Tuesday, November 28, 2023

Dig Into Delicious yumeat™ Plant-Based Delights at the AEON Healthy Food Fair

Hi Everyone,

According to the Asia Pacific Personal Habits Survey, unbalanced diets is one of the top unhealthy habits in various Asia Pacific countries, including Malaysians who want to stop or change that they started during the pandemic. So how often do you think about healthy living?

To make the changes, dig into healthy and delicious yumeat™ plant-based delights at the AEON Healthy Food Fair at the famed La Boheme Bakery and AEON Delicatessen from November 1 to 30, 2023, to ease into a healthier lifestyle or great way to add on the nutrients missing from your diet.


Developed and carefully crafted by experienced AEON chefs and master bakers to be well-balanced, healthy and tasty, the offering spans local, Western, Italian, and Japanese delights including fried rice, a variety of pastas, sushi sets, breads, and pastries. While some items are fully plant-based or vegetarian friendly others do include eggs or fish. All are clearly labelled, and developed to exacting standards to be nutritious and full of flavour in every bite.

Master chefs and bakers from AEON selected yumeat™ because it is Malaysia's first shelf-stable ready-to-eat plant-based meat that is crafted with high-quality products that promote a healthier and more environmentally friendly lifestyle.

The AEON Healthy Food Fair showcases yumeat™ because it is packed with up to 10 grams of protein per 100 gram serving while delivering the meaty texture and taste you crave without cholesterol worries. yumeat™ consists of just clean ingredients with plant protein from non-GMO soybeans, wheat, oats and mushroom, which are hormone-free and antibiotic-free.


Head to your nearest AEON La Boheme and Delicatessen for AEON Healthy Food Fair for deliciously healthy yumeat™. The yumeat™ products utilised in these recipes include Plant-based Spicy Luncheon and Plant-based Minced Meat in Oil. These healthy and delicious delights are available for affordably priced from RM3.90 to RM18.90, these are wallet friendly options for everyday and as special treats.

yumeat™ Specials at AEON Delicatessen Exclusively for the AEON Healthy Food Fair

Some of our favourites at AEON Delicatessen include Italian inspired Spaghetti Bolognese[1] with plant-based minced meat and sauteed mushrooms, and a classic aglio olio[2] with spicy plant-based luncheon. Or try everyone’s favourite fried rice[3] with the option of Kampung Fried Rice with Spicy Luncheon; or Chinese Fried Rice with Spicy Luncheon, both are delicious with a spicy kick.

Adore the opportunity to experience sushi via the 4 piece yumeat™ Plant-based Sushi Set that features unique toppings of yumeat Plant-based Minced Meat in Oil, and yumeat™ Plant-based Spicy Luncheon. Try out the Healthy Combo Sushi Set A or Set B that introduces plan-based sushi alongside the favourites of nigiri (fish) and sushi rolls.

yumeat Delights at La Boheme Exclusively for the AEON Healthy Food Fair

A good bread or pastry is a satisfying snack, and for small eater can be a main meal. Dig into these plant-based goodies at the famed La Boheme Bakery including the mouth-watering Luncheon Croissant Minis filled with fried plant-based spicy luncheon, lettuce, chilli and tartar sauces, topped with black olives. The satisfying Mushroom Meat Galette features a crusty baguette wrapped around a mushroom and plant-based mince filling. The Mexican inspired Tartar Jalapeno Delight features a mixed tartar plant-based minced meat filling spiced up with jalapenos.



Enjoy an Eggcellent Luncheon Danish that includes spicy plant-based luncheon, sliced capsicum, mayonnaise and an egg. For cheese-lovers the Cheesy Meaty Bread that showcases a mix of cheeses spread with plant-based minced meat, capsicum round, black olives, mayonnaise and more cheese.

yumeat™ is available in Plant-based Luncheon Meat Original and Plant-based Luncheon Meat Spicy at RM12.90 for 360g can; and Plant-based Minced Meat with Bean Paste at RM6.25 for 195g can. Grab the new yumeat™ Minced Meat in Oil at RM7.50 for 200g pack available only on Shopee and Lazada from November to December 2023.

yumeat™ products are widely available from Aeon, Aeon Big, Giant, Jaya Grocer, MYDIN, Hero, 99 Speedmart, Village Grocer, Bens, or visit the Ayam Brand Official stores on Shopee and Lazada. 

Follow https://www.facebook.com/yumeat.malaysia or https://www.instagram.com/yumeat.malaysia/ for more info, recipes and exciting promotions.




[1] Spaghetti are available at all store except AEON Bandar Baru Klang, AEON Permas Jaya, AEON Taman Equine, & AEON Cheras Selatan.

[2] Spaghetti are available at all store except AEON Bandar Baru Klang, AEON Permas Jaya, AEON Taman Equine, & AEON Cheras Selatan.

[3] Fried rice applicable to all store except AEON Falim & AEON Kuching.

