Saturday, February 8, 2014

Antabax Dan Giant Berjaya Meraih RM53,000 untuk Women's Aid Organisation (WOA)

Hi Korang,

Kira ini first time dapat jemputan dari Antabax ke charity event ni tau. Suker lah.


Antabax, jenama barangan antibakteria pelbagai penjagaan diri dipercayai dan inovatif yang menyediakan perlindungan 24-jam yang secara berkesan membunuh 99.9 % kuman, dengan kerjasama peruncit terkemuka Malaysia Giant telah berjaya mengumpul RM53, 672,26 dana untuk Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO) menerusi kempen Give Hope, Receive Good Health.


Kempen yang berlangsung dari 1 Oktober 2013 untuk November 30, 2013 menyaksikan 10% daripada jualan dari seluruh Antabax antibakteria pelbagai penjagaan diri dari mana-mana daripada 128 cawangan Giant di seluruh negara disalurkan kepada W AO bagi menyokong Pusat Perlindungan dan jagaan kanak-kanak .


WAO, yang diasaskan pada tahun 1982, bertujuan untuk mewujudkan masyarakat yang bebas dari keganasan terhadap wanita. Ia menyediakan sokongan emosi, sosial dan material untuk wanita yang telah didera, menguatkan keupayaan wanita yang telah disalahgunakan untuk menguruskan diri mereka dengan menyediakan perkhidmatan perlindungan sementara dan mewujudkan kesedaran mengenai isu-isu keganasan terhadap wanita.

Pada tahun 2011, kempen mengumpul dana kebajikan bersama oleh Antabax dan Giant dibangkitkan RM21,955 untuk Rumah llham dan Rumah KIDS, manakala kempen 2012 menyumbang RM20, 953 untuk payudara Persatuan Kanser Kebajikan Malaysia (BCWA). Rangkaian pasaraya terpilih juga digunakan sebagai tempat untuk organisasi untuk menyebarkan kesedaran mengenai kanser payudara, secara percuma.


Satu penyampaian cek mudah telah diadakan di Lam Soon Edible Oils Sdn Bhd (HQ) , diikuti oleh ceramah untuk Lam Soon dan kakitangan Giant mengenal pasti tanda-tanda keganasan terhadap wanita, dan apa tindakan susulan boleh diambil bertajuk ' Tiada Penggunaan untuk Penyalahgunaan '


Pengarah Eksekutif W AO, Cik Ivy Josiah berkata walaupun terdapat banyak lagi yang perlu dilakukan untuk hak-hak wanita, sambutan kepada Antabax-Giant kempen Give Hope, Receive Good Health. Kesihatan pengumpulan data menunjukkan bahawa rakyat Malaysia menyedari isu ini dan bersedia untuk menyokong organisasi yang menyediakan bantuan amat diperlukan.



"Bilangan kes yang dilaporkan mungkin hanya sebahagian kecil daripada jumlah sebenar insiden keganasan domestik. Kita perlu memahami apa yang menjadi keganasan rumahtangga dan bagaimana untuk melihat ia. Sama ada anda seorang wanita atau lelaki, mengambil langkah pertama untuk menawarkan telinga bersimpati dengan seseorang yang mungkin berada dalam hubungan yang kejam. Jika tidak pasti bagaimana untuk meneruskan, hubungi WAO seperti yang kita telah melatih kaunselor yang boleh membantu" kata Cik Josiah.

Di harapkan kita ni sendiri dapat gak membantu kepada mereka yang memerlukan ye

Happy Weekend Korang..



2 comments :

Farah Waheda Wahid said...

happy weekend kak, semoga kita sentiasa murah hati dan murah tangan untuk menghulurkan bantuan...

Anonymous said...

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something.
I think that you could do with some pics to drive the
message home a little bit, but instead of that, this is excellent
blog. A great read. I'll certainly be back.

Feel free to surf to my web blog グッチ 財布 メンズ