Sunday, July 30, 2023

Produk Penjagaan Kulit KYUT SKIN Kini Dilancarkan Dengan Pembukaan Rasmi Ruang Pamerannya

Hi Korang,

Meh kak lily citer lagi mengenai jenama produk penjagaan kulit yang baru je memasuki pasaran negara dan telah mula mendapat tempat di hati para peminatnya.


Kyut Skin, sebuah jenama penjagaan kulit milik Fabulove Sisters Empire meraikan kemunculannya ke dalam industri kecantikan dengan sebuah majlis pelancaran produk keluarannya, yang berlangsung seiring dengan pembukaan rasmi ruang pameran eksklusif Kyut Skin di sini.


Sempat kak lily ke majlis pelancaran dan pembukaan rasmi showroom mereka di Wisma Nini Comel di Ampang, cantik wei. Begitu indah sekali di hias yang bertemakan Enchanted. Semuanya yang hadir berdress up begitu vogue sekali kecuali ahkak hah sebab tak sempat nak prepare hah maklumlah busy keje hehehehe




Acara tersebut telah menjadi tempat pertemuan lebih kurang 150 pakar kecantikan, pempengaruh media sosial, selebriti tempatan, media dan tetamu istimewa yang berkumpul untuk menyaksikan kelahiran sebuah jenama bumiputera dalam industry penjagaan kecantikan tempatan. Majlis yang diadakan di ruang pameran terbaharu milik syarikat itu telah memberikan para hadirin telah pengalaman eksklusif mencuba dan menyaksikan sendiri rangkaian produk Kyut Skin semasa pelancaran.


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Fabulove Sisters Empire, Nur Fathini Khalilah, Kyut Skin diwujudkan dengan komitmen untuk menyediakan penyelesaian yang mudah bagi keperluan penjagaan kulit harian. Ini termasuklah dengan mengintegrasikan kemajuan teknologi ke dalam produk keluaran mereka.

"Di Kyut Skin, kami komited untuk menghasilkan produk yang inovatif, berkualiti tinggi, dan penuh dengan manfaat yang akan memberikan impak positif kepada kulit anda," ujar Fathini yang turut memperkenalkan kepada hadirin empat produk Kyut Skin yang kini boleh didapati di pasaran antaranya Stik Pelindung Matahari, Oil Face Cleansing Sheet, Glowy Face Mist dan Moist Moisturiser.


Ketua Pegawai Operasi Fabulove Sisters Empire, Nur Fathin Zulaika berkata Kyut Skin memberikan penekanan penuh terhadap formulasi produk yang di hasilkan. Melalui kolaborasi bersama pasukan ahli kimia yang berdedikasi dan pakar-pakar terlatih, Kyut Skin memastikan produk mereka memenuhi piawaian kualiti dan keberkesanan yang tinggi.

Kyut Skin telah mendapat pelbagai pengiktirafan dan anugerah sejak penubuhannya. Dalam bulan pertamanya, jenama ini menerima Anugerah Keunggulan Perniagaan Bumiputera, diikuti dengan Anugerah Penjagaan Kulit Terbaik 2023 oleh Beauty Insider untuk stick pelindung matahari mereka. Jenama ini juga meraih penghargaan Inovasi Penjagaan Kulit Terbaik di Malaysia Best Business Awards 2023. Kejayaan-kejayaan ini, bersama dengan testimoni pelanggan yang positif, telah memperkenalkan Kyut Skin sebagai produk yang mampu membawa penyelesaian kepada masalah penjagaan kulit yang mudah digunakan, berkesan, dan efektif dalam cuaca panas dan lembap.





Produk Kyut Skin kini boleh didapati untuk melalui laman web rasmi mereka di www.kyutskin.com atau di Shopee (https://shopee.com.my/kyutskin) dan TikTok Shop (https://www.tiktok.com/@kyutskin), selain di cawangan pengedar yang diiktiraf seperti The Pastel Shop, United Care Pharmacy, dan Valent Skin. Orang ramai yang berminat juga boleh menerokai rangkaian produk jenama ini di ruang pameran mereka di Ampang.

