Sunday, July 20, 2014

Kempen 1 Hati Bersama Antabax Dan Giant Untuk IJN Foundation

Hi Korang,


Awal puasa hari tuh, sempat aku hadiri kempen Antabax di Giant USJ.

Tak pernah masuk ke sini, lalu lalang ada lah. Kebetulan hari tu ahad so trafik tak de pack sangat, cuma nak keluar tu payah sket.

Udah ler, mengarut plak. Meh sambung citer ek


Kalau korang nak tau, penyakit jantung telah dan akan terus menjadi pembunuh nombor satu di Malaysia dengan lebih 8,000 pesakit jantung baru dilaporkan setiap tahun, dan 35% daripada kematian yang berlaku pada individu yang berumur di bawah 60 tahun.

Pada tahun 2010, jumlah kematian di Malaysia daripada penyakit jantung koronari adalah 22,701 menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) atau kira-kira 22.18% daripada jumlah kematian di negara ini.


Bagi mendapatkan dana dan meningkatkan kesedaran mengenai penyakit jantung, Antabax, rangkaian penjagaan antibakteria peribadi yang dipercayai dan inovatif bekerjasama dengan peruncit terkemuka Giant untuk melancarkan Satu Hati atau 1 Hati Bersama Antabax & Giant kempen mengumpul dana amal, untuk menyokong Yayasan Institut Jantung Negara (IJN)


Yayasan IJN adalah sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang ditubuhkan pada tahun 1995, dengan misi untuk meningkatkan sokongan dermawan untuk Institut Jantung Negara atau Institut Jantung Negara (IJN) ke arah penjagaan pesakit jantung.

Kempen yang akan berlangsung dari 1 Julai 2014 hingga 31 Ogos 2014 akan melihat 5% daripada jualan dari seluruh Antabax antibakteria pelbagai penjagaan diri dari mana-mana daripada 128 cawangan Giant di seluruh negara disalurkan kepada Yayasan IJN bagi menyokong Program Bantuan Pesakit itu.


Encik Francis Ng General Manager, Household & Personal Care, Marketing Division of Lam Soon Edible Oils Sdn Bhd berkata " Inilah sebabnya mengapa Antabax dan Giant keluar untuk mengumpul dana bagi, dan meningkatkan kesedaran mengenai penyakit jantung. Jika kita boleh menyokong walaupun satu pesakit jantung untuk memanjangkan jangka hayat mereka, atau mendidik sesetengah orang untuk mengubah gaya hidup mereka untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, kita akan membuat perbezaan."


Cik Norine Erica Majaman, General Manager of Marketing, GCH Retail (M) Sdn Bhd, berkata, "Kami berbangga untuk meneruskan kerjasama kami dengan Antabax bagi tahun keempat berturut-turut, dengan membawa kekuatan rangkaian strategik 128 kedai-kedai untuk membantu mengumpul dana untuk Yayasan IJN."

Kempen mengumpul dana bersama antara Giant dan Antabax sejak tiga tahun lalu telah mengumpul sebanyak RM96, 580 untuk Rumah Ilham, KIDS Rumah, Payudara Persatuan Kebajikan Kanser Malaysia (BCWA) dan Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO).


Puan Ritzzawati Rosli binti Mohd Rosli, Manager of IJN Foundation berkata, "Yayasan itu banyak bergantung kepadasokongan penderma yang mulia untuk membantu mereka yang memerlukan. Ia adalah diharapkan kami bahawa organisasikorporat lain mengikuti Antabax dan usaha mulia Giant. Ini benar-benar akan membantu kami untuk meneruskan misidermawan kami untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik. Wang yang ada akan terus membantu kami diyayasan untuk membantu lebih ramai pesakit dan untuk menyelamatkan lebih banyak nyawa."


Untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai kempen 1 Hati Antabax dan Giant, meh layari www.facebook.com/NewAntabax


1 comment :

Unknown said...

Salam CikLilyPutih.. :D

Saya Nadhar dari IJNF.. Pertama sekali, bg pihak IJNF, sy nk ucapkan Terima Kasih kerana buat post berkaitan event Antabax bersama Giant dan IJN Foundation ni, info semua ok cuma 1 bnda je x kena, nama manager IJN Foundation.. hahaha ada sedikit pembetulan la. Nama dia Puan Ritzzawati Rosli Binti Mohd Rosli.

:D

Itu aje la komen dr saya dan pihak IJNF..