Thursday, September 28, 2023

REVIEW | Filem PAGARI BULAN – Memaparkan Semangat Patriotisme Dalam Memperjuangkan Hak Wanita

Hi Korang,

Baru-baru ini kak lily bersama rakan-rakan sempat menghadirkan diri ke Malam Gala Tayangan Perdana Filem Pagari Bulan yang diterbitkan oleh ELEVEN FIELD CREATIVE SDN BHD serta edaran METRO WEALTH.


Pengarah Pagari Bulan, Ts Raja Mukhriz telah mempertaruhkan Nazeera Sardi sebagai tunjang utama bagi memegang watak sebagai pejuang yang memartabatkan kaum wanita. Selain itu, filem ini turut dibarisi pelakon hebat tahah air iaitu Aniq Durar, Trisha Ooi, Andy Teh, Alvin Wong dan Michael Ang. Idea filem ini datang dari Ellyna Ahmad dan Ts Raja Mukhriz setelah melihat belum ada genre 'comfort women' yang diketengahkan dalam filem tanah air. Skrip dan lakon layar Pagari Bulan oleh Siti Jasmina Ibrahim.


Filem Pagari Bulan ini mendapat sokongan penuh daripada KEMENTERIAN KOMUNIKASI DAN DIGITAL (KKD) MELALUI PERBADANAN KEMAJUAN FILEM MALAYSIA (FINAS) ATAS DANA KANDUNGAN DIGITAL (DKD) yang telah dibelanjakan bagi memastikan filem ini berjaya dihasilkan seterusnya dapat menemui penonton di pawagam.





Para pelakon filem Pagari Bulan

1. Nazeera Sardi sebagai Bulan

2. Aniq Durar sebagai Miura

3. Trisha Ooi sebagai Sui Li

4. Alvin Wong sebagai Kuzawa

5. Andy Teh sebagai Leftenan Azu

6. Michael Ang sebagai Ah Leong

7. Chelsia Ng sebagai Momosan

8. Laila Nasir sebagai Hasnah

9. Hazi Juzaili sebagai Nida


Sharifah Shahora selaku penerbit filem Pagari Bulan mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua media cetak dan media elektronik, bloggers, influencer temasuk mereka yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam penghasilan filem ini dan Filem "Pagari Bulan" akan disiarkan mulai 5 Oktober 2023 lebih daripada 60 pawagam di seluruh Malaysia dan Singapura.

Sinopsis Filem Pagari Bulan



PAGARI BULAN mengisahkan tentang Bulan yang merupakan anak sulung perempuan kepada pengusaha tanaman dan pemburu yang cekap iaitu Ismail dan isterinya Hasnah yang berhadapan dengan kedatangan pihak Jepun ke Kelantan. Penduduk kampung berdekatan dan kampung lain terpaksa mempertahankan kampung mereka daripada didera, dibunuh, dan mempertahankan anak gadis yang menj adi sasaran tahanan oleh tentera Jepun. Bulan bersama-sama adiknya Kasih dan sahabatnya Sui Li juga ditangkap dan dipaksa mengikuti segala kemahuan askar Jepun demi memuaskan nafsu.



Semasa BULAN berjuang untuk terus hidup, muncul seorang leftenan muda, MIURA (hujung 20an) yang ditugaskan ke markas kuasa KUZAWA dengan membawa etika ketenteraan lebih profesional dan menolak nilai keganasan penderaan terhadap penduduk yang dijajah. MIURA juga seorang yang terpelajar dan telah mengkaji dan mengenali bahasa dan budaya penduduk Tanah Melayu sebelum datang bertugas. Apabila MIURA melihat begitu banyak kekejaman yang berlaku, dia tidak sefahaman dan menentang cara KUZAWA. MIURA juga mengenali kekuatan gadis bernama BULAN ini yang baginya luar biasa bagaimana semangat penduduk di situ dengan BULAN sebagai lambangnya kentalnya hati mereka mahu bebas dari kekejaman dan penjajahan.

Bagaimanakah pengakhiran kisah Bulan dan Muira serta apakah yang terjadi setelah Jepun kalah, erm kena saksikan sendiri tau

Review Ringkas Filem Pagari Bulan



Salah satu filem yang memperlihatkan semangat wanita cuba untuk melepaskan diri dari cengkaman lelaki-lelaki jahat. Kak lily rasa sedih sangat pabila bila wanita-wanita ini di tangkap dan di dera kerana cuba untuk melepaskan diri, ermm cuba bayangkan kalau kak lily berada di tempat mereka ini memang tak sanggup rasanya untuk mengharungi dugaan ini. Percintaan Miura dan Bulan tuh sweet sesangat hah, ishk malu nak citer plak hah. Alahai risau kak lily nak citer lebih-lebih yang terbagi spoiler plak kang.