Saturday, November 25, 2023

SCENTIFY Dari Enchanteur Rangkaian Semburan Penyegar Fabrik dan Kereta Menyerikan Hidup Seharian Kita

Hi Korang,

Dalam kehidupan ini, peranan sebuah kediaman bukan hanya sekadar memberi perlindungan dari panas dan hujan. Kediaman juga turut memainkan sebuah peranan yang besar dalam institusi kekeluargaan, iaitu sebagai sebuah tali pengerat ikatan kekeluargaan: tempat di mana kebanyakan memori indah yang dialami di dalam hidup ini tercipta: dan semestinya, sebuah destinasi yang tidak sabar untuk kita tujui bagi melepaskan segala penat dan lelah serta untuk bermesra bersama seisi keluarga setelah seharian menggalas tanggungjawab dan beraktiviti. 

Maka, memang benarlah kata pepatah lama turun-temurun: “Rumahku Syurgaku”.


Selain aspek-aspek seperti keselesaan, kebersihan dan persekitaran, bauan juga turut berperanan besar dalam mentransformasi sesebuah kediaman menjadi sebuah syurga yang dilimpahi dengan keselesaan, menjadikan suasana kediaman lebih nyaman. Justeru, tidak hairanlah jika sesebuah kediaman yang diharumkan dengan keharuman wangian mewah itu pasti akan menerbitkan keinginan yang menebal dalam diri seseorang untuk segera pulang ke ruangan peribadi mereka untuk menikmati suasana yang nyaman, santai dan mendamaikan

Berbekalkan kepakaran serta pengalaman dalam penghasilan haruman mewah selama lebih dari 30 tahun, Enchanteur telah mengorak langkah dengan melebarkan sayap rangkaian produknya menerusi penghasilan rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kenderaan SCENTIFY yang diserikan dengan beraneka haruman premium yang turut digunakan dalam penghasilan wangian mewah.

Dengan paduan kecanggihan teknologi penyahbauan OdorForce™ yang telah diuji dan terbukti keberkesanannya bersama adunan haruman dan minyak pati seperti Lavender, Kayu Cedar, Kasturi, Pic dan Raspberry, rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kenderaan SCENTIFY menyegarkan persekitaran ruangan peribadi, disamping memberikan keharuman dengan dua kali ketahanan berjangkamasa panjang. Selain itu, rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kereta SCENTIFY juga diformulasikan agar bersesuaian dengan keperluan serta gaya hidup para pengguna di Malaysia.

“Bauan yang menyegarkan merupakan sebuah tanda aras terbaik dalam menentukan tahap kebersihan dan ketelitian persembahan. Di negara beriklim tropika yang panas dan lembap seperti Malaysia, bauan yang kurang enak sudah menjadi satu permasalahan biasa — terutama sekali bagi kediaman yang mempunyai haiwan peliharaan,” jelas Krishnamurthy Sriram, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Wipro Unza Malaysia. “Walaupun kebanyakan penyegar fabrik berupaya menyahbau dan pada satu tahap, membasmi bakteria, acapkali kesegaran itu tidak berpanjangan. Kadang kala, ada sesetengah semburan penyegar fabrik yang turut meninggalkan kesan nyata pada permukaan fabrik, walaupun cairan penyegar itu telah tersejat ke udara sepenuhnya. Dengan mengambilkira permasalahan-permasalahan tersebut, ditambah dengan kepakaran dalam menghasilkan wangian mewah bermutu selama lebih dari 30 tahun, para pengadun wangian Enchanteur telah mengadun pelbagai bauan premium lalu menciptakan beberapa haruman unik dan bekerjasama bersama para saintis Wipro Unza untuk memformulasikan rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kenderaan berharuman premium yang berkesan untuk menyahbau bauan yang kurang enak disamping mengharumkan ruangan peribadi dan kenderaan anda dengan keharuman wangian mewah yang dapat bertahan lebih lama.”

Tambah Sriram lagi, “Sejak lebih tiga dekad yang lalu, Enchanteur berbangga kerana telah dikenali sebagai penghasil wangian premium ikonik dikalangan para pengguna di Malaysia. Rangkaian wangian Enchanteur seringkali dikaitkan dengan keanggunan serta gaya kemewahan Eropah. Justeru, dengan kehadiran rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kenderaan SCENTIFY, para penggemar setia Enchanteur kini berpeluang untuk menyerikan kediaman dan kenderaan mereka dengan keharuman wangian mewah dari Enchanteur yang terkenal. Selain itu, wangian juga berupaya untuk mengilhamkan memori indah. Justeru, menerusi penggunaan rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kenderaan SCENTIFY pastinya akan mewujudkan keinginan anda untuk menghentikan segala kegiatan dan segera kembali ke ruangan peribadi mahupun kenderaan anda untuk menikmati setiap detik dan saat dalam keharuman yang sungguh menenangkan.”

Hadir dalam dua variasi – Eau de Fabric dan Eau de Car – SCENTIFY memberikan kediaman serta kenderaan anda sebuah simfoni haruman pada tahap yang lebih tinggi menerusi adunan bauan mewah yang menyengat, kaya dengan bau-bauan yang terbit dari buah-buahan, kayu-kayuan dan Kasturi — semuanya di adun secara eksklusif oleh pakar penghasilan wangian Enchanteur.


