Friday, April 1, 2016

Buffet Ramadhan 2016 | Palace Of Golden Horses Hotel, Seri Kembangan Selangor

Hi Korang,

Ermm bila ada invite untuk buffet Ramadhan 2016 ni terasa benau dah nak dekat je dengan puasa ek. Eh puasa dah ganti ke belum? Kalau belum baik lekassss

Kira awal jugak Palace of Golden Horses menjemput Cik Lily Putih ke buffet Ramadhan ni, haruslah rasa seronok kan tak de kes food review bertindih time dekat-dekat nak puasa nanti.



Untuk tahun 2016 ni, Palace of the Golden Horses telah melancarkan promosi ‘Buka Puasa’ yang menghidangkan menu dari 14 negeri di Malaysia ni yang bertemakan ‘Selera Malaysia’. Wow mesti memacam nak makan kan dan yang istimewanya dihidangkan sekali hidangan ‘Tropical Fruit’ stall yang ada buah-buahan tempatan seperti durian, mangosteen, rambutan dan memacam lagi sebagai pencuci mulut.





Terdapat pelbagai jenis pembuka selera ala Malaysia yang membangkitkan selera korang termasuklah serunding ayam, pecal kampong, kerabu udang celop, paru goreng berlada, kerabu lidah buaya, kerabu kaki ayam, ikan masin goreng, pais udang, ulam-ulam Melayu dan beraneka acar.











Untuk menu utama buffet adalah nasi bukhari, nasi minyak, udang goreng kampung, gulai tulang rawan nangka muda, sambal sotong berpetai, pajeri nenas, ketam masak cili bertelur, anika satay, nasi ayam Palace dan kambing bakar yang senantiasa menjadi pilihan ramai.






*sorry gambar tak berapa cantik sebab lens camera meragam plak time ni ek

Untuk hidangan di gerai-gerai kecil ni terdapat menu-menu yang mewakili negeri-negeri di Malaysia iaitu laksa Johor (Johor), ikan perkasam (Kedah), ayam percik (Kelantan), laksa Nyonya (Melaka), pulut kuning with sambal ikan bilis (Negeri Sembilan), belimbing buluh dengan budu (Pahang), salad limau bali dengan manga (Perak), pulut manga bersantan (Perlis), Penang char kuey teow (Penang), hinava (Sabah), Laksa Sarawak (Sarawak), sup gear-box (Selangor) dan keropok lekor (Terengganu).

Ada juga hidangan bubur lambuk bersama bahan-bahan sampingan seperti serunding ayam, serunding daging, bawang goreng, telur masin





Untuk buffet dinner ‘Selera Malaysia' ni, ianya bermula dari hari 6hb Jun 2016 hingga 3hb Julai 2016

Harga buffet ramadhan di Carousel International Coffeehouse ni adalah

RM138nett untuk dewasa

RM69nett untuk kanak-kanan (5 – 12 tahun) dan warga emas 60 tahun ke atas

Korang boleh dapatkan Mines Privileges Card di mana ianya menawarkan 20% diskaun kepada members dan juga Malaysian Government employees. So baik cercepat apply ek.


Eh ada lagi promosi ni,

Untuk EARLY BIRD booking se awal March 2016 akan mendapat 25% diskaun, bagi tempahan pada bulan April atau May, sebanyak 20% diskaun dan 15% diskaun diberikan. Rasa murah banyak dah tu kan, buat booking dulu sesiap, bayar then tinggal pi makan je nanti.

Kalau tak sempat nak booking jugak, masa bulan Ramadhan nanti ada promosi 9 + 1 Deal, di mana 1 guest akan makan secara percuma dengan pembelian voucher sebanyak 9 orang. Jimat gak tu kan. Bagi Malaysian Government employees dan juga CIMB credit cards holders yang terpilih, a special discount of 20% dan 25% akan diberikan di sepanjang promosi ini berlangsung.

Untuk tempahan, korang boleh hubungi 03-8946 4888 atau pun email je ke fnbreservation@pgh.mines.com.my

Jom kita ke

Carousel International Coffeehouse
Palace of the Golden Horses Hotel,
Mines Resort City
Seri Kembangan, 43300, Selangor
Tel : 60 3 8946 4888


Ok ini baru satu hotel yang aku tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau. Untuk nak tau lebih lanjut mengenai food review tahun 2016, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2016 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau. 

4 comments :

Suria Amanda said...

uik..dah start dah promo buffet Ramadan...

wahida said...

banyaknya makanan...kalau saya, confirm x tau nak mkn mana dulu..sebab semua pun feveret...huhu...

Isaac Tan said...

jom makan!

Faizal Fredley said...

wow..semuanya menyelerakan......sedapp....