Thursday, August 1, 2019

Boba Hunting Di Cheras Traders Square

Hi Korang, 

Sekarang ni memang tengah IN pasal Boba Drinks ni 

Alah minuman yang ade bubble-bubble hitam kat dalam tuh hehehee. Actually bubble tuh yang di gelar Boba. Minuman susu yang di letakkan bijik-bijik Boba ni, selain daripada susu ada yang di letakkan sekali teh ataupun susu coklat ataupun perisa yang lelain. 

Minuman Viral ni bermula di area macam Subang Jaya, PJ SS2 dan area KL. So manalah sampai ke kawasan ahkak ko ni, memang teringin jugak lah nak sampai ke sana tapi bila di fikirkan balik, nak kena beratur panjang, jauh dari umah so batalkan aje niat tuh ek. 

Ye tempat yang kak lily nak citer ni adalah di Cheras Traders Square 


One day, kak lily dengan bebudak opis ni merayau-rayau lepas lunch di area belakang office ni sampai ke Jusco Balakong then ternampaklah beberapa kedai menjual Boba ni. Wah nama-nama besar tuhkan, first time lalu kak lily usha line je dulu tengok ramai orang ke idok, dah operate ke cam biasa, parking camne. Second time pi barulah terbuka hati nak beli hehhhe 

The Alley 

Inilah kedai pertama yang buka di Cheras Traders Square ni. 


Masa ktorang pi tuh tengahari tak de pun line beratur, so tengok kat signage tuh apa nak order, rupanya yang ‘signature’drinks tak de so order yang lebih kurang sama dengan yang takde pun. Ermm rupanya cara pembuatannya senang je masukkan boba yang di masak bersama gula perang tuh the di tambah susu segar je 

Ermm la minum susunye dengan lengkong hahaahaha. Yelah boba tuh di buat dari tepung ubi bila di masak tuh dia jadik kenyal-kenyal gituh tapi manis gitu. Bolehlah untuk penggemar susu tapi kak lily ok je minum so tak de masalahlah.

Xing Fu Tang 

Kedai kedua yang bukak di area sini jugak 


Kak lily suka kedai nie sebab minuman dia sedap-sedap belaka. Ini baru nama Creme Brulee Boba Drinks sebab ada gula yang di caramelise di sebelah atas nya. Ermm memang sedap belaka lah. Nampak macam manis tapi tak terlalu manis. Tapi air mango yang ade panna cotta rabbit tuh manis betul, sekali sekala minum boleh tapi jangan selalu tau. 

The Black Whale 

Latest edition boba drinks yang baru bukak di Cheras Traders Square ni. 


Ahad lepas baru kak lily pi minum dengan bebudak blogger ni hah, yelah ahad malam tak de menda nak buat itu yang di heretnya ahkak ko ni berjalan jugak. So ktorang order semua tak sama termasuk signature drinks sekali, seriously sedap even better daripada yang lainnya. Yang best tuh masa ktorang order, cashier tuh siap advise berapa kandungan gula yang patut di consume, nak kurangkan ke tak eh baguslah kedai ni. 

Lama jugak kitaorang duduk minum dalam café ni, wifi pun hado so oklah kan. Sembang punye sembang dah nak tengah malam pun, ntah apa yang di borakkannyer akak pun tak tau hehehhhee 

Ermm baru 3 jenis Boba drinks yang kak lily dah cuba, so far so good. Ratingnya makin lama makin meningkat naik dan kandungan gula pun bertambah hehehee. Eh tak de lah setiap hari pi tenguk air ni kot, sekali sekala mana boleh selalu. 

Tunggu nanti Daboba pulak bukak kat situ jugak, kak lily terjah ke sane plak ek 

Ada di antara korang ni kaki Boba gak ke? 

Kalau ade meh share citer dengan kak lily nak tak, yelah tekak masing-masing tak sama. Sorang kata sedap, sorang lagi kat tak sedaplah, tak cukup manislah kan. 








Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

1 comment :

Bebas said...

Sejak viral bubble tea duly, tahu-tahu je makin banyak kedai jual boba sekarang ni