Dipakej di dalam botol penyembur yang sangat mudah untuk digunakan, rangkaian semburan penyegar fabrik SCENTIFY Eau de Fabric amat sesuai untuk digunakan pada fabrik yang susah untuk dibersihkan seperti perabot, langsir, tilam, serta pelbagai jenis permukaan yang lain. Di samping itu, ia dilengkapi dengan kecanggihan teknologi OdorForce™ yang berupaya menyahbau serta membasmi 99.99% kuman dan bakteria.

SCENTIFY Eau de Fabric Sparkling Fruité 370ml, 
RM9.50 (Sem. Malaysia) / RM10.00 (Sabah/Sarawak)

Memberikan keharuman yang menyamankan pada ruangan peribadi anda, semburan penyegar fabrik SCENTIFY Sparkling Fruité ini di adun dengan bau-bauan yang diperoleh daripada kesegaran buah-buahan seperti Pic, Raspberry dan kehalusan bunga-bungaan putih.

SCENTIFY Eau de Fabric Magical Clouds 370ml, 
RM9.50 (Sem. Malaysia) / RM10.00 (Sabah/Sarawak)

Di adun untuk mewujudkan suasana persekitaran yang mendamaikan, semburan penyegar fabrik SCENTIFY Magical Clouds menjadikan suasana di persekitaran serta deria anda lebih tenang dan nyaman dengan paduan magis bau-bauan yang menggoda deria bau anda seperti Lily of the Valley, Kasturi and Kayu Gaharu.

SCENTIFY Eau de Fabric Floral Symphony 370ml, 
RM9.50 (Sem. Malaysia) / RM10.00 (Sabah/Sarawak)

Menampilkan gabungan haruman Lavender bersama bau-bauan ringan, Semburan Penyegar Fabrik SCENTIFY Floral Symphony, seindah dan sesegar namanya, dicipta untuk mewujudkan sensasi seolah-olah anda sedang berada di sebuah taman bunga yang indah di saat bermulanya musim bunga dengan paduan haruman klasik Lavender, Melur dan Kasturi.

Adakah korang tercari-cari akan penyegar kenderaan yang boleh menjadikan pengalaman pemanduan seharian anda mahupun ke destinasi berjarak jauh lebih nyaman dan menenangkan? 


Jawapannya ada pada penyegar kenderaan SCENTIFY Eau de Car. 

Dengan tiga variasi wangian yang tersendiri, anda boleh menggunakan penyegar kenderaan ini dengan dua cara: Hanya klipkan pada penghawa dingin kenderaan anda atau gantungkannya pada cermin pandang belakang. Rangkaian penyegar kenderaan ini juga turut diperkuatkan dengan kecanggihan teknologi OdorForce™ yang berkesan dalam membasmi bauan yang kurang enak seperti bau peluh dan asap tembakau.


SCENTIFY Eau de Car Scarlet Ruby 14ml, 
RM9.90 (Sem. Malaysia) / RM10.40 (Sabah/Sarawak)

Semewah namanya, penyegar kenderaan SCENTIFY Eau de Car Scarlet Ruby mengharumkan kenderaan anda dengan wangian penuh aroma, menggabungkan wangian berunsurkan buah-buahan segar dan bungaan seperti Bergamot, Strawberi, Raspberry, Melur dan Kasturi.


SCENTIFY Eau de Car Yuzu-licious Bouquet 14ml,
 
RM9.90 (Sem. Malaysia) / RM10.40 (Sabah/Sarawak)

Mengetengahkan wangian berunsur sitrus yang dapat membangkitkan deria yang lesu, penyegar kenderaan SCENTIFY Eau de Car Yuzu-licious Bouquet ini menampilkan bauan yang menyegarkan seperti Bergamot, Lemon, Teh Hijau, haruman bungaan dan Kayu Cedar.


SCENTIFY Eau de Car Aquatic Symphony 14ml, 
RM9.90 (Sem. Malaysia) / RM10.40 (Sabah/Sarawak)

Dengan haruman yang akan membawa anda mengimbau kenangan semasa bercuti di persisir pantai, penyegar kereta SCENTIFY Eau de Car Aquattic Symphony membawa anda menelusuri sebuah perjalanan ke dasar laut menerusi paduan bauan yang diilhamkan oleh lautan dan bungaan, diikuti dengan adunan bauan dari Amber serta kayu-kayuan.




Ayuh harumkan kediaman dan kenderaan korang dengan rangkaian semburan penyegar fabrik dan penyegar kereta SCENTIFY dari Enchanteur hari ini dan wujudkan lebih banyak memori bersama dan perjalanan yang bermakna, sama ada di ruangan peribadi mahupun dalam kenderaan.

Rangkaian SCENTIFY Eau de Fabric dan SCENTIFY Eau de Car kini boleh didapati di semua peruncit, pasaraya dan pasar hyper di seluruh negara.

