Monday, November 20, 2017

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Kembali Untuk Membantu Masyarakat Buat Tahun Ketiga

Hi Korang,

Jenama pencuci nombor satu di Semenanjung Malaysia [1], TOP kembali untuk tahun ketiga dengan kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ bagi mengumpul dana untuk membekalkan keperluan persekolahan kepada kanak-kanak dari pusat-pusat penjagaan terpilih seluruh negara.

Sejak dilancarkan dua tahun lepas, hampir 1,000 kanak-kanak dari pusat-pusat penjagaan dari seluruh negara telah menerima kit keperluan persekolahan lengkap termasuklah pakaian sekolah; kasut sekolah, stoking dan alat tulis.

Tahun ini TOP menyasarkan untuk mengumpul dana melebihi RM40,000 untuk membekalkan kit persekolahan lengkap kepada 400 kanak-kanak berusia antara 7 sehingga 17 tahun dari 18 rumah penjagaan merangkumi 10 buah negeri di Malaysia. Tujuan kempen ini ialah kanak-kanak ini dapat memulakan tahun persekolahan baharu setara dengan rakan-rakan sekolah yang lain, bagi membina masa depan yang lebih cerah.

TOP akan bekerjasama dengan Giant. Giant mempunyai lebih daripada 150 pasaraya di seluruh negara yang boleh menarik lebih ramai pengguna menyokong kempen ini demi memberikan kanak-kanak berkenaan masa depan yang lebih cerah. 

Melalui kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ ini, sebanyak 30 sen daripada jualan mana-mana produk TOP di semua cawangan Giant di seluruh negara akan disalurkan kepada dana ini bermula 13 November hingga 13 Disember, 2017. 

Kempen ini mempunyai dua objektif iaitu memberikan masa depan yang cemerlang kepada kanak-kanak ini melalui pemberian pakaian seragam sekolah baharu yang boleh membina keyakinan diri mereka; serta menanamkan sifat tanggungjawab dalam diri mereka untuk menjaga pakaian sendiri supaya ia sentiasa bersih dan dicuci dengan sempurna. 

Dirumuskan oleh LION Corporation Japan, TOP merupakan jenama pencuci No. 1 di Semenanjung Malaysia[2], tersohor dengan konsep kehidupan bersih menyeluruh dengan menggunakan teknologi berinovasi untuk cucian yang lebih bersih, peningkatan keselesaan dan kesejahteraaan yang lebih baik. 

Baru-baru ini, jenama ini telah memperkenalkan inovasi TOP ‘Micro-Clean Tech’ baharu yang dirumuskan dengan inovasi Anti-Sebum yang akan menembusi jauh ke dalam teras fiber pakaian untuk membersihkan sepenuhnya sebum dan kesan peluh yang terperangkap dengan lebih berkesan. Inovasi Anti-Sebum memberikan satu penyelesaian praktikal yang amat diperlukan oleh pengguna, khasnya yang tinggal di negara beriklim tropika seperti Malaysia.

Sebum atau minyak badan dirembes secara semulajadi oleh tubuh terutamanya dalam cuaca panas dan lembap. Sebum meninggalkan kesan tampak mahupun tersembunyi pada pakaian. Sebum yang terperangkap dalam teras fabrik merupakan nutrisi kepada bakteria yang boleh menyebabkan bau yang tidak menyenangkan dan menjadikan pakaian anda kekuningan, kusam dan pudar warnanya. 

Pencuci biasa tidak dapat membersihkan sebum dengan berkesan. Inovasi TOP Micro-Clean Tech dengan Anti-Sebum menembusi jauh ke dalam, teras fabrik untuk membersihkan sepenuhnya sebum dan molekul peluh dengan berkesan.

Slogan kata TOP Micro-Clean Tech – ‘Belum Bersih Sehingga Mikro Bersih’ mencerminkan pencapaian teknologi pencuci yang memberi kuasa kepada siri ini, dan kepercayaan para pengguna kepada keupayaan TOP Micro-Clean Tech dengan Anti-Sebum untuk membersihkan kotoran tampak mahupun tersembunyi demi menikmati cucian pakaian yang lebih bersih dan gaya hidup yang lebih sihat.


TOP Micro-Clean Tech™ dengan rangkaian Anti-Sebum melingkungi semua fungsi yang dimasyhurkan oleh TOP termasuk anti-bau hapak, anti-debu hama, anti-bakteria sementara rangkaian Blooming pula mempunyai fungsi tambahan iaitu teknologi wangian FreshCare™ untuk kesegaran berkekalan sehingga 30 hari selepas membasuh.

