Thursday, April 7, 2022

Bufet Ramadan 2022 ‘Balik Kampung’ Di Hotel Tenera Bangi

Hi Korang,

Hotel Tenera kini menawarkan kepelbagaian menu bufet Ramadan bertemakan Balik Kampung bermula pada 4 hingga 30 April 2022.


Seperti biasa, menu bufet Ramadan di Hotel Tenera pastinya menjadi pilihan ramai untuk berbuka puasa kerana sajiannya yang sedap, tempatnya yang selesa dan harga berpatutan buat seisi keluarga.

Hidangan warisan Melayu ini pastinya menjadi tarikan ramai di luar sana yang menggemari masakan tradisional dan sekaligus membuatkan mereka mengimbas kembali kenangan berbuka berpuasa di desa.





Apa yang istimewa, para pengunjung boleh menikmati suasana iftar seperti di bazar Ramadan kerana terdapat 20 gerai makanan yang menyajikan juadah kegemaran ramai seperti Rendang Ayam Utara, Daging Asam Kunyit, Siput Sedut Masak Lemak, Daging Tetel Gulai Rebung, Sambal Udang Petai Siseh, Sotong Goreng Percik, Udang Kelapa Parut, Ayam Ungkep, Ikan Talang Gulai Nenas dan lain-lain lagi.






Bukan itu sahaja, hidangan lain yang pastinya tidak dilupakan adalah Kari Kepala Ikan Salmon, Kambing Kabsah Tenera, Lidah Bakar Mulut Senget, Ikan Bakar Besau-Besau Sumbat Kelapa Parut, Laksa Sarang Udang, Ulam-Ulam Sambal Gesek dan banyak lagi.

Selain itu, antara lain 100 menu hidangan bertemakan Balik Kampung hasil air tangan eksekutif cef yang berpengalaman, Cef Sahisal Azrul ini turut disediakan adalah Ayam Hot Peri-Peri ‘Yaribaaa’, Seafood Goreng ‘KAVA’, Pasta World, Seoul Seoul Hot Noodle, Gerai Roti Didi And Pren, Picolomondo Pizza, Yong Tau Foo dan Sup Gear Box Kampung Utara.

Tidak dilupakan juga Ayam Percik Kelate, Ikan Pisang Asam Rebus Batang Keladi, Sate Tiga Cucuk Je, Goreng-Goreng Mak Tom, Abe Keropok, aneka mi goreng dan roti serta banyak lagi.

Kepada peminat masakan Cina, hidangan istimewa Dim Sum Bunga yang disajikan bersama Sos Hoisin dan pedas.

Tema Balik kampung kali ini juga turut menghidangkan aneka pencuci mulut seperti Cendol Sawit Tok Ram, Apam Balik Moden, Kuih Serabai, Tepung Pelita, Talam Keladi, Bubur Semanis Awak, Bakar Bijan, serta pelbagai jenis aiskrim.



Sungguh ‘mewah’ aneka juadah yang disajikan namun harganya tetap berpatutan. Bufet Ramadan 2022 bertemakan Balik Kampung di Grand Ballroom Hotel Tenera ini menawarkan harga RM118 seorang.



Istimewa Ramadan kali ini, Hotel Tenera telah mengeluarkan produk terbaharu iaitu Pes Masakan. Pes masakan ini terdiri daripada Pes Sambal Tumis, Kerutuk, Gulai Kawah, Kari India dan Sambal Bilis. Semua pes ini digunakan dalam hidangan masakan Bufet Ramadan pada tahun ini. Sepanjang Ramadan ini, kami menawarkan harga istimewa potongan 10% diskaun untuk setiap pembelian Pes Kombo yang harga asalnya RM35.



Selain itu, Hotel Tenera juga menawarkan Pakej ‘Ramadan Stay And Dine’ di sepanjang Bulan Ramadan ini. Pakej ini meliputi penginapan bilik berserta Bufet Ramadan dan sahur untuk 2 orang.

Sebarang maklumat lanjut boleh hubungi di talian 03-89299600 atau whatsap 0193854796/019-3592796.

Jom kite ke:

Hotel Tenera Bangi,
Persiaran Kemajuan,
Seksyen 1,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor

Tel : 03-8929 9600

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut :

Website :

Facebook :

Instagram :



Info sampingan lainnya:
Parking yang luas di hadapan pintu masuk hotel dan basement.
Ruang makan yang luas dan selesa.

Ok ini baru beberapa tempat buka puasa yang kak lily tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau.

Untuk nak tau lebih lanjut mengenai buffet Ramadan, food review bagi tahun 2022, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2022 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau

No comments :