Monday, May 7, 2012

Layan Opera Van Java Lagi Syiok!


Hi Korang,

Sejak Astro bagi customernya yang setia sangat ni free semua channel, aku memang bantai tengok semua channel. Banyak gak channel aku layan antaranya Channel Bintang, Pelangi, citer cina, channel Metro dan memacam lagi.


Yang paling aku layan ni citer ni OPERA VAN JAVA. Salah satu lawak komedi secara spontan kat Channel Bintang. Memang tiap2 malam ktorg layan. OVJ ni aku rasa macam Karoot Komedia kat Channel Astro Warna tu lah cuma dia lagi spontannya terlebih2.


Para pelakonnya memang lawak. Baik lelaki maupun perempuan. Sebelum show start ada pemain gamelan dan penyanyi lagi untuk citer kat para penonton apa tajuk show untuk malam tu dan introduce watak2 yang akan di lakon oleh pelawak2 ni kan.

Tok dalang akan bacakan simple skrip untuk para pelakon lakonkan watak memasing secara spontan. Tak de skrip langsung cuma yang ada para pelakon dengan costume dan props yang dibuat dari polystrene yang senang untuk diorg gunakan masa berlakon.


Ada satu malam tuh, tuk dalangnya merupakan Saffee Sali. Alah pemain bola sepak Harimau Malaya yang now dah main untuk team Indonesia kan. Hah ko tergelak2 ktorg layan. Mana taknya dari main bola boleh jadi pelakon lawak plak kan. 


Memang terbahak2 ktorg gelakkan bile tengok Safee Sali kena paksa nyanyi dan joget kan, siap dalam slang Indonesia lagi.

Itulah channel free dah abis pun malam tadi, tak dapatlah tengok kan. Mr Big cakap alah subcribe je bukan mahal pun tak sampai RM12 je lagipun boleh tengok citer Big Brother Indonesia lagi. 

CLP notes : Nak ke tak nak ek? Ermm bertambah kos astro bulan ni ek


5 comments :

Eliss said...

tak tertengok pulak episod ni. hubby aku pun suka gak layan ni. mlm tadi x sempat tengok dibawah mihrab cinta sampai abes, tapi kul 12.20 jugak baru dia stopkan :p

hazman aka species1980 said...

Kekadang pak lawak indon nie kelakar gak... cuma diorang nei kekadang over skit

Unknown said...

Wahhh untungnyer.. Rugilah nurul..

Geng Borak said...

subscribe aje.. doblas hengget aje.. hehehe

jaka said...

terimakasih mas buat infonya dan semoga bermanfaat