Rupanya ending tuh korang kena fikir sket dan takkan sangka siapakah yang memegang gambar Bulan tuh.

Tapi kak lily suker sinematografinya cantik walaupun manjang je hujan agaknya masa shooting tuh musim tengkujuh kot. Para pelakon ada yang nampak real Kelantanese namun ada yang try hard untuk cakap kelatan sebaik mungkin.

Overall filem ini sangat menarik dan sesuai di tonton sessi keluarga tapi kalau anak-anak kecik tuh tak payahlah kot sebab banyak nak kene explain nanti kan.

For me, I give 4 of 5 Star

Apa tunggu lagi, jom reramai datang menonton Filem Pagari Bulan di pawagam berdekatan korang yang bermula 5hb Oktober 2023.



Monday, September 25, 2023

Kinohimitsu 5Dtox: Kejayaan Luar Biasa Semasa Pelancaran Rasmi

Hi Korang,

Kino Biotech, sebuah peneraju dengan sejarah 25 tahun yang luar biasa dalam menerajui produk bio-nutraceutical dan cosmeceutical inovatif, memperkenalkan produk kecergasan revolusioner hari ini, Kinohimitsu 5Dtox, di Kolej Sunway & Hab Teknologi Reka Bentuk Fesyen Stylo yang berprestij.


Acara ini bersinar dengan kehadiran tetamu terkemuka, termasuk penyanyi terkenal Ms. Priscilla Abby, bersama-sama dengan Ms. Jennifer Chin, Ketua Pegawai Operasi Kino Biotech Malaysia, Ms. Winnie Pok, Pengurus Besar Jualan dan Pemasaran Kino Biotech Malaysia, Mr. Augustine Wong, Pengarah Program, Hab Teknologi Reka Bentuk Fesyen, dan Mr. Patrick McVeigh, Pengarah Branding & Komunikasi Korporat Kumpulan Pendidikan Sunway. Penyertaan mereka menambahkan sentuhan glamor pada majlis yang penting ini.




Kinohimitsu 5Dtox, dinamakan dengan sesuai "Gigitan Kunyah Detoks Kecil tetapi Perkasa" menawarkan rasa beri yang unik dan menarik yang memberikan detoks yang kuat. Produk ini mencerminkan komitmen jenama yang tidak berbelah bahagi dalam mencipta penyelesaian kesihatan yang mudah serta mengutamakan kualiti dan keberkesanan.

Berasal dari Asia Tenggara dan meluaskan pengaruhnya ke luar, Kinohimitsu diraikan dengan produk kolagen terlaris No 1. Selain daripada kolagen, jenama ini mempunyai rangkaian produk detoks yang mengagumkan, termasuk:


- Footox - tampalan kaki menyingkirkan toksin

- Jus Plum D'tox dalam botol kaca

- Rangkaian Teh D'tox dalam format uncang teh

- Phytox - serbuk enzim detoks dalam pembungkus sachet


Dan kini, tablet kunyah 5Dtox yang baru diperkenalkan.



Didedahkan untuk golongan dewasa muda yang dinamik dan bertenaga yang sentiasa bergerak, 5Dtox menyediakan penyelesaian bebas masalah untuk gaya hidup yang sibuk mereka. "Dalam dunia yang penuh dengan pergerakan pantas seperti hari ini, kita sering menghadapi kesulitan untuk mengekalkan diet yang seimbang, yang mengakibatkan masalah seperti sembelit. Selain itu, terutamanya untuk golongan dewasa muda, mereka kurang kesabaran terhadap kaedah detoks yang memakan masa dan melibatkan penyediaan dan pembersihan. Mari mengenali 5Dtox - tablet kunyah yang mudah dimakan dan enak seperti gula-gula, tetapi pasti berkesan dalam usus dan hati detoksifikasi" kata Ms. Jennifer Chin, Ketua Pegawai Operasi Kino Biotech.

Produk-produk Kinohimitsu, yang dikenali kerana kualitinya, telah menerima pensijilan HALAL, mencerminkan komitmen jenama ini untuk melayani pelanggan yang beragam, termasuk golongan dewasa muda yang penuh semangat dan suka berseronok. Dibuat daripada ekstrak tumbuhan semulajadi 100%, tablet kunyah kecil ini menawarkan pendekatan yang mudah dalam detoksifikasi, yang menghasilkan penampilan yang bertenaga dan kesejahteraan keseluruhan. Di antara banyak manfaatnya, 5Dtox membantu dalam penyingkiran toksin, mengatasi sembelit, dan menggalakkan pergerakan usus yang teratur. Kandungan serat yang tinggi, bahan berasaskan tumbuhan, dan ketiadaan perasa tiruan, pengawet, atau bahan kimia berbahaya menunjukkan komitmen jenama ini kepada kesihatan semulajadi dan holistik.