Produk-produk Kyut Skin boleh didapati dengan harga berpatutan bermula RM15 hingga RM79.90, dan merangkumi empat jenis produk yang berbeza. Pelancaran Kyut Skin telah menetapkan piawaian baru dalam industri kecantikan, menunjukkan komitmen mereka dalam mencipta produk penjagaan kulit yang luar biasa yang memperkasa pengguna untuk merangkul kecantikan unik mereka.

Sempena pelancaran dan kemunculannya dalam industri penjagaan kulit di negara ini, Kyut skin juga menawarkan peluang untuk orang ramai menyertai keluarga Kyut Skin dan memulakan kerjaya keusahawanan dengan memperkenalkan program permulaan (program penjual semula) jenama itu.

Untuk info lanjut mengenai Kyut Skin, meh check out di sosial media berikut :

Official Website : 

Facebook Page : 

Instagram Link : 





Saturday, July 29, 2023

Makan-Makan Buffet Countryside Barbecue di Fairfield by Marriott Kuala Lumpur

Hi Korang,

Siapa tak suker dengan BBQ kann??

Majoriti semua rakyat Malaysia sukakannya, selalunya kita buat BBQ di hujung minggu, makan-makan sambil bersembang-sembang bersama keluarga kan. Namun kadang kala terlalu kerap menyediakan bahan-bahan untuk majlis BBQ penat jugak kan.


Jadi apa salahnya sekali-sekali kita bawa sekeluarga makan-makan BBQ di Fairfield by Marriot Kuala Lumpur.


Baru-baru ini kak lily bersama rakan-rakan berpeluang untuk mencuba hidangan yang cukup lazat dan menyelerakan di Fairfield by Marriot Kuala Lumpur. Bertemakan Countryside Barbecue, buffet lazat ini sememangnya tidak boleh dilepaskan terutamanya mereka yang suka berbarbeku

Ayuh kak lily kongsikan di antara hidangan-hidangan yang boleh korang di Countryside Barbecue ini.




Untuk peminat barbeku, korang boleh dapatkan pilihan seperti slipper lobster, classic marinated grilled lamb, minute steak dan pelbagai lagi di charcoal grill station.


Selain itu, ada juga beberapa menu menarik lain yang korang boleh cuba seperti sate ayam, sate daging, roti canai, dan murtabak.


Korang juga boleh mencuba spaghetti lagsana dan carbonara.






Hidangan tempatan pun ada juga seperti nasi goreng, mee hoon, sedikit lauk pauk ringan dan macam-macam lagi






Pelbagai pencuci mulut juga disediakan terdiri daripada kuih-muih tempatan dan beberapa pencuci mulut lain.




Untuk korang yang ingin mencuba menu makanan yang menarik ini, boleh datang ke Restoran Lesung, Fairfield by Mariott Kuala Lumpur. 




Buffet Countryside Barbecue ini hanya tersedia pada setiap hari jumaat sahaja, bermula jam 6.30 petang sehingga 10.00 malam.


Harga pula adalah RM88 untuk dewasa manakala untuk kanak-kanak berumur 4 sehingga 12 tahun pula adalah RM58. Selain itu, untuk setiap 5 dewasa, percuma untuk 1 orang warga emas, untuk warga emas berikutnya perlu membayar harga dewasa.

Untuk membuat tempahan, anda boleh hubungi ;

+603-2777 7777
+6010- 760 0200

Jom Kita ke :

FAIRFIELD BY MARRIOTT KUALA LUMPUR
No 1 Jalan Datuk Haji Eusoff, 
Off Jalan Pahang, 50400 Kuala Lumpur



Mari Like dan Follow Social Media berikut :




Friday, July 28, 2023

Set HOT POT Istimewa Di Armada Hotel Petaling Jaya

Hi Korang,

Hidangan Hot Pot kini mula mendapat perhatian rakyat Malaysia khususnya si kaki makan macam kak lily nih.

Ketika ktorang berstaycation minggu lepas di sana, sempatlah kak lily merasai sendiri keenakan hidangan Hot Pot yang dibawakan oleh Restoran Utara.


Set Hot Pot yang sedia maklum kita tahu ia adalah makanan macam steamboat tapi kat sini ada set-set hidangan untuk dua orang makan yang boleh dipilih. Kalau yang nak makan protein boleh pilih Set Daging Lembu atau juga Set Daging Ayam. Kalau pecinta untuk makanan laut boleh pilih Set Seafood. Bagi yang memang vegetarian boleh pilih Set Vegetarian.

