Thursday, September 8, 2022

HADA LABO BLEMISH & OIL CONTROL GEL - Penawar Untuk Kulit Berjerawat

Hi Korang,

Kelembapan dan cuaca panas cenderung merangsang rembesan sebum serta mengakibatkan kulit berminyak. Kulit berminyak dipercayai menjadi salah satu punca utama jerawat. Memakai topeng muka berjam-jam, yang merupakan norma baharu sekarang juga menyumbang kepada kerengsaan kulit dan boleh memburukkan lagi jerawat dan kulit berjerawat.



Terdapat salah tanggapan bahawa menggunakan pelembap pada kulit berminyak atau berjerawat akan menyebabkan keadaan kulit lebih teruk. Namun, pelembap berfungsi untuk mengelakkan jerawat dan jeragat. Mengabaikan langkah kritikal ini boleh menyebabkan kulit kering dan mengelupas yang akan menyebabkan lebih banyak jerawat. Itulah sebabnya penting kulit berminyak atau berjerawat mendapat kelembapan betul dengan pelembap yang betul.

Bagi menawarkan pengguna yang mempunyai kulit berminyak atau berjerawat, penyelesaian pada masalah kulit dipertingkatkan, Hada Labo memperkenalkan Blemish & Oil Control Gel pelembap serba baharu untuk memastikan kulit licin, bersih dan sihat.

Antara kandungan Hada Labo Blemish & Oil Control Gel:

· Ekstrak tumbuhan semula jadi untuk menguatkan penghalang kulit

Diekstrak daripada barli mutiara asli, ekstrak Hatomugi dan ekstrak tumbuhan lain seperti Centella Asiatica, Houttuynia Cordata dan ekstrak Bunga Chamolie bagi membantu mengurangkan cela dan menenangkan kulit yang merengsa untuk mengekalkan kulit bersih dan sihat.

· 2 jenis Asid Hyaluronik untuk penghidratan yang mendalam dan tahan lama

Asid Hyaluronik berfungsi untuk mengunci kelembapan, menyimpan dan menambah kelembapan untuk kulit yang lembut, licin dan anjal.

· Tekstur ringan

Tekstur gel yang ringan memberikan penyerapan segera ke dalam kulit, meninggalkan kulit segar dengan rasa tidak melekit.

· pH Kulit Seimbang dan Kerengsaan Rendah

· Bebas Pewangi, Pewarna dan Minyak Mineral


Arahan Penggunaan:

1. Gunakan dua kali sehari selepas Hada Labo Blemish & Oil Control Lotion.

2. Ambil jumlah secukupnya dan sapu rata pada muka dan leher.

3. Urut dan tepuk perlahan untuk membolehkan penyerapan ke dalam kulit.



Hada Labo Blemish & Oil Control Gel sesuai untuk kegunaan harian. Ia kini tersedia di farmasi terkemuka di seluruh negara pada harga RM75.90.

No comments :