"5Dtox adalah produk yang direka dengan memikirkan generasi akan datang, mempromosikan gaya hidup sihat dan bebas kerumitan. Ia sangat menarik dan berkesan! Saya menyukainya!", kata Ms. Priscilla Abby.

Majlis ini tidak terhad kepada pelancaran produk; ia juga menampilkan aktiviti yang menarik. Ms. Priscilla Abby berkongsi pengalaman penggunaannya, pakar diet Kinohimitsu Ms. Natalie Ng memberikan butiran produk yang menarik, dan Kolej Sunway & Hab Teknologi Reka Bentuk Fesyen Stylo mempersembahkan pertunjukan fesyen yang menarik. Sesi permainan interaktif, di mana pelajar-pelajar Sunway berinteraksi dengan Ms. Priscilla Abby, menjadi sorotan, memupuk hubungan dan keseronokan.



Thursday, September 21, 2023

VIVO V29 5G Dengan Paparan Potret Aura Light 2.0, Reka Bentuk Anggun Dan Prestasi Yang Mengagumkan

Hi Korang,

VIVO, sebuah syarikat teknologi yang terunggul, hari ini bakal melancarkan siri telefon pintar terbaru mereka iaitu vivo V29 5G. Potret Aura Light 2.0 merupakan ciri utama bagi vivo V29 5G, didatangi dengan warna yang menawan iaitu Starry Purple dan Noble Black, diinspirasikan oleh langit malam yang disinari bintang. Dilengkapi dengan ciri kamera 50MP beserta ultra-sensor, 512GB stor penyimpanan, paparan skrin 120Hz 1.5K AMOLED, 80W pengecasan dan banyak lagi ciri yang hebat pada telefon pintar keluaran terbaru vivo, iaitu vivo V29 5G.


Dilengkapi dengan potret Aura Light 2.0 dan pengubahsuaian suhu warna pintar (smart colour Temperature Adjustment), rekabentuk yang menarik dan ciri ciri telefon yang canggih, vivo V29 5G adalah sebuah telefon pintar yang sesuai bagi penggemar teknologi dan pengamal gaya hidup moden.

“Vivo sentiasa berusaha untuk membangunkan industri teknologi dan menginginkan keluaran telefon pintar kami sentiasa mampu untuk memberi yang terbaik kepada para pengguna. vivo V29 5G ini telah kami tambah baik pada ciri utamanya iaitu Aura Light 2.0 dan juga bentuk yang cantik sesuai untuk anak muda masa kini, kami mengharapkan vivo V29 5G ini akan memberi ruang kepada pengguna untuk menikmati setiap saat yang indah dan dengan V29 5G mereka tak akan terlepas untuk merakam momen indah,” kata Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo Malaysia.


Beliau menambah, "Menuju ke masa hadapan, kami tetap akan konsisten dalam komitmen kami untuk terus berada dalam inovasi telefon pintar bagi sentiasa memastikan pengguna kami menikmati pengalaman yang unggul."


Perkayakan Kehidupan Seharian Dengan Potret Aura Light 2.0

Ciri Aura Light 2.0 yang bersaiz diameter 16.5 mm pada vivo V29 5G mendorong kepada kepentingan cahaya dalam hasil fotografi, ciri kamera dan Aura Light merupakan ciri utama pada siri V keluaran vivo. Menciptakan tiga dimensi kesan cahaya, menghapuskan bayang bayang dan memberikan pengalaman seperti di dalam studio. 36 peratus peningkatan pada tahap pencerahan berbanding dengan model yang sebelumnya dan memastikan shot yang lebih fokus. Selain itu, vivo V29 5G boleh menyesuaikan diri dengan persekitaran dan keadaan warna yang berbeza. Dengan hanya satu sentuhan, ia boleh menyerlahkan subjek walaupun dalam keadaan lampu yang malap. Menghasilkan karya yang terang, jelas, potret yang indah dan keadaan alam sekitar yang menawan dalam setiap shot yang diambil melalui vivo V29 5G.