Set Hot Pot ini akan dihidangkan dengan satu jenis sup yang boleh dipilih.



Sup terdiri daripada empat jenis sup yang cukup menyelerakan. 

Korang boleh pilih Sup Mala yang suka pedas dan berapi-api kat mulut. Bagi yang suka Sup Ayam atau Sup Tom Yam yang tidak pedas dan nyaman-nyaman kalau hirup. Serta ada juga Sup Vegetarian untuk yang memang makan sayur sahaja.

Setiap set ada harga yang berlainan. 




Harga bermula daripada RM36+ setiap orang untuk pilihan Set Vegetarian, RM40+ untuk Set Daging Ayam, RM58+ untuk Set Daging Lembu, serta paling istimewa RM68+ yang mewah bagi setiap orang untuk Set Seafood.


Sebagai hidangan tambahan, korang boleh dapat diskaun sebanyak 15% untuk bulan Julai pada Set Hot Pot. Tetapi bukan itu sahaja untuk tempahan Set Hot Pot bulan Julai ini juga akan dapat pencuci mulut percuma.


Tapi ingat ia hanya bulan Julai ini sahaja tau ada beberapa hari ni lagi boleh dapat promosi ini. Jadi tunggu apa lagi datang sekarang makan Hot Pot di Utara Cafe Hotel Armada Petaling Jaya.

Hidangan Set Hot Pot disediakan dari hari Isnin hingga Jumaat dari jam 5.00petang hingga malam.

Jadi jangan datang tengahari kerana ia untuk korang makan malam lepas kerja datang dengan kawan-kawan atau bawa keluarga sangat sesuai. Tapi kalau korang nak buat tempahan khas pada waktu lain boleh cuma kena buat tempahan awal agar pihak restoran boleh sediakan bila masa yang korang nak tu.

Untuk tempahan, sila hubungi di (03) 7954 6888 or email us at armada@armada.com.my.

Jom kita ke :

Utara Cafe
Hotel Armada Petaling Jaya
LOT 6 LORONG UTARA C,
SECTION 52,
46200 PETALING JAYA, SELANGOR


Tel (603) 7954 6888
Fax (603) 7956 8088


Tuesday, July 25, 2023

Undi Produk Kesihatan Dan Kecantikan Terbaik Anda Dan Menang Di ANUGERAH GUARDIAN 2023

Hi Korang,

Peraduan penghargaan jenama tahunan kegemaran Guardian kini kembali lagi dengan hadiah yang lebih hebat dan gempak untuk dimenangi.


Anugerah Guardian 2023 menjanjikan hadiah hebat bernilai lebih RM150,000 untuk dimenangi oleh para pengundi yang mengundi dalam EMPAT kategori utama iaitu; penjagaan kulit, kosmetik, penjagaan kesihatan dan penjagaan diri dengan 96 sub-kategori.

Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd berkata:

“Anugerah Guardian 2023 ialah anugerah paling berprestij dan muktamad dalam pasaran masa kini yang mengambil kira kedalaman dan keluasan produk, jenama dan kategori yang terlibat. Ia mungkin merupakan anugerah penghargaan jenama paling komprehensif di pasaran hari ini.

Ia menyediakan gambaran yang bebas dan adil terhadap jenama yang paling banyak menjangkau dan memberi impak kepada pelanggan kami. Jenama yang terlibat juga akan memperolehi pemahaman yang lebih mendalam tentang jenama pilihan pelanggan.”

Untuk tahun ini, 200 jenama mengambil bahagian dengan lebih 400 produk bersaing untuk merebut anugerah dalam empat kategori utama.

“Pelanggan kami adalah pakar dalam menentukan produk dan jenama kesihatan dan kecantikan yang berkesan untuk mereka dan lebih penting lagi, nilai yang mereka perolehi daripada pembelian mereka di Guardian.

Kami memberi suara kepada pelanggan untuk memilih jenama kesihatan dan kecantikan terbaik yang ditawarkan di semua stor kami menerusi sudut pandang mereka sendiri yang tidak berat sebelah,” tambah Angela.