Ayuh check it out SCENTIFY di social media berikut :



Thursday, November 23, 2023

MALAYSIA HOBBY EXPO 2023 KEMBALI DENGAN LEBIH 50 AKTIVITI HOBI DAN LEBIH 250 PEMPAMER HOBI

Hi Korang,

Malaysia Hobby Expo 2023 kini kembali lagi untuk tahun ke-5 menjanjikan lebih dari 50 jenis hobby dalam satu acara antaranya kereta kawalan radio, koleksi vintaj, sukan lasak, haiwan peliharaan, buku dan majalah, seni kraftangan dan pelbagai lagi.


Malaysia Hobby Expo akan berlangsung selama 2 hari iaitu pada 2 hingga 3 haribulan Disember 2023 yang juga melibatkan Konsert “Passion of Sound” pada 2hb Disember 2023. Acara ini disempurnakan bersama penganjur utama Specta Group Venture di MAEPS Serdang sebagai Lokasi Rasmi & Shopee sebagai penaja utama Malaysia Hobby Expo 2023.


Pengasas Malaysia Hobby Expo, En Muhammed Fidzri Syafeeq menyatakan kewujudan Expo ini adalah inspirasi dari Expo Antarabangsa dari Jepun, Beijing, Shizouka dan Moscow. Acara pertama di Malaysia bermula dari tahun 2016 sehingga 2019.

“Sasaran tahun ini adalah seramai 25,000 orang setiap hari, tambahan 35 % dari sasaran pada 2019.”

Acara ini adalah acara yang ke-5 sejak penubuhannya pada 2016 dan bangkit kembali pada tahun ini selepas Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP). Antara yang menarik adalah acara ini merangkumi pelbagai hobby dan setiap hobby ada di zon-zon yang dikhaskan.


Terdapat beberapa zon yang utama seperti zon “Hobby Bazaar”, “Hobby Group”, “Vintage Bazaar”, zon sukan lasak, zon haiwan peliharaan dan zon “Outdoor” yang juga merangkumi 250 pempamer dalam acara ini. Yuran kemasukkan acara ini adalah serendah RM20.00 untuk dewasa dan RM5.00 untuk kanak-kanak bagi 2 hari acara tersebut.


Setiap pembelian tiket Malaysia Hobby Expo atau Konsert “Passion Of Sound” layak untuk cabutan bertuah yang bernilai RM50,000. Antara hadiah yang menarik adalah sebuah kereta MYVI fully convert, 2 biji Motorsikal Yamaha LC V8, TV 55’, Playstation dan 10 unit Jam G-shock.

Penganjuran Malaysian Hobby expo kali ini adalah dengan penglibatan bersama nama nama besar iaitu MPH, Todak, U Moblie, Gardenia, FITA Hobby Shop dan Decathlon. Selain itu, ekspo ini juga terlaksana dengan penganjuran bersama Malaysia Cat Groomer Association, Exotic Animal Expo, Seri Bayu Tekala dan Eight Bar. Choii pula adalah “Rakan Merchandise” rasmi acara ini.


Kami juga mendapat sokongan dari Kementerian Belia dan Sukan dan juga Rakan Muda untuk menjayakan acara ini.

Acara kemuncak yang akan di adakan adalah Konsert “Passion of Sound” yang menampilkan 5 artist tanah air iaitu Ruffedge, Gerhana SKA Cinta, Insomniacks, Saixe dan Hujan. Konsert mega ini akan berlangsung pada 2 Disember 2023 bermula jam 7 petang sehingga 12 malam.

Tiket pembelian konsert ini akan di jual di platform Shopee & Platform digital kami bermula pada 21 November. Setiap pembelian tiket juga layak untuk cabutan bertuah. Cabutan ini akan dibuat pada malam tersebut dan hadiah cabutan ini adalah yang teristimewa sempena tahun ke-5 Malaysia Hobby Expo ini.

“Ini adalah konsert gabungan yang cukup hebat dan harga tiket untuk konsert ini adalah yang termurah di Malaysia dengan artis yang membuat persembahan dan kami memastikan kelainan yang tidak ada di konsert yang lain.”


Konsert “Passion of sound” ini di taja oleh Elf Bar sebagai penaja utama. Dengan setiap pembelian tiket konsert , pembeli layak menyertai cabutan bertuah yang cukup lumayan seperti sebuah Kereta BMW, Motorsikal, PS5 & lain-lain hadiah yang menarik.

Acara tahun ini juga istimewa dengan penganjuran Mini 4WD MHXCUP2023 yang mana ini adalah pengajuran pertandingan Mini 4WD terbesar yang pernah dilakasanakn di Malaysia. Jumlah keseleruhan hadiah bagi pertandingan ini adalah lebih dari RM30,000 dan lebih 300 peserta dari Malaysia, Singapura, Thailand, Indonesia, Brunei dan ramai lagi. Penganjuran ini adalah usahasama antara FITA Hobby Shop dan juga MHX2023 dengan kolaborasi GTMC .