Kamera hadapan yang mempunyai 50 MP dan fokus secara automatik membolehkan pengguna untuk mengambil gambar selfie, dengan kecanggihan kamera beserta 92° sudut luas mampu mengimbangi dan mengelakkan distorsi pada gambar samada secara berkumpulan atau berseorangan. novasi ini adalah bukti usaha dari vivo untuk memastikan pengguna vivo sentiasa berpuas hati semasa menggunakan vivo V29 5G.


vivo V29 5G juga menitikberatkan tentang pengambilan foto dan video pada waktu malam. Dengan vivo V29 5G, ia bakal mempersonakan penggunanya dengan kebolehan merakam momen indah pada waktu gelap terutamanya pada waktu malam. Ciri Video Ultra Stabil yang disokong oleh OIS dan EIS, memastikan pergerakan yang minimal dan shot yang jelas. Dengan lebih 1,000 kestabilan dan 10,000 kestabilan dalam pergerakan untuk setiap saat. Selain itu, ciri Super Night Video disokong oleh algoritma adegan malam yang cemerlang dan keupayaan penstabilan yang kuat, semuanya dapat menyelesaikan masalah ketika merakam video dalam keadaan cahaya rendah. Dengan kata lain, vivo V29 5G membolehkan gambar malam bersinar cerah dan menangkap butiran yang luar biasa dengan kecantikan yang tiada tandingannya.

Mentakrifkan Keanggunan dengan Gaya yang Terkini

Warna-warna vivo V29 5G adalah warna yang diinspirasikan oleh langit yang disinari bintang terutamanya warna Starry Purple. Teknik Inovatif 3D Starry Craft membolehkan penciptaan penampilan ungu berkilauan dengan menawan, manakala permainan cahaya pada panel belakang memastikan bahawa ia sentiasa bersinar seperti langit malam dengan sinaran bintang.

Bagi warna Noble Black, ia menunjukkan keanggunan dan gaya yang moden dan mengikut tren yang terkini, dengan adanya teknik skala-nano yang memberikan ketahanan dan tahan kotor pada kilauan yang terukir.

Paparan Skrin yang Hebat Dalam Sejarah Siri V

Siri vivo V29 5G menampilkan paparan AMOLED 1.5K 120 Hz dan skrin melengkung 3D 6.78 inci, memberikan visual yang memukau kepada pengguna. Dengan resolusi 1.5K yang mengagumkan dan ketumpatan piksel tinggi sebanyak 452 PPI, setiap butiran menjadi seperti di alam realiti dengan ketepatan yang mengagumkan. Pengguna akan terpukau pada pengalaman visual yang menakjubkan kerana vivo V29 5G mempamerkan 1.07 bilion warna dan DCI-P3. Selain itu, vivo V29 5G memberi keutamaan kepada kesihatan mata dan telah menerima tiga pensijilan perlindungan mata peringkat profesional SGS, menegaskan komitmen vivo terhadap kesihatan para pengguna.

Memberikan Prestasi dan Ciri Telefon yang Mengagumkan

vivo V29 5G direka untuk memberikan pengalaman pengguna yang lancar dan berkuasa. Ia menampilkan platform mudah alih Qualcomm Snapdragon® 778G, memastikan prestasi yang baik dan sambungan 5G yang lancar. Dengan Memori 12 GB RAM + 8 GB RAM Tambahan, vivo V29 5G menawarkan penyimpanan yang mencukupi dan sokongan kukuh untuk sistem operasi. vivo V29 5G juga dilengkapi dengan Sistem Penyejukkan Bionik VC Ultra Besar, yang membolehkan telefon pintar melepaskan prestasi optimum dalam pelbagai senario, memberikan pengalaman yang menakjubkan - sama ada semasa sesi permainan yang sisirus atau pengalaman sinema yang memukau.



Selain itu, pengecasan pantas 80W yang dikemaskini dan bateri 4600 mAh membolehkan telefon pintar dicas laju dan selamat, telefon dicaj dari 1% ke 50% hanya dalam masa 18 minit dan menjamin penggunaan yang tahan lama. Selain itu, vivo V29 5G juga mempunyai ciri tahan habuk IP54 dan tahan air. Sama ada berada dalam hujan atau berseronok di tepi kolam renang, vivo V29 5G menyediakan rintangan percikan air dan tahan habuk di bawah penggunaan normal.