Penyertaan untuk peraduan ini adalah PERCUMA, tiada pembelian diperlukan dan ia terbuka kepada semua rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun dan ke atas yang memiliki alamat emel serta akaun Facebook atau Google yang sah. Pengundi dikehendaki untuk mengundi sekurang-kurangnya TIGA sub-kategori untuk mendapatkan token untuk bermain MESIN CLAW, dan peluang untuk menyertai Cabutan Bertuah bagi memenangi Hadiah Utama.

Lebih banyak token yang anda perolehi, lebih banyak peluang anda untuk menyertai Cabutan Bertuah.

Tiada penyertaan undian maksimum harian ditetapkan, tetapi peserta hanya boleh bermain mesin claw sebanyak EMPAT kali sehari dan undian hanya akan dikira untuk penyertaan dengan serahan undian yang lengkap.

Oleh itu, pengundi digalakkan untuk menyertai laman undian untuk mengundi setiap hari kerana lebih banyak token yang mereka menangi, lebih besar peluang mereka untuk memenangi hadiah-hadiah utama.

Undian dibuka mulai sekarang hingga 2 Ogos 2023, dimana semua undian dikendalikan secara maya. Pelanggan hanya perlu mendaftar di http://awards2023.guardian.com.my/ dan mula mengundi.

Semua pelanggan yang mengundi berpeluang untuk memenangi salah satu daripada 15,185 hadiah yang bernilai lebih RM150,000, termasuk Hadiah Utama berupa Sony PlayStation 5 Disc Edition bernilai RM2,499. 



Hadiah-hadiah lain termasuk Marshall Action III Bluetooth Speaker bernilai RM1,599, sebuah Apple Watch SE (2nd Generation) bernilai RM1,199, dua Apple AirPods (2nd Generation) bernilai RM629 setiap satu, 100 Baucar Tunai Guardian RM50, 15,000 E-Baucar Guardian RM8, dan 80 Hamper Kategori Eksklusif bernilai RM300 setiap satu.

“Di samping semua hadiah menarik ini, kami juga menawarkan promosi menarik untuk pelanggan sepanjang tempoh peraduan anugerah jenama ini dengan diskaun sehingga 50% untuk pelbagai produk.

“Anugerah Guardian 2023 ialah sebuah platform undian pelanggan yang benar-benar unik dan ia lebih relevan pada masa kini kerana Guardian didorong untuk berhubung, terlibat secara aktif dan memahami keperluan gaya hidup, pilihan serta tabiat pelanggan yang sentiasa berubah dan berkembang. Inilah komitmen kami untuk membantu pelanggan menikmati gaya hidup kecantikan sihat idaman mereka.

“Jadi kepada semua pelanggan di luar sana, buat undian anda supaya suara dan pilihan anda didengari dan rebutlah peluang untuk memenangi hadiah-hadiah menakjubkan ini,” jelas Angela.


Untuk maklumat lanjut serta terma dan syarat penuh Anugerah Guardian 2023 dan undian, sila layari http://awards2023.guardian.com.my/ atau mana-mana platform media sosial Guardian.

Monday, July 24, 2023

Staycation Hujung Minggu Di Hotel Armada Petaling Jaya

Hi Korang,

Kak lily bila dengar nak pi bercuti jer dah memang excited dah. Yelah bercuti kan, siapa yang tak suka. Di sebabkan malas nak keluar dari KL so ktorang pilih Armada Hotel Petaling Jaya untuk merehatkan diri di hujung minggu lepas.


Kalau korang nak tau yang Hotel Armada terletak secara strategiknya berhampiran stesen LRT Asia Jaya, hotel ini menawarkan akses mudah ke destinasi popular seperti Mid Valley Megamall, Pusat Beli-belah KL Sentral, transit KLIA dan KLCC, menjadikannya pilihan yang ideal untuk pelancong perniagaan dan percutian.


Hotel Armada Petaling Jaya menawarkan 257 bilik yang serba lengkap, memenuhi keutamaan setiap tetamu yang menginap. Bilik Deluxe menyediakan ruang yang selesa dengan pilihan katil king atau twin. Bilik Grand Deluxe menambah keanggunan dan kecanggihan kepada penginapan, manakala Bilik Keluarga menawarkan kemudahan untuk keluarga. Untuk sentuhan kemewahan, bilik Premier menawarkan perkhidmatan yang diperibadikan, dan Suite mengagumkan dengan ruang tamu yang berasingan dan kemudahan eksklusif.

