Sunday, July 13, 2014

SPOTLIGHT Malaysia Kini Di Buka Di Ampang Point

Hi Korang,

Ingat entry aku sebelum ni mengenai SPOTLIGHT ni?

Yesza kini SPOTLIGHT telah pun di buka di Malaysia, mana lagi kalau tak bukan di Ampang Point shopping mall. Aku sempat ke sana dengan Mr Big untuk media preview session. 




Sementara nak tunggu media lain sampai, aku sempat ke CraftSpot untuk buat handicraft, alah simple-simple je iaitu decorate paper frame. Material semua dah ada, so aku main tampal-tampal jelah kan. Hehehehe best jugak sekali sekala buat handicraft ni kan.




Kali ni media preview sangat santai coz General Manager Marketing of Spotlight, Mr Jono Gelfand nakkan simple briefing je sebab dia sendiri tak sabar nak tunjukkan apa yang ada di dalam SPOTLIGHT ni. 


Apa lagi yang ditunggu, jom lah masuk ke SPOTLIGHT ni ek.

Untuk nak fahamkan apa yang terkandung di dalam Spotlight ni, meh aku tunjukkan gambar-gambar yang awesome nie. Bukan 5 keping ye but more than 20 pictures. 




Pembukaan kedai ini menandakan permulaan kepada rancangan meluaskan lagi tambahan gedung di Malaysia pada masa akan datang. Dengan adanya Spotlight gedung mega terbesar fabric, keperluan kraf, parti dan produk hiasan rumah kita dapat membuat pelbagai jenis pilihan mengikut trend terkini. 

Yang best Fabric dan linen. Segala jenis nak neka kain korang boleh dapati kat sini. Yang dah siap potong, belum potong semua ada lah.






Ini Bahagian Bedding, Bath, Curtains, Tracks & Blinds.






Ini plak bahagian Craft.







Tengok ni Party Supplies, lepas ni kalau korang nak buat party untuk anak-anak style omputih boleh datang ke bahagian ni.





Bahagian Kitchen, Storage, Accesories dan Dining.







Sambil jalan-jalan tu, ktorang sempat jugak tengok demo cara buat bracelet Rainbow Loom. Ishk ini trend terkini anak muda tau, gelang geta yang warna-warni dan cantik. 



Nampak cam susah je nak buat tapi senang je, coz segala instruction dah tertulis di kotak barangan tuh.

Aku memang seronok bila ada dalam kedai ni, rasa macam nak beli semua sekali kan Itulah orang pompuan, nampak cantik dan colourful je semua nak rembat. 



Pekerja mereka yang sangat banyak membantu, maklumlah first time belajar shopping di kedai yang datangnya dari luar hegara kan. Cara diorang ni agak berlainan sedikit tapi bagus jugak.


Ermm thanks kepada SPOTLIGHT coz sudi jemput ktorang je media session ni. Bukan apa, seronok shopping orang tak ramai, lagi plak ktorang dapat cash voucher kan. Apa lagi terus sambung shopping lepas abis store tour tuh. 


Dah dekat nak raya ni, baik ktorang beli barang-barang keperluan rumah kan. Lagipun Mr Big ada so senang sket nak buat keputusan apa yang boleh di beli kan.

Tengok ni,


Hah ko melampau-lampau tak barang yang ktorang beli. Walaupun ada cash voucher, kena tambah sket-sket jugak. 


Langsir ada, bantal itik ada, periuk nasi microwave ada, sarung comforter ada, sewing kit ada, laundry stick dan memacam lagi lah. Nanti nak review menda-menda unik lagi berguna ni ek.

Ni hari cuti ni, rasa nak pi SPOTLIGHT lagi lah. Nak tengok apa yang boleh dibelikan sempena raya ni.




4 comments :

Suria Amanda said...

Menarik ni...dh lama x pi ampang point...

ZULHILMI TEMPOYAK said...

ohhh.. 1 je ek.. xde cawangan lain.. mcm DIY sket2 kan..

Anonymous said...

nak rainbow loom penat aq cari kat toyrus mahal....

Anonymous said...

Rainbow loom set tu bukn original huhu