Sempena ulang tahun ke-5 Malaysia Hobby Expo 2023 pihak Malaysia Hobby expo akan membuat keunikan dengan menyediakan pertandingan memancing pada 3 Disember di tasik Maeps dengan ganjaran bernilai RM50,000 secara keseluruhan untuk pemenang acara memancing. Pertandingan memancing akan dianjurkan bersama dengan Seri Bayu Tekala & di taja oleh ELF BAR sebagai penaja utama pertandingan memancing ini.

“Kami sudah mempersiapkan pelbagai platform pemasaran seperti billboard, iklan di radio dengan radio Hot FM sebagai radio rasmi dan juga dari selebriti seperti Fizo Omar, Shuib dan ramai lagi.”.

Justeru, harapan kami tahun ini adalah supaya lebih ramai orang terutama kepada generasi muda untuk menikmati hobby secara sihat dan kreatif. Selain itu, kami menggalakkan generai muda yang mempunyai minat dalam perniagaan untuk mempamerkan produk mereka semasa acara ini di adakan.



Friday, November 17, 2023

Jom Sertai Aktiviti FIT ZAKAT 2023

Hi Korang,



Pusat Pungutan Zakat Wilayah - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP) mengajak korang untuk menyertai acara penuh keceriaan, FIT ZAKAT 2023, yang akan berlangsung pada 18 November 2023, Sabtu, di Taman Metropolitan Kepong, Kuala Lumpur.

Pelbagai Aktiviti Menarik


Merentasi acara ini, terdapat pelbagai aktiviti menarik yang menanti anda. Dari Fit Zakat Fun Run yang menggembirakan, senamrobik yang menyihatkan, score the goal yang mencuit hati, hingga timbang bola yang mengujakan. Tidak ketinggalan, penampilan istimewa daripada selebriti terkenal seperti Caliph Busker, Ikhwan Fatanna, dan Persembahan Busker PPZ akan menghidupkan suasana.

Penampilan Istimewa Maskot Ustaz Amil, Omar & Hana

Bagi keluarga yang membawa bersama anak-anak kecil, saksikan penampilan istimewa Maskot Ustaz Amil, Omar & Hana, persembahan badut yang menghiburkan, aktiviti face painting yang mencipta kenangan, Supa Dupa dan pertandingan mewarna yang penuh kreativiti. Jangan lepaskan peluang untuk menerima layang-layang percuma sebagai kenangan manis untuk para pengunjung cilik.

Pelbagai Tips Sihat dan Kekal Fit

Untuk pencinta kesihatan dan kecergasan, program ini turut menyediakan pelbagai tips sihat dan kekal fit. Sesi Slot Borak "Fit Dulu Baru Sihat" bersama penghibur tanah air Man Raja Lawak dan Influencer kesihatan Hanif Loid akan menyuntikkan semangat kecergasan dalam diri anda. Selain itu, jangan lepaskan peluang untuk bersantai dan mendengar pandangan inspiratif dalam Slot Santai "Kasi Clear" bersama Dr. Wan Share dan Muhammad Noor (Mdno).

Kaunter Kutipan dan Agihan Zakat


Dalam kemeriahan ini, lebih daripada 30 gerai jualan makanan, pakaian dan pameran akan menyajikan pelbagai pilihan untuk semua pengunjung pada hujung minggu ini. Pusat Pungutan Zakat Wilayah juga menyediakan kaunter kutipan dan agihan zakat. Bagi yang ingin mendapatkan lebih informasi mengenai zakat, digalakkan hadir sama dan ia adalah percuma!

Rebut Hadiah Menarik dan Cabutan Bertuah


Acara ini turut menawarkan hadiah menarik dan cabutan bertuah bagi pengunjung bertuah. Jadi, jangan lepaskan peluang ini untuk hadir bersama keluarga dan teman-teman pada 18 November 2023, Sabtu, bagi menyertai serta meriahkan lagi FIT ZAKAT 2023.

Booth & Gerai jualan

Pelbagai booth & gerai jualan menanti anda. Ada makanan, pakaian, booth pameran dan banyak lagi.

Kupon Makanan Percuma

1,000 kupon percuma akan diberikan kepada para pengunjung. Boleh ditebus di gerai-gerai jualan tersedia. Siapa cepat dia dapat.


Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2023


Acara kemuncak Fit Zakat 2023 ialah Pelancaran Kempen Year End Zakat 2023. Kempen tahunan PPZ-MAIWP untuk menyeru masyarakat Islam tunaikan zakat sebelum 31 Disember 2023. Pelbagai hadiah menarik ditawarkan di dalam kempen ini. Jom jadi pembayar zakat PPZ-MAIWP!

Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi https://www.zakat.com.my/yez2023/

Ayuh ramai-ramai kita memeriahkan lagi Fit Zakat 2023 ni tau





Thursday, November 9, 2023

Richiamo Coffee Gurney Mall - Cantik, Menarik dan Paling Penting Kopinya Enak

Hi Korang,

Biasa perasan tak Richiamo Coffee??

Itulah mesti ade kan, dah banyak outlet dah jenama Richiamo Coffee nieh.


