Friday, March 15, 2019

Platinum AmPower Blanket Di Perkenalkan Sempena World Sleep Day 2019

Hi Korang, 

Wah tengok tajuk je dah syiok kan! Hari Tidur Sedunia Hehehe 

Yelah pasal tidur, siapa je yang tak suka tidur kann?? Tidur adalah perkara yang paling seronok sekali untuk di lakukan lebih-lebih lagi masa cuti hujung minggu. Tapi korang tau ke adakah tidur korang tuh berkualiti ataupun tidak?? 


Amlife International Sdn. Bhd. kembali dengan sambutan Hari Tidur Sedunia bagi tahun ke-empat berturut-turut. Diacarakan bersama Persatuan Tidur Sedunia, Amlife mengadakan pameran kesihatan tidur di Sunway Resort Hotel baru-baru ini dan kak lily sempat menghadirinya. 


Sebelum event bermula tuh kak lily menjalankan ’sleep analysis’ dengan menggunakan mesin-mesin canggih ni, alah tak sakit pun. Alat ni di pasang pada kawasan nadi darah kita dan di biarkan selama 5 minit untuk di analisis. 

Jeng jeng jeng report pun kuar hah, dalam dalam bahasa cina. Nasib ada translator hehehehe 

Maknanya apa? 


Tengok je gambar tuh, hehehhe rupanya kak lily seorang kak tidur yang balance dari semua segi walaupun tidur lambat tapi tidur kak lily berkualiti, tak de meracau-racau masa tidur, baru tengah malam, senang nak tidur kan. Syukurrr 

Setelah membawa tema terbaru, "Life, Redefined," Amlife sedang menerajui gerakan untuk membolehkan pengguna di Malaysia memperbaikkan kesihatan melalui tabiat tidur yang lebih baik, lalu memperubahkan kehidupan mereka. Amlife telah mengambil peranan baru sebagai pakar kesihatan tidur holistik- iaitu mengkaji cara-cara yang lebih menyeluruh untuk memperbaikkan tabiat tidur, malah juga menyasarkan isu-isu berkaitan tidur seperti kesihatan dan kecantikan. Aneka produk Amlife yang berpelbagai menjadi saksi kepada matlamat mereka untuk memasuki pasaran kesihatan tidur holistik. 


Pengasas dan Presiden syarikat Am life, En. Lew Mun Yee

Pengasas dan Presiden syarikat Am life, En. Lew Mun Yee memegang kepercayaan yang teguh bahawa tidur yang nyenyak mampu membawa pemulihan semulajadi. Setelah berikrar untuk membantu orang lain mencapai kenyenyakan tidur, En. Lew telah menghasilkan jalan penyelesaian untuk mereka yang ingin memulihkan kesihatan melalui tidur. Beliau berkata, "Am life mempercayai bahawa semua orang patut memegang cita-cita dan mengejar cita-cita tersebut. Dalam perjalanan kita ke arah pencapaian matlamat ini, kita memerlukan tubuh badan yang sihat untuk tiba di destinasi tersebut, dan lebih pentingnya, kita patut menikmati perjalanan tersebut dan buah kejayaan." 


Dengan menggabungkan juga slogan Hari Tidur Sedunia tahun ini, iaitu "Sleep Well, Age Well" ataupun "Tidur Lena, Penuaan Sihat," Am life memperkenalkan barangan kesihatan tidur mereka yang inovatif, termasuk pelancaran Selimut Platinum AmPower, sejenis teknologi anti-penuaan yang bukan sahaja menjanjikan tidur yang nyenyak, namun juga menjaminkan pengguna bangun daripada tidur dengan berasa sihat, pulih dan segar. Am life juga telah menayangkan acah produk-produk tidur akan datang, seperti makanan supplement untuk memperbaikkan kesihatan, yang dijangka akan dilancarkan tahun ini. Barangan ini dijangka akan membekalkan pertumbuhan tahunan sebanyak 80%. 

Mr. Lew menjelaskan, "Walaupun pasaran kesihatan sedia ada sudahpun luas dan beraneka, pasaran kesihatan tidur semulajadi jarang diberikan perhatian. Dengan kajian tentang kesihatan tidur yang dijalankan oleh penyelidik terkenal di jagatraya, The Nielsen Company, kami faham bahawa pengguna ingin mencari rawatan semulajadi untuk memperbaikkan kualiti tidur." Beliau meneruskan huraian, "lni telah membentukkan arah perniagaan kami, iaitu untuk menyediakan penyelesaian yang semulajadi dan berasaskan teknologi untuk membantu pengguna-pengguna mencapai tidur yang lebih lena." 

En. Edward Yong, Perunding Kesihatan Amlife, memberikan penerangan mengenai kaji selidik Kesihatan Tidur oleh The Nielsen Company. Beliau berkata, "9 daripada 10 orang di Malaysia mengalami satu atau lebih masalah tidur. 78% daripada pengguna Malaysia berpendapat bahawa tidur yang tidak berkualiti boleh mengakibatkan masalah kesihatan, dan 47% berpendapat bahawa ia boleh mendatangkan masalah kulit atau kecantikan." Ujar beliau, "Semuanya bersetuju mengenai kepentingan mencari penyelesaian apabila menghadapi masalah tidur, dan 43% daripada pengguna mencari penyelesaian semulajadi untuk tidur dengan lebih lena."