Kak lily check in Grand Deluxe Room


Amat-amat selesa, tilamnya empuk, bantalnya lembut sampai susah nak bangun hehehhee




Menawarkan peralatan mandian percuma dan jubah mandi, bilik double ini mempunyai bilik mandi peribadi dengan bilik pancuran mandian, bidet dan pengering rambut. Bilik double berhawa dingin yang luas ini menawarkan TV skrin rata dengan saluran kabel, dinding kalis bunyi, bar mini, alat membuat teh dan kopi serta city view, cantik tuh mengadap Federal Highway. 





Masa daftar masuk ialah pada jam 3:00 petang, menyediakan masa settle-in yang mencukupi. Bagi mereka yang ingin melanjutkan masa check out mereka, hotel ini menawarkan pilihan daftar keluar lewat dengan bayaran nominal RM20+ sejam, memberikan kelonggaran untuk menikmati bilik mereka lebih lama sebelum mengucapkan selamat tinggal.





Hotel Armada Petaling Jaya juga menyediakan rangkaian lengkap kemudahan bagi memberikan keselesaan kepada para tetamunya. Si kaki gym boleh memanfaatkan gimnasium moden, manakala tetamu yang mempunyai urusan perniagaan pula menggunakan bilik mesyuarat yang serba lengkap untuk perjumpaan korang.

Makan-Makan Di Utara Cafe

Hotel ini mempunyai restoran makan sepanjang hari iaitu Restoran Utara, yang menawarkan bufet makan malam yang lazat pada hari Sabtu dan hi-tea yang mewah pada hari Ahad. 








Para tetamu juga boleh menikmati makan tengah hari Bufet Hari Minggu yang lazat dan menerokai pelbagai hidangan dari menu à la carte santapan sepanjang hari.

The Merchant Bar





Selepas seharian bekerja, Hotel Armada menawarkan tempat yang sesuai untuk berehat di The Merchant Bar, yang terkenal dengan kaunter bar terbesar di Petaling Jaya. Bar ini memenuhi keperluan peminum malam dan meningkatkan pengalaman dengan sesi liveband secara langsung setiap hari Jumaat. Merchant Bar juga menyediakan bilik karaoke dan meja pool, mewujudkan tempat yang ideal untuk perhimpunan kecil dan hiburan, menempatkan sehingga 20 orang.

Promosi hebat bilik - bilik yang menarik untuk bulan Ogos & September:

● Tawaran Merdeka

Raikan semangat kemerdekaan dengan kadar eksklusif kami RM166+ untuk penginapan 2H1M di bilik deluxe! Tingkatkan pengalaman anda dengan sarapan pagi untuk dua orang pada harga RM66+! Tempoh penginapan yang sah dari 1 Ogos hingga 30 September 2023 - Hanya 10 bilik sehari.

● Istimewa Jom Undi

Nikmati penginapan 2H1M dengan harga RM198+ dengan sarapan pagi untuk dua orang dari 11hb hingga 13 Ogos 2023. Tunjukkan jari berdakwat anda selepas mengundi dan terima 30% eksklusif diskaun di Restoran Utara untuk hidangan hi-tea atau bufet makan malam yang mewah.

● Bersantai & Recharge

Penggunaan Harian - Alami percutian yang menyegarkan dari jam 10:00 pagi hingga 2:00 PTG. Harga bermula dari RM119+ (katil king) dan RM99+ (katil berkembar).

Tarikan berdekatan di sini termasuklah :

Jaya Shopping Mall – 1km / 5 mins
Mid Valley Megamall – 5.6km / 10 mins
Amcorp Mall – 2.4km / 7 mins
Sunway Lagoon Theme Park – 9.5km /25 mins
KLCC – 10.2km / 20 mins
Pavilion Mall – 15km / 30 mins


Untuk tempahan, sila hubungi di (03) 7954 6888 or email us at armada@armada.com.my.

Hotel Armada Petaling Jaya
LOT 6 LORONG UTARA C,
SECTION 52,
46200 PETALING JAYA, SELANGOR

Tel (603) 7954 6888
Fax (603) 7956 8088