Harga, Ketersediaan, dan Rakan Kongsi vivo V29 5G

Bermula hari ini, vivo V29 5G akan berada di dalam pasaran Malaysia dengan harga RM1,899 untuk pilihan 12+256GB dan RM2,099 untuk 12+512GB. Pengguna yang berminat untuk mendapatkan vivo V29 5G boleh menempah awal bermula pada 21 September 2023 dan banyak promosi hebat menanti. Tempahan awal yang dibuat di kedai konsep vivo yang terpilih akan menerima naik taraf stor penyimpanan secara percuma.

vivo Malaysia bekerjasama dengan beberapa jenama yang terkenal di Malaysia seperti Grazia, CHAGEE, UCSI, LUSH, Sunway Lagoon, MIX, Godiva, dan Dking yang berkongsi misi dan visi yang sama seperti vivo Malaysia. Kekal bersama vivo Malaysia untuk mengetahui lebih banyak perkembangan terkini dan pengumuman kolaborasi yang mendebarkan di platform media sosial rasmi vivo.


Informasi tentang harga dan promosi vivo V29 5G :

Tarikh Pelancaran

20 September 2023

Tarikh Tempahan Awal

21 September 2023

Tarikh Jualan Pertama

28 September 2023

Platform Jualan atas Talian

vivo Malaysia e-store, Shopee, Lazada dan Tiktok Shop

Promosi Tempahan Awal

Tempah awal sekarang dan berpeluang untuk mendapat hadiah eksklusif yang bernilai RM995

 

vivo care 1+1* Extended Warranty - RM199

vivo care 1 tahun pelan perlindungan skrin- RM399

V29 pelindung skrin - RM69

V29 Pelindung Keselamatan - RM69

TWS Earbuds - RM259

 

Pelanggan yang menempah awal pada 21 September 2023 di kedai konsep vivo yang terpilih akan menerima naik taraf stor penyimpanan secara percuma! (tertakluk kepada terma & syarat)

 

Kedai Konsep vivo yang terpilih:

      Pavilion KL

      KL East Mall

      KL Mid Valley

      Sunway Pyramid

      Gurney Plaza

      Johor Mid Valley Southkey

RRP

V29 5G 12+ 256GB for RM1899

V29 5G 12+512GB for RM2099



Ikuti perkembangan terkini, promosi dan spesifikasi produk terbaru vivo di halaman facebook vivo Malaysia dan laman web rasmi vivo Malaysia.

Friday, September 15, 2023

Kaspersky Secur’IT Cup’23 registration opened

Hi Everyone,

Motivated students and young cybersecurity researchers eager to change the world for the better can apply for participation in the Secur’IT Cup, an international competition run by Kaspersky and aimed at tackling security issues posed by modern technologies. Participants can enter the contest both as teams or individually.



As latest technologies open up new digital pathways and broaden our horizons, they can also bring new security challenges. Committed to building a safer world, Kaspersky has been at the forefront of countering cyberthreats, and has been continuously sharing its world-class expertise with the community, especially the youth, who will take over this mission in the future.

This year marks the launch of the sixth edition of Kaspersky’s international Secur’IT Cup. The main goal of the contest is to support young talent in their professional development, enabling them to create solutions to mitigate the security issues that are emerging with the appearance of new technologies and the ones that may occur in the future.

For the Secur’IT Cup’23, participants can come up with ideas for the solutions addressing security challenges in these particular fields:

· Gaming & Geeks
participants may propose their reliable and innovative security solutions, that increase the efficiency of gadgets and contribute to the safety of the gaming world.

· FinTech
contestants develop their cyber defense projects for the financial industry that can help people around the world be more protected from attacks and cybercrimes.

· Tracking & Security of people and things
talented young people can offer their projects to secure data protection and its legitimate tracking and collection.

· Family care
contenders are encouraged to come up with projects in the fields of Elderly Care or Pet Care.

“We have always highlighted the importance of supporting young talent, and this year our team is focusing on the idea of turning our annual contest into a real ‘growing house’. To help the participants to develop and apply their projects, we will provide them with our special webinars and sessions with Kaspersky experts,” comments Evgeniya Russkikh, Head of Academic Affairs at Kaspersky. “I hope it will not only encourage young talent to develop great ideas, but also turn these ideas into valuable products, which will be successfully functioning after the competition’s completion.”

This year, the contest will be divided into four main stages:

· 02.10.23 – 15.10.23 – developing an idea;

· 16.10.23 – 29.10.23 – providing a business model;

· 30.10.2023 – 12.11.2023 – introducing prototype design;

· 13.11.2023 – 26.11.2023 – idea finalization.

Each stage will be dedicated to a particular project milestone and will be marked by the enhanced support provided to the participants by the Kaspersky team. For instance, the business model development stage will include a webinar, during which participants will learn how to calculate these models, which key performance indicators to address, and other useful details. While during the “idea development” and “prototype development” stages, participants may ask the Kaspersky team for expert advice.

