Tuesday, February 4, 2014

Tersuka Plak Dengan ZALORA Maxi Dress

Hi Korang,

Bila citer pasal dress je, korang dah duk bayangkan baju gaun yang labuh-labuh, berkilau-kilauan nak selalu kite nampak pompuan-pompuan elit pakai masa pi dinner ke, party ke kan.

Itulah aku sendiri pun tak sanggup nak pakai wei, coz seganlah. Kang orang ingat aku perasan Diva-Diva plak kan.

Tapi sekarang maxi dress boleh di pakai pada bila-bila masa saja kerana fashion designer sekarang ni dah berani memberikan sentuhan yang lebih chic dan edgy terhadap koleksi dress sedia ada. So now terdapat pelbagai pilihan maxi dress yang ada malah semakin popular wokeh.


Maxi dress menjadi kegemaran wanita muda kerana pilihan terbaik untuk dipakai secara kasual, makan malam, parti malah untuk ke pantai! Ianya juga sangat versatile dan dilihat sebagai pilihan mudah bila korang nak keluar tanpa perlu berfikir panjang.Korang dah tak yah pakai top atau bottom bila memakai dress jenis ini. Oleh itu ianya sentiasa menjadi pilihan dan berguna – sekadar pakai dan terus keluar menikmati hari indah!


Ni tengok meh tengok gaya Kate Hudson mengenakan maxi dress berwarna putih ini. Beliau nampak begitu relax namun ketara cantiknya. Malah beliau menambahkan sedikit aksesori seperti rantai panjang dan sepasang subang besar untuk kelihatan lebih feminine. Anda boleh mencontohi gaya si cantik ini untuk keluar pada hujung minggu.



Yang ni plak, pasangan beliau untuk filem Bride Wars iaitu Anne Hathaway juga kelihatan cukup selesa dengan pilihan maxi dress bercorak bunga-bungaan beliau. Jelas sekali si jelita ini kelihatan cukup menawan dengan persalinan tersebut. Malah beliau begitu bijak untuk tidak terlalu penuh dengan aksesori dan sekadar memilih untuk memakai sepasang sunglasses dan sling bag bersaiz sederhana.

Maxi dress memberikan illusi kepada seseorang untuk kelihatan lebih tinggi dan kurus. Selain itu, korang sentiasa dapat bergantung kepadanya untuk kelihatan girlish. Almari pakaian korang tidak sempurna tanpa sehelai maxi dress.

Terdapat pelbagai jenis maxi dress seperti yang diperbuat daripada chiffon, cotton dan bercorak bunga atau lace. Ianya juga sangat selesa dan begitu flattering untuk dipakai. Malah ianya boleh dipakai oleh hampir sesiapa sahaja dengan bentuk badan serta saiz yang berbeza.

Pilihan 1 - aku suke yang ni sebab coraknya

Pilihan 2 - ni pun cantik gak bunga-bunga

Pilihan 3 - simple but nice


Aku pun rasanya cam teringin je nak pakai maxi dress ni, walaupun saiz aku agak comel-comel kan. Ermm tengah berura-ura gak ni.

Boleh je online shopping murah iaitu Zalora.my korang boleh dapatkan barangan fesyen di sana. Diorang menawarkan koleksi maxi dress yang cukup meluas daripada pelbagai jenama terkenal. Online shopping juga menjadi lebih mudah dengan penghantaran percuma ke seluruh Malaysia seperti yang ditawarkan mereka! Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada mereka di Zalora Twitter juga.

Tengah fikir lagi ni, nak beli ke tak ek. Sebab banyak nau pilihan yang membukak mata aku ni.. ermm..

Korang tolong pilihkan, samada Pilihan 1, pilihan 2 or pilihan 3 ek.. 

Semuanya ada size aku ni. Tolong ek..


7 comments :

MsBabble said...

no.2..sweet

sitirohaida said...

mmg cantik2 dress kat zalora..tapi takut bila beli tak kena ngan size nie..

Farah Waheda Wahid said...

gorgeous kak lily, apa lagi rembat ler... he he he...

NASZ said...

cantik baju tu. cuma kalau menutup aurat lagi cantik.

From,

Nasz

www.nasznadzeri.com

emarieys said...

saya masih ada kupon zalora ni...tak tahu nak pilih apa...hehehe...kalau badan rendah eloklah jenis yg tak penuh dengan corak.

Anonymous said...

semua cantik2 ni acaner ~!

Nadratul Syazwana said...

Nad suka number 3! Nice sgt! ^-^ Comey comey pun boleh pakai la kak Lily ahaha