Data penting lain yang didapati: 

• 50% daripada orang Malaysia menilaikan kualiti tidur mereka sebagai 'biasa'. 

• 63% daripada orang Malaysia berusia antara 25 dan 49 memerlukan lebih daripada 30 minit untuk tidur dan kebanyakan daripada mereka dalam kumpulan ini ialah kaum Cina (45%). 

• 35% menghadapi masalah tidur sekali ataupun 2 kali seminggu, manakala 20% lagi menghadapi masalah tidur 3 atau 4 kali seminggu. 

• 70% daripada orang Malaysia sedar bahawa tekanan merupakan antara sebab utama di sebalik masalah tidur. 

• Orang Malaysia di bahagian-bahagian Utara (48%) dan Selatan (43%) memerlukan lebih daripada 30 min it untuk tidur. 

• Orang Malaysia di bahagian Tengah (43%), Selatan (52%) dan Timur Malaysia (46%) lebih mementingkan rawatan semulajadi bagi masalah tidur. 

• Lebih ramai wanita (46%) mementingkan rawatan semulajadi berbanding dengan lelaki (40%). 

• 5 rawatan masalah tidur utama yang diketahui oleh orang Malaysia ialah senaman (59%), perubahan gaya hidup (54%), meditasi dan ketenangan (48%), urut (46%) dan aromaterapi (37%). 

• 48% membaca buku, menonton televisyen dan memasang radio untuk membantu mereka tidur. 

Juga hadir di acara tersebut ialah penceramah dan pakar-pakar tidur, Dr. David Samson, Penolong Profesor Antropologi Biologi di Universiti Toronto Mississauga, Canada, dan Dr. Koyabu Miki, pengamal perubatan bersepadu Cina dan Barat dari Jepun. 


Ujar Dr. David, "Manusia bergantung kepada tidur untuk fungsi kognitif, namun tidur paling sedikit berbanding primata yang lain. Tidur adalah kritikal bagi akal yang cergas, dan tidur yang tidak berkualiti telah dikaitkan dengan gangguan mental, bagi penuaan yang sihat, tidur yang lena melindungi seseorang itu daripada kerosakan kognitif yang berkaitan dengan penuaan, dan untuk mengurangkan tanda-tanda penuaan fizikal." Beliau meneruskan, "Dijangka bahawa 300 juta orang di Asia Tenggara mengalami masalah insomnia dan apnea, dan lain-lain." 


Dr. Koyabu mengukuhkan hujah Dr. David dan menekankan kepentingan tidur yang berkualiti untuk menggalakkan penuaan sihat dan mencegah penyakit yang disebabkan oleh gaya hidup. Beliau menjelaskan, "Tidur adalah penting untuk membenarkan otak dan tubuh badan kita berehat, dan juga memastikan hormon kita seimbang dan imuniti kepada penyakit diperkuatkan. Untuk menjaminkan penuaan yang sihat, kita perlu memastikan bahawa kita mengamalkan tabiat tidur yang baik." 

Walaupun kak lily tak sempat nak baring di tilam kesihatan dan menggunakan Selimut Platinum AmPower ni, dapat jugak kak lily cuba selimut ni di tangan ye. 



Dengan melapikkan tangan kak lily di bahagian atas dan bawah tapak tangan selama 15 minit kak lily dapat merasakan kesannya tau. 

toksik keluar dalam bentuk cecair

kulit tangan jadi lembut

Kesan toksik itu keluar dalam bentuk cecair iaitu peluh di bawah tapak tangan dan di bahagian atas pula, kulit tangan kak lily menjadi lembut berbeza dengan tangan di sebelah kanan. Ermm kagum sekejap tau 


Demi mengiktirafkan usaha Am life untuk mempromosikan kualiti tidur di arena antarangbsa dan juga ikhtiar pendidikan tidur di Asia, Persatuan Tidur Sedunia, sebuah lembaga antarabangsa yang diasaskan oleh Persekutuan Tidur Sedunia dan Persatuan Perubatan Tidur Sedunia, menyampaikan Anugerah Tidur Cemerlang 2018 kepada Am life di acara ini. lni menjadi kali kedua Amlife memenangi anugerah ini - membuktikan usaha-usaha syarikat tersebut dalam bidang kesihatan tidur. 

Selimut Platinum AmPower

Am life akan meneruskan perjuangan kualiti tidur bagi penuaan sihat, dengan membawa rawatan tidur semulajadi yang tidak memerlukan perubatan atau suntikan kepada pasaran Malaysia. Selimut Platinum AmPower dijual pada harga RM 8,600.00

Kalau korang berminat untuk dapatkan meh sini kak lily sertakan promo kod untuk korang gunakan ye. 

Harga istimewa untuk korang followers tercinta kak lily adalah Single RM6,880 dan Double RM8,880 dengan menggunakan promo kod AL09, promo kod ini boleh digunakan sehingga 30 Jun 2019
Boleh hubungi Ms Evi 012-2160266 dan bagitau promo kod tuh tau untuk harga istimewa ini. 



Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website: 

Facebook : 




2 comments :

messarah said...

singgah sini <3 https://messarah.blogspot.com/2019/03/misi-springcleaning-sale.html

mamapp said...

sleep day? first time amam dengar.. best kalau sehari dpt tidur aje kan