Simultaneously with the global stream, the regional stream of the contest will be running, helping students to get involved in the global competition. The regional stream will be made up of local events, where students gather into teams and develop their projects. As a result, the team that presents the best project as part of a regional event qualifies into the global finals.

The final event will take place online on December 13, 2023. The winning prize is $10,000, the second-place award is $3,000 and an e-learning training by Kaspersky, and the third place trophy is an e-learning training by Kaspersky.



More details on the participation at Kaspersky’s Secur’IT Cup 2023 are provided by the contest’s official website.


Tuesday, September 12, 2023

GUARDIAN’S ‘THE FACE OF HEALTHY BEAUTY’ SOUTHERN REGION WINNERS ADVANCE TO GRAND FINALS

Hi Everyone,

Four winners from Guardian’s popular nationwide contest ‘The Face of Healthy Beauty’ 2023 (TFHB 2023) Johor leg are one step closer to becoming the next Guardian Healthy Beauty Ambassadors as they move on to the Grand Finals.

The winners were


· Ayshah Abdul Rahman, 31, a business owner and model.

· Candace Cheah, 27, an undergraduate veterinary student.

· Joan Na, 26, a wealth advisor.

· Lim Wen Hui, 22, an undergraduate TESL student.


The deserving four were selected among 19 semi-finalists after a rigorous two-day audition at Paradigm Mall in Johor Bahru which attracted individuals between ages 18 to 55 from Johor as well as Kuala Lumpur.

Final year veterinary student Candace Cheah was overjoyed when she was selected as one of the four finalists to compete in the Grand Finals.

“I am so excited and looking forward to the Grand Finals now. The contest became tougher as we drew to a close and I knew it was a tough call for the judges as every contestant had their own distinct qualities. There were so many beautiful and unique women from different ages and backgrounds, and I am honoured to have the judges select me to be one of the finalists.,” she said.

Candace who travelled from Kuala Lumpur alone to compete in the selection process was a repeat contestant after her first attempt in 2019 during the first edition of TFHB.

The four winners from the Southern region will join 12 other finalists selected at the Northern and Central regions to compete in the Grand Finals which will be held at Sunway Pyramid Shopping Mall in Petaling Jaya on 21 October 2023.

Guardian’s second edition of TFHB sets itself apart by steering away from traditional beauty standards to a broader, inclusive definition. It is NOT a beauty contest as the campaign celebrates healthy beauty by encouraging everyone to embrace their unique qualities both inside and out.

The Healthy Beauty individual is a person who is happy, loving, fun, positive and dynamic as well as gentle and passionate, with a confidence built from feeling good about themselves holistically.

Through their lifestyle and attitude, they also inspire others to do things that make them feel happy and fulfilling, which leads to a healthy and beautiful life.

This comprehensive approach to wellness does not just consider natural beauty, but also mental, emotional, and social well-being as it shifts the focus from superficial standards of beauty to a more sustainable, wholesome, and inclusive definition.

Touted as the first-of-its-kind in Malaysia, the search for ‘The Face of Healthy Beauty’ is a nationwide quest to find FOUR individuals, who best fit the bill as ‘The Face of Healthy Beauty’ to be Guardian’s healthy beauty ambassadors.

The four (4) winners from the Grand Final will each receive:

• One (1) year contract with Guardian.
• Feature on Guardian’s catalogue cover page and other sales material.
• RM10,000 cash and RM10,000 worth of vouchers.
• Products from participating sponsors.
• RM5,000 worth of Guardian bath care products to a charity organisation of the winner's choice.

The TFHB 2023 contest will now move to Vivacity Mall, Kuching Sarawak (16-17 September 2023) for its last leg to select another four finalists for the Grand Finals.

Guardian customers can play a role in the selection process by vote, from 18 September – 8 October 2023 on the microsite (https://theface.guardian.com.my), for their favourite finalist to win at the Grand Finals. The votes received for each finalist will contribute towards 40% of the total scores at the Grand Finals.


For more details of the contest, visit https://theface.guardian.com.my.

Facebook: @Guardianmy

Instagram: @Guardianmy

YouTube: @Guardian MY

Telegram: @GuardianMY




#GuardianMYApp #guardianMy #faceofguardianmy #FaceofHealthyBeauty2023

Monday, September 4, 2023

CETAPHIL® HYDRATING FOAMING CREAM CLEANSER

Hi Korang,

Cetaphil®, jenama penjagaan kulit dermatologi No.1 di Malaysia* berbesar hati mengumumkan pelancaran Hydrating Foaming Cream Cleanser, iaitu pembersih muka dan badan “krim kepada buih” baharu. Dirumuskan dengan aloe vera, pembersih yang memelihara dan melembapkan kulit ini adalah sesuai untuk semua jenis kulit dan terbukti secara klinikal memberikan perlindungan kepada lapisan pelindung kulit sehingga 8 jam. Pembersih ini juga terbukti secara klinikal dapat menyingkirkan sehingga 97% partikel pencemaran.