Pengurus Kanan Pemasaran Southern Lion Sdn Bhd, Carmen Foo menerangkan, TOP telah mendapati maklumbalas yang positif hasil pemberian pakaian seragam baharu kepada kanak-kanak tersebut. Penerimaan dan sokongan dalam kalangan pengguna, rakan niaga dan para pekerja TOP juga amat menggalakkan. 

“Semasa memulakan kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’, kami menanamkan azam untuk membantu kanak-kanak ini setelah melihat wujudnya keperluan itu dalam kalangan kanak-kanak ini. Sepanjang perlaksanaan kempen ini, kami mendapati para pengguna dan rakan jualan turut mempunyai keazaman, kesudian dan keinginan untuk turut serta setiap tahun kerana mereka percaya usaha terancang ini membuat perbezaan kepadamasa depan kanak-kakan tersebut. Kami menerima ribuan ucapan terima kasih dan penghargaan daripada kanak-kanak yang menerima pakaian seragam berkenaan. Kami berterima kasih kepada semua para pengguna dan peruncit yang telah dan sedang bekerja bersama kami untuk menzahirkan kempen ini,” kata Cik Foo. 

“Kami berbangga kerana dapat menyediakan saluran/landasan/kemudahan platform untuk orang ramai memberi sokongan kepada masyarakat di sekeliling mereka dan pada masa yang sama memberikan inovasi serta faedah produk kami sebagai balasan yang sentiasa dengan tujuan memotivasi lebih banyak kanak-kanak untuk menikmati masa depan yang lebih cerah. Sekalung penghargaan buat para pengguna TOP yang menyokong kempen ini sehingga tahun ketiganya,” kata Carmen.

Sebagai jenama keperluan asas detergen bagi kebanyakan keluarga di Malaysia, TOP mengamal nilai-nilai perkongsian masyarakat; penekanan kepada pendidikan dan saling mengambil berat untuk komuniti yang membentuk Malaysia.

“Bermula 13 November hingga 13 December 2017, anda boleh ke Giant yang terdekat untuk mendapatkan mana-mana produk TOP termasuklah TOP Lite dan pelembut fabric TOP Day Fresh dengan mengetahui anda memberi sumbangan melalui kempen 'Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ untuk membantu kanak-kanak lebih berinteraksi dengan rakan sebaya mereka, dan untuk lebih melibatkan diri di sekolah,” katanya mengakhiri ucapan. 

Kanak-kanak daripada rumah-rumah kebajikan di bawah akan menerima kit lengkap persekolahan setiap seorang termasuk kasut dan stoking. 


TOP Micro Clean Tech dengan teknologi anti sebum boleh didapati di seluruh negara dengan pelbagai varian serbuk dan cecair pencuci termasuklah pelembut fabrik; untuk mesin basuh muatan atas dan muatan depan serta pilihan-pilihan cucian tangan. 

Antara varian TOP berkenaan adalah cecair Stain Buster, Brilliant Clean, Blooming Pleasures, Odour Buster, Colour Protect untuk mesin basuh muatan atas dan varian Smart Clean untuk mesin basuh muatan depan. Varian serbuk pencuci pula termasuklah Super White, Super Colour, Super Hygienic dan Blooming Freshness untuk mesin basuh muatan atas serta Super Low Suds untuk mesin basuh muatan depan. Pelembut TOP Day Fresh diformulasikan untuk kedua jenis mesin basuh dan didatangkan dengan varian yang termasuk Romantic Pink, Sensual Purple dan Serene Blue. TOPLite pula ialah untuk fabrik lembut. 

Untuk mengetahui lebih lanjut sila Lawati pautan http://www.southernlion.com.my atau hubungi talian khidmat pelanggan di 1800-88-0133. 

[1] [1] Berdasarkan Perkhidmatan Indeks Runcit dalam Kategori Pencuci Fabrik untuk 12 bulan, berakhir pada September 2017 di Semenanjung Malaysia. (Hakcipta © 2017, Nielsen Company (M) Sdn Bhd) 

[2] Berdasarkan Perkhidmatan Indeks Runcit dalam Kategori Pencuci Fabrik untuk 12 bulan, berakhir pada September 2017 di Semenanjung Malaysia. (Hakcipta © 2017, Nielsen Company (M) Sdn Bhd) 










Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com


No comments :