Tuesday, December 1, 2015

Kinohimitsu SUPERFOOD - 7 Sumber Bahan Yang Menyihatkan Korang

Hi Korang,

Well well well


Of course aku memang minat mencuba produk kesihatan yang ada di pasaran ni kan. Yelah nak mencari keserasian dengan badan kita ni pun payah gak. Sama cam skincare jugaklah kena senantiasa try and error ek..


Makan secara sihat adalah merupakan diet yang seimbang. So ada produk terbaru dari Kino Biotech iaitu Kinohimitsu Superfood, makanan tambahan berbentuk tepung multigrain yang kandungan nutriennya amat di perlukan bagi badan korang



Majlis pelancaran produk ini di adakan semasa acara Run and Ride With Stars - acara sukan yang menggabungkan sukan dan hiburan oleh Kino Biotech Pengerusi Encik Ting Yen Hock dan rakan eksklusif Watsons Malaysia Pengurus perdagangan Ms Caryn Loh. 


Ms Tavia Yeung, selaku a self-confessed health fanatic dengan bangganya melancarkan acara tersebut sambil melaungkan "Take charge of your life. Eat healthy and with all the 7 colours in your diet and lead a fulfilled and colourful life!"

Kinohimitsu Superfood mengandungi barli beta-glucan BG 25, yang telah terbukti untuk mengurangkan kolesterol. Formulasi ini juga kaya dengan antioksidan, ditambah dengan vitamin dan mineral seperti vitamin B1, magnesium, mangan, fosforus dan besi.


7 warna dalam Kinohimitsu Superfood mewakili tujuh ramuan utama termasuk raspberry, lutein, blueberry, flaxseed, barley, spirulina dan black wild rice. Ini menyediakan pelbagai manfaat daripada meningkatkan kesihatan mata dan otak untuk perlindungan daripada radikal bebas dan memperbaiki sistem imun korang.

Diperakui organik, mereka meningkatkan jantung, kesihatan pencernaan dan kognitif, serta menyokong tahap kolesterol yang sihat. Campuran menyediakan kemanisan semulajadi dan rasa yang lazat, tanpa penambahan tiruan.

Kinohimitsu Superfood merupakan sumber terbaik protein dan serat dan membantu dengan pengurusan berat badan yang sihat. Ia mempunyai Indeks glisemik yang rendah dan mengandungi ramuan yang dipaten untuk dibebaskan mengekalkan tenaga.

Hanya 3 sudu ke dalam 150-200ml air sejuk atau suam. Korang juga boleh mencampurkan dengan minuman kegemaran atau makanan yang lembut untuk membuat menu yang benar-benar lengkap. Ia adalah sesuai untuk semua orang, daripada kanak-kanak untuk pesakit warga tua, serta kencing manis, vegetarian dan orang-orang yang lactose intolerant.


Semua produk Kinohimitsu di diperbuat daripada bahan-bahan berasaskan semulajadi, dan bebas daripada bahan pengawet, aditif, mewarna atau hormon. Mereka adalah 100% selamat dan dikilang di bawah piawaian kualiti yang paling ketat, HACCP dan pensijilan halal.

Itulah dia cerita mengengai Kinohimitsu Superfood ni ek.

Memang tak sabar nak cuba balik ni karang, apa juga yang namanya kesihatan memang haruslah aku cuba kan

so tungguuuuuu.......




8 comments :

ietams said...

berapa ringgit harganya tu?
nak beli la nanti ni

Luqman Zakaria said...

menarik. tq for sharing Cik Lily.

DaMA said...

Dah cuba?

Anonymous said...

when is the proper time to consume it? after or before breakfast? or after lunch?

Anonymous said...

Sy consume ni dua bln shj... Cholesterol reduce from 5.3 to 4.1

Anonymous said...

Kat watson ada jual harga 60

cacatanku said...

good...sy.pun.nk.try

zieah said...

Semasa mengandung boleh ambik tak superfood neh