Menggunakan teknologi yang terkini bagi produk “krim kepada buih”, Cetaphil® Hydrating Foaming Cream Cleanser mengaplikasikan Sistem Surfaktan Asid Amino yang berkesan untuk menyingkirkan kotoran, minyak berlebihan, malah solekan, di samping memastikan kulit kekal sihat dan tidak kering atau tegang.

Teknologi ini juga menggabungkan sifat Aloe Vera yang menenangkan kulit dengan campuran bahan yang disokong secara dermatologi, iaitu Gliserin, Niasimida, dan Panthenol. Pembersih ini yang diaktifkan dengan air untuk bertukar kepada buih, membantu untuk mengekalkan kelembapan dalam kulit, lantas menjadikannya terhidrat dan berasa nyaman. Pembersih ini berkesan, namun lembut.

Selain itu, pembersih ini telah terbukti secara klinikal dapat menyingkirkan kekotoran yang menyebabkan liang pori tersumbat di samping memelihara lapisan pelindung semula jadi dan tahap pH kulit. Tambahan lagi, penggunaannya mengurangkan 5 tanda kulit sensitif dan terbukti secara klinikal dapat mengurangkan ketegangan dan kerengsaan kulit selepas 7 hari digunakan, menunjukkan pengurangan tanda sensitiviti kulit sebanyak 79% selepas 1 bulan.

Pengurus Cawangan Galderma Malaysia, Cindy Tiu, menekankan komitmen Galderma yang tidak berbelah bahagi untuk mengekalkan kedudukannya sebagai peneraju kategori dermatologi sejati terkemuka yang mendorong inovasi dalam bidang ini.

“Galderma dan Cetaphil® komited dalam mendefinisikan semula penjagaan kulit, satu produk inovatif pada satu-satu masa. Kami memahami keperluan pengguna yang semakin berkembang, justeru inilah sebabnya kami memperkenalkan Cetaphil® Hydrating Foaming Cream Cleanser – pembersih berbuih yang memenuhi keperluan khusus ini.”

“Meskipun pembersih tradisional menawarkan ciri berbuih yang diingini oleh pengguna, produk itu lazimnya menggunakan sistem surfaktan berasaskan sulfat yang boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan masalah kulit yang lain. Rumusan termaju kami membezakan kami dengan pembersih yang lain. Produk dihasilkan dengan teliti untuk membersihkan kulit secara berkesan di samping mengekalkan kelembapan kulit, tanpa sabun, pewangi dan paraben, sekali gus memastikan cirinya sebagai penyelesaian penjagaan kulit yang lembut namun menyeluruh,” tambahnya.

Cetaphil® Hydrating Foaming Cream Cleanser kini boleh didapati di semua farmasi terkemuka dengan harga hanya RM58 untuk pek bersaiz 236ml. 

Daripada pembersih kepada pelindung matahari dan seterusnya serum, Cetaphil® menawarkan pelbagai rangkaian produk yang memenuhi keperluan kulit yang berbeza, yang merangkumi rangkaian Cetaphil® Classic, Cetaphil® Sun, Cetaphil® Baby, Cetaphil® PRO-AD Derma, Cetaphil® Bright Healthy Radiance, dan Cetaphil® Optimal Hydration. Walau apa pun jua jenis kulit atau keperluan khusus anda, anda boleh membeli produk ini di farmasi terkemuka dan secara dalam talian di seluruh negara.


Friday, September 1, 2023

First-ever Soka International School opens its doors in Seremban, Malaysia

Hi Everyone,

Soka International School Malaysia (SISM) has proudly launched its inaugural academic year on August 24 in Seremban, Negeri Sembilan, ushering in a fresh era of education grounded in humanistic values. Malaysia now hosts the world’s first secondary international school under the renowned Soka education system.


SISM warmly welcomed its pioneering batch of 112 students, aged 11 to 15, who will be part of an international student community that showcases the school’s commitment to creating an inclusive learning environment aimed at nurturing conscientious global citizens. For the 2023/24 academic year, SISM is offering the Cambridge curriculum for Years 7 to 9. The sprawling 10-acre campus, nestled within a picturesque 50-acre green expanse, also boasts boarding facilities.

