Friday, March 1, 2024

Bufet Ramadan 2024 | Merentasi Tradisi, Sajian Dulu dan Kini Di DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City

Hi Korang,

Bufet ramadan DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City tahun ini bertemakan "Merentasi Tradisi, Sajian Dulu dan Kini". Lokasinya tentulah di Makan Kitchen bermula dari 10 Mac - 9 April 2024 .


Untuk tahun ini, pihak pengurusan hotel menganjutkan kesedaran mengenai sumber tempatan dan sisa makanan.

Ini juga adalah sebahagian daripada kempen antarabangsa yang berkesan oleh Hilton di 30 hartanah di lima negara termasuklah Malaysia, UAE, KSA, Bahrain, Qatar dan Turki.













Inisiatif Ramadan Hijau Hilton bertujuan menyokong Hilton’s Travel With Purpose sambil merapatkan jurang antara tradisi lama. resipi dan ciptaan masakan kontemporari dan trend. Direka bentuk untuk memupuk rasa perpaduan dan perhubungan merentas generasi, dan dengan komitmen Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG) yang kukuh. Kempen ini bagi meraikan tradisi masakan yang pelbagai dalam komuniti seiring bersikap baik terhadap alam sekitar.


Objektif kempen termasuk:


Mendidik Melalui Cerapan Masakan:

Dengan menawarkan pandangan tentang kepentingan sejarah hidangan tradisional Ramadan, kempen ini bertujuan untuk mempamerkan evolusi masakan Ramadan sambil memperkenalkan tetamu kepada trend terkini.

Meraikan Kepelbagaian dan Keterangkuman:

Kempen ini berusaha untuk menangkap tradisi masakan yang pelbagai dalam komuniti secara autentik, memupuk keterangkuman dan meraikan kelimpahan perisa dan evolusi adegan masakan Malaysia.


Komitmen ESG:

Teras inisiatif ini ialah komitmen yang teguh terhadap nilai ESG, yang dicapai melalui sumber bahan yang bertanggungjawab, sokongan khusus untuk perniagaan tempatan, dan strategi pengurusan sisa yang komprehensif.

Amalan mampan diutamakan untuk meminimumkan sisa dan penyelesaian mesra alam dicari secara aktif untuk menyumbang kepada planet dan komuniti yang lebih sihat.

Untuk itu, DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City telah menggunakan sistem Kepintaran Buatan Winnow untuk mengukur dan mengurus sisa makanan pra dan pasca pengeluaran secara forensik, termasuk makanan yang tidak dinikmati daripada pinggan tetamu.

Data tersebut direkodkan ke dalam LightStay, platform pengurusan ESG yang telah memenangi anugerah Hilton yang dibangunkan untuk mengira dan menganalisis prestasi kemampanan sepanjang operasi hotel.










Ini membolehkan hotel menganalisi melalui pengumpulan data tentang tingkah laku penggunaan makanan pengguna dan mengambil tindakan yang bermakna untuk mengurangkan pengeluaran berlebihan dan mengurangkan sisa makanan.

Langkah-langkah lain termasuk menampilkan 85% bahan-bahan sumber tempatan dalam bufet Ramadan, dengan komitmen untuk meminimumkan plastik sekali pakai sepanjang barisan pengeluaran dan bufet, serta kerjasama DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City dengan Food Aid Foundation dalam mengedarkan pek makanan kepada mereka yang memerlukan.



Dalam menghormati bulan Ramadan yang penuh keberkatan, kami dengan bangganya memperkenalkan kempen ‘Ramadhan Hijau’ di DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City. Komitmen kami melangkaui pengalaman makan yang luar biasa; ia merangkumi rasa hormat yang mendalam terhadap alam sekitar kita. Melalui langkah mesra alam yang inovatif, kami bercita-cita untuk memperkayakan semangat Ramadan sambil memperjuangkan kemampanan dalam alam hospitaliti, kata Gagan Talwar, Pengurus Besar DoubleTree by Hilton Shah Alam i-City.

Antara menu yang ditawarkan sepanjang bufet ramadan seperti Siput Sedut Masak Lemak, Rendang Tok, Kerang Sambal, Gulai Kambing Nusantara, Ayam Percik Ala Kelantan dan Udang Petai Gerimis, Kambing Golek dengan Sos Lada Hitam, Mee Udang Istimewa, Roti Jala Kari, dan pelbagai lagi.



Bufet Ramadan “Merentasi Tradisi, Sajian Dulu dan Kini” di Makan Kitchen disediakan setiap hari dari 6:30 petang hingga 10:30 malam.

Harga Bufet

RM188 bersih bagi setiap dewasa

RM94 bagi setiap kanak-kanak.

Ahli Hilton Honors boleh menikmati diskaun makan eksklusif, dan tetamu yang menginap di hotel boleh menikmati diskaun sebanyak 15%.

Selain itu, tempahan awal dengan bayaran penuh sebelum 17 Mac 2024 akan menerima diskaun sebanyak 20%. Untuk kumpulan yang lebih besar, tempahan 15 orang dan ke atas akan diberi diskaun 15%.

Untuk maklumat lanjut, hubungi +603 5650 0200, e-mel Doubletreeshahalam.foodandbeverage@hilton.com atau lawati EatDrinkHilton.com


No comments :