Selalunya kak lily pi area Permaisuri dan Bangi tapi kali ni sesaje tukar angin so kak lily ke Richiamo Coffee Gurney Mall yang terletak bersebelahan dengan UTM KL. Kafe di outlet ini dibuka setiap hari dari jam 9 pagi hingga 10 malam.

Cantik betul cafenya, theme colournya warna hitam putih kehidupan gituew. Oh ya, rangkaiannya kopinya amat pelbagai namun di tawarkan pada harga yang amat amat murah.


Sebab itu kak lily suka ke Richiamo Coffee ini kerana kopinya yang begitu menyegarkan dan harum baunya, memang seronok lepak bersama-sama keluarga dan sahabat handai. Eh buat small discussion pun best jugak, sebab cozy betul lokasinya

Kopi yang sentiasa menjadi kegemaran kak lily haruslah Hot Cappuccino dan Hot Salted Caramello Cappucino.

Di Richiamo Coffee juga bukan sahaja ada menawarkan kopi bahkan terdapat pelbagai minuman lain, pastri seperti kek dan roti serta menu hidangan utama. Datang sini jangan lupa untuk mencuba Salted egg yolk croissant, ini kerana ramai yang sudah terpikat dengan rasanya.


Menariknya untuk hidangan utama ada ditawarkan masakan melayu tradisi lama (masakan kampung) seperti set nasi ikan patin tempoyak, set nasi daging asam pedas dan pelbagai lagi. Menu yang kebiasaannya menjadi kegemaran kanak-kanak iaitu pasta ada juga ditawarkan dengan pelbagai pilihan.

Sekiranya korang datang untuk minum petang jangan lupa untuk mencuba keropok lekor terengganu dan murtabak raja. Menu yang sangat serasi bersama kopi untuk minum petang. Apa yang penting ke semua hidangan ditawarkan di Richiamo Coffee adalah halal dari segi bahan-bahannya dan juga cara penyediaan adalah mengikut syariat Islam.


Pelbagai Hidangan Menarik di Richiamo Coffee

Meh sini kak lily show off hidangan menarik di Richiamo Coffee yang memang kak lily cadangkan pada korang untuk mencubanya bila datang ke kafe ini.


Salted Caramello Cappucino

Nasi Itik Salai

Beef Bolognese Spagethi

Rasberry Chocolate Cake

Rasberry Cheese Cake

Jika korang teringin nak merasai makanan fusion, di Kafe Richiamo Coffee ada menawarkannya sajian melayu tradisi yang cukup menambat hati. Antara hidangan yang boleh dicuba seperti masakan itik salai asap, lemak siput sedut, daging salai asap, nasi daging masak kicap dan pelbagai lagi.

Kak lily order makanan western jugak, lazat betul beef spagethinya.

Wajib untuk cuba minuman kopi dan kek dari Richiamo Coffee. Minuman signature seperti Salted Caramello Latte antara yang hot selling tau!

Air minuman premium ditawarkan pada harga bawah RM10. Memang berbaloi dan puas hati. Samada datang ke sini untuk bersarapan, makan tengahari, minum petang mahupun makan malam tidak ada masalah melihat pada kepelbagaian menu yang ditawarkan.

Jom lepak dan makan-makan di Kafe Richiamo Coffee. Ada lebih 100 outlet di seluruh negara

Meh check it out :






Sunday, November 5, 2023

TSUTAYA BOOKSTORE at Intermark Mall, Kuala Lumpur.

Hi Everyone,

TSUTAYA BOOKSTORE, the junior brand of TSUTAYA BOOKS, Japan’s renowned bookstore chain, marked a significant moment in its expansion journey with the successful grand opening of the first store in Southeast Asia at Intermark Mall, in Kuala Lumpur.



The event, graced by the esteemed presence of His Excellency Mr. Katsuhiko Takahashi, Ambassador of Japan to Malaysia, was a testament to the enduring friendship between Japan and Malaysia and the brand’s commitment to enriching the cultural landscape of Malaysia.





The new TSUTAYA BOOKSTORE, situated in the heart of the city, offers a more casual and smaller-sized store experience compared to the premium brand, TSUTAYA BOOKS in Pavilion Bukit Jalil. TSUTAYA BOOKSTORE boasts a wide selection of books, especially paperbacks, with a prominent curation of titles in humanities and workstyle. Additionally, TSUTAYA BOOKSTORE features an extensive stationery collection in a warm and cosy terracotta tone, catering to the bustling office clientele of Intermark Mall. and an in-house cafe that serves a variety of beverages, including freshly brewed coffee and their signature lemonade.

Every TSUTAYA store has a unique design, inspired by its surroundings and to amplify the customer experience. TSUTAYA BOOKSTORE INTERMARK MALL showcases parallel oak wood shelves giving it a more spacious feel and a sense of volume, a combination of cool tones at the storefront and a warm brown tone inspired by Malaysian soil at the back for an illusion of depth. The in-store café greets you at the entrance, encouraging slow living amidst a busy lifestyle, where book shoppers can enjoy a variety of beverages, including freshly brewed coffee and the signature lemonade. Touches of exposed concrete emit a casual feel.


This marks the first TSUTAYA BOOKSTORE in Southeast Asia, a significant milestone for the brand, which now boasts a total of 47 stores worldwide. Within this count, 29 are located in Japan, with the remaining 18 spread across Asia, making Malaysia the 18th location to house a TSUTAYA BOOKSTORE, marking its entry into Southeast Asia. The store at Intermark Mall covers an area of 6,362 square feet.

Mr Hideyuki Uemoto, CEO of TSUTAYA BOOKS Malaysia Sdn. Bhd, expressed his gratitude, saying, “"We are thrilled to introduce TSUTAYA BOOKSTORE, our junior brand, to Southeast Asia with the grand opening of our Intermark Mall location. This store, with its unique focus on humanities and workstyle titles, boasts a carefully curated selection of paperback books and a significant stationery collection, catering to the bustling office clientele of Intermark Mall. Our inviting and casual store interior, complete with a café at the entrance, encourages visitors to slow down, offering a welcome escape amidst their fast-paced lifestyles. This expansion marks a significant step in our commitment to fostering cultural connections in Malaysia, and we are excited to welcome a diverse audience, including expatriates, business travellers, tourists, and locals, to our new prime location."


His Excellency Mr. Katsuhiko Takahashi, Ambassador of Japan to Malaysia, remarked, "It’s a dream come true to see the grand opening of TSUTAYA BOOKSTORE in Kuala Lumpur. It is a testament to the strong bonds of friendship between Japan and Malaysia. We hope this endeavour will pave the way for more Japanese businesses to thrive in Malaysia and spark a desire for Malaysians to explore the rich cultural tapestry of Japan.”

The opening of TSUTAYA BOOKSTORE INTERMARK MALLl marked a momentous chapter in the brand's journey, bringing a more casual and accessible book-buying experience to the heart of the city. As a popular destination for those seeking a convenient and easy way to purchase books, TSUTAYA BOOKSTORE not only offers a well-curated selection of popular titles but also provides a welcoming space to relax and savour a drink.


OPENING SPECIALS

In conjunction with the grand opening, TSUTAYA BOOKSTORE is delighted to offer a range of exciting promotions:

● No Monday Blues (October 30 to November 30, 8am - 8pm): Beat the Monday blues by redeeming a RM 20 voucher with a minimum spend of RM 250 and above in a single receipt. (Not valid during public holidays)

● Limited edition bookmark giveaway with every book purchase (limited to 1 per customer).



TSUTAYA BOOKSTORE is located at Level 1 (Lot No 1-11), 1, Intermark Mall, No. 348 Jalan Tun Razak, 50400 Kuala Lumpur and is open 8am to 8pm daily, Mondays to Sunday (7 days).


Stay updated on the latest TSUTAYA BOOKSTORE Intermark Mall news:
Instagram & Facebook: @tsutayabookstore_intermarkmall

Saturday, November 4, 2023

Satisfy your sweet tooth like never before with OATSIDE Dessert Trail

Hi Everyone,

Craving a delectable adventure for your sweet tooth? 


OATSIDE is joining forces with over 50 cherished cafe partners nationwide in an irresistible campaign that leaves you yearning for more! From November 1st to 30th, dessert enthusiasts are invited to immerse themselves in the mouth watering OATSIDE Dessert Trail!

Bite Bite_Oatside Chocolate Pancake with Butter & Honey


Almost Human Club_Maritozzi_Choco Oat Creame

103 Coffee_Oatmilk Soft Serve Affogato

Ang Ang Roastery_Oatside Panna Cotta

Embark on a dessert lover's dream as we unveil a trail of exquisite creations from Malaysia's most talented dessert artisans. OATSIDERS can partake in a nationwide quest to discover their favorite sweets, support local cafes, and stand a chance to win exclusive prizes!

Here’s how!

1. Order the exclusive OATSIDE-infused dessert! There are two categories; OATSIDE Dessert Premium and OATSIDE Dessert Essential.

2. Scan the QR code during checkout; collect points to win big!

3. For every purchase of OATSIDE Dessert Premium you’ll collect 2 points/per purchase; and for every purchase of OATSIDE Dessert Essential you’ll collect 1 point/per purchase.

4. More points = More chances to win!

5. Be one of 10 lucky winners and snag amazing prizes!

"We're genuinely thankful for the strong partnerships with our cafe partners. Together, we've cultivated a strong community of OATSIDERS who always yearn for a more sustainable and healthier dessert option. Luckily for us, OATSIDE is so versatile and can be infused in so many dessert creations, from classics treats such as croissants to local-inspired delights such as Pandan Gula Melaka Panna Cotta. Personally, I can’t wait to try them all!" says Jessie Chuah, Country Manager for OATSIDE Malaysia.



#OatsideDessertTrail 
#OatsideMY 
#IndulgeYourCravings

Friday, November 3, 2023

GUARDIAN Mid Valley Perkenalkan Konsep Stor Utama Premium Terkini

Hi Korang,

Guardian Malaysia hari ini melancarkan stor utamanya yang serba baharu, tercanggih dan yang terbesar di Asia Tenggara, di Pusat Membeli-Belah Mid Valley, Kuala Lumpur. 


Peneraju rantaian runcit farmasi, kesihatan dan kecantikan terkemuka di negara itu telah mengukuhkan tawaran perniagaannya menerusi stor konsep unik seluas 7000 kaki persegi ini, memanfaatkan trend kesihatan dan kecantikan global terkini, serta trend pengguna yang sentiasa berubah.

Menjelaskan stor konsep baharu itu sebagai ‘revolutionary’ dan ‘evolutionary’, Priscilla Wu, Pengarah Urusan, Health and Beauty, Malaysia dan Brunei, berkata:


“Pelanggan Guardian akan menikmati pengalaman membeli-belah yang serba baharu di stor premium utama baharu kami. Ia melambangkan pertumbuhan kukuh dan kejayaan berterusan jenama Guardian di Malaysia dan merupakan bukti komitmen tanpa henti Guardian dalam menawarkan produk kesihatan dan kecantikan terbaik di pasaran pada nilai terbaik kepada pelanggan kami.


“Pelaburan kami dalam stor konsep baharu ini mewujudkan pengalaman membeli-belah yang unggul dan terbaik dalam kelasnya dengan kategori produk baharu yang telah berkembang seiring dengan permintaan dan trend baharu pengguna. Ia akan memberikan pengalaman membeli-belah yang lebih tersendiri, informatif dan interaktif kepada pelanggan. Kami juga akan memperkenalkan lebih 30 jenama penjagaan kulit dan kosmetik baharu ke stor kami, dengan 20 rangkaian penjagaan kulit dan lebih 10 jenama kosmetik baharu, yang mana kebanyakannya adalah eksklusif untuk Guardian.”


Jenama baharu itu termasuk jenama mandian Tanamera Natural, serta jenama penjagaan rambut eksklusif dari Jepun (Ahalo, Fun Azum, Theratis, Kose Bioless dan Kose Je L’aime) dan Korea (Mise En Scene dan Ryo).



Susun atur stor utama Guardian yang unik akan menampilkan segmen produk baharu seperti ruangan Clean & Natural Beauty menampilkan produk penjagaan kulit, penjagaan rambut, dan kosmetik yang diformulasi menggunakan bahan selamat, bebas toksik dan mesra alam. Ruangan Tweens menampilkan produk kecantikan yang ceria, berwarna-warni serta selamat digunakan untuk pembeli muda berumur 8 hingga 12 tahun, manakala bahagian Salon-At-Home yang pertama seumpamanya dikuasakan oleh L’Oreal menawarkan pelanggan pengalaman memanjakan diri yang mewah disamping menikmati rangkaian produk penjagaan rambut komprehensif yang disesuaikan mengikut keperluan unik mereka.



Turut dimuatkan adalah ruang Wellness di bahagian Penjagaan Kesihatan yang menumpukan kepada produk keperluan kesihatan dan kecerdasan pelanggan, seperti serbuk protein dan makanan kesihatan.

Stor ini bakal menjadi stor utama Guardian pertama yang dilengkapi fasad berskrin animasi LED, skrin paparan LED digital dinamik dan interaktif di seluruh stor dan dua tiang interaktif khas yang memaparkan maklumat produk interaktif menerusi hologram dan berfungsi sebagai tanda navigasi.




Stor utama berkeluasan 7000 kaki persegi baharu itu juga akan mempamerkan konsep baharu daripada jenama penjagaan mulut, Oral B dan Sensodyne.

Sensodyne akan mempunyai paparan khas di Guardian Mid Valley dan pelanggan akan dapat melihat sendiri bagaimana ubat gigi #1 di Malaysia* dihidupkan menerusi paparan interaktif, memberikan kesedaran tentang sensitiviti gigi. Dengan 71% rakyat Malaysia mengalami gigi sensitif, mereka kini boleh mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana gigi sensitif boleh diatasi dengan varian Sensodyne.

*Berdasarkan Indeks Perkhidmatan Runcit untuk segmen Sensitif dalam kategori Ubat Gigi bagi tempoh 12 bulan berakhir April 2023, untuk Total Malaysia Market. (Hak Cipta © 2023, NIQ.)

Oral B pula akan membawa masuk pusat pengalaman ‘Powered Oral Care’ interaktif pertamanya dimana pelanggan boleh memanfaatkan program sensori untuk menyentuh, merasai dan membandingkan produk di kios digital yang turut menyediakan pendidikan tabiat kesihatan mulut untuk golongan dewasa dan kanak-kanak.


Untuk memberikan lebih ganjaran kepada pelanggan, untuk tempoh terhad sempena pelancaran stor utama baharu ini, Guardian telah menyediakan pelbagai promosi dan tawaran menarik untuk pelanggan setia kami. Jadi datanglah beramai-ramai ke stor utama kami di Mid Valley dan alami pengalaman membeli-belah serba baharu di Guardian.