The entrance ceremony, held at its campus, was graced by distinguished guests including academician Emeritus Professor Tan Sri Dato' Dr Syed Jalaludin Syed Salim, Pro Chancellor at the Universiti Putra Malaysia (UPM); Emeritus Professor Tan Sri Dato' Dzulkifli Bin Abdul Razak, Rector of the International Islamic University Malaysia (IIUM); and Professor Dr Mok Soon Chong, Vice Chancellor and Chief Executive Officer of the New Era University College.



The grand event also saw the presence of 800 attendees, encompassing SISM’s board of directors, parents, students, and international visitors. Additionally, representatives from the International Islamic University Malaysia (IIUM), New Era University College, University of Malaya, Cambridge Assessment International Education (CAIE) and International Baccalaureate Programme Development and Recognition were among those celebrating this significant milestone.

A JOYFUL & NATURE-INSPIRED PHILOSOPHY

At SISM, education revolves around the Soka (Japanese for "value-creating") philosophy, which celebrates every child's boundless potential. This belief champions the idea that children can lead lives of contribution, establishing a harmonious balance between personal growth and societal well-being. The end goal is to foster global citizens endowed with wisdom, courage, and compassion.

Speech by Chairman & CEO, Mr Michael Kok Fook On P.K.C

SISM’s educational approach is anchored on the principles established by Daisaku Ikeda, the founder of the Soka school system. His vision of a humanistic, student-centred education serves as the cornerstone, aiming to shape a society that is peaceful and celebrates the sanctity of life.

Quoting Ikeda, “Education that builds human character is the bridge that connects us to the future and is the very hope of humankind. It is a cradle for global citizens to deepen their bonds of friendship. This new school building surrounded by a rich natural environment where palm leaves glitter in the tropical sunshine, is where students of diverse races and nationalities gather from Malaysia and around the world to study together, encourage one another and bring their creativity to full bloom.”

Speech by Principal, Dr Wendy Yee

At SISM, the educational goal centres on empowering and supporting its students. The emphasis is on nurturing present-day happiness, enabling students to discover the joy and purpose in their learning. This paves the way for them to lead value-creating lives while fostering a heightened social consciousness. As a pivotal component of this humanistic, student-centred approach, SISM will integrate Social-Emotional Learning (SEL) into its curriculum.

Officially Enrolled Founding Batch Students

Students will thrive under the school's blended learning model, which is multifaceted in its approach:

1. Inquiry-Based Learning: Encouraging students to pose pivotal questions, thereby cultivating essential skills.

2. Interdisciplinary Learning: Bridging various subjects to provide a holistic educational experience.

3. Purpose-Based Learning (PBL): This involves students undertaking projects that address real-world issues, enhancing their critical thinking, communication, and analytical prowess.

4. Dialogic Learning: Fostering meaningful dialogues that stimulate critical reflections.

5. Mastery-Based Learning: This student-centric method allows individuals and groups to learn at their own pace, tapping into their unique potentials.

SISM's Chief Executive Officer, Michael Kok Fook On P.K.C., elaborated on the school’s vision further, “The students now studying at SISM are at a significant transition between childhood and adulthood. It is at this stage that they are searching for and developing their self-identity, seeking autonomy, and wanting to have more meaningful connections with their peers. Hence, it is important for educators to support students in this crucial stage of their development, to help develop their sense of purpose for being who they are.”

Addressing how SISM will prepare its students to meet the challenges of globalisation, Principal Dr Wendy Yee Mei Tien remarked, “Our education philosophy represents a transformative paradigm that will foster our students with a greater sense of social consciousness to become engaged global citizens with rich humanity. They will open their minds to possibilities and life with meaning and purpose, creating values in whatever they do in the future as a global citizen under any circumstances. This aligns with the spirit of Soka education, where students not only seek meaning in their own lives but also contribute positively to the well-being of others.


For more information about SISM, parents are cordially invited to visit our Visitor Centre located at:

PT25369, 
Persiaran Sendayan-Mambau, 
Bandar Sri Sendayan, 
70300 Seremban, Negeri Sembilan.


Visitor Centre Operating Hours:

· Monday to Friday: 9:00 a.m. - 4:00 p.m.

· Saturday & Public Holidays: By Appointment Only

· Closed on Sundays

To schedule an appointment, please visit our website.



Contact Details:

Telephone: +606-775 4171 | +6012 261 2023
Website: sism.edu.my




About Soka International School Malaysia (SISM)
SISM is a non-sectarian international school located in Seremban, Negeri Sembilan and opened its doors in August 2023. It is part of the Soka education system which consists of Soka schools in Japan, Hong Kong, Brazil, Singapore, and Malaysia as well as universities in Japan and the United States of America. SISM offers the Cambridge Curriculum