan luar dan menyaksikan sendiri sambutan Tahun Baru dari Dataran Merdeka Shah Alam.

Untuk pertanyaan dan tempahan lanjut, sila hubungi Royale Songket Restaurant ditalian 03-55118811 ext. 2612 atau 2613. Semua harga dikenakan caj sebanyak 6% daripada CBP.

Info mengenai pakej Makan malam Tahun Baru Di Grand Bluewave

Price : RM 90.00 nett (Adult)

RM 43.45nett (Children) 4 – 11 years old

Date : 31st December 2017

Time : 6.30 pm – 1.00 am

Venue : Club Lounge, Level 18.

Hotel Manager : Tuan Haji Mohd Ghazali bin Sayed Ibrahim

Chef Incharge (Senior Chef De Cuisine) : Chef Al-Hafiz Bin Redzuan



Jom kita ke 

Grand BlueWave Hotel, 
Persiaran Perbandaran, Seksyen 14, 
40000 Shah Alam, Selangor. 

Tel : 03-5511 8811




So korang dah plan ke nak tengok bunga api kat mana tahun ni? meh lah ke Grand Bluewave ek









Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :