Tuesday, December 31, 2019

Selamat Tinggal 2019

Hi Korang,

Tahun 2019 memang membahagiakan walaupun cabarannya nauzubillah kan. 


Dengan kerja merata-rata tempat, dengan blogging memacam hazab, dengan family yang tak keruan masalahnya, dengan konflik laki bini dan memacam lagi lah kan. Kalau nak di ceritakan memang 50 muka surat pun tak akan abis. 

Family kena jaga aib, boring betullah 

Betullah orang cakap orang ketiga ni memang perangainya hanat, walaupun bertudung litup tapi hatinya busuk betul. Kak lily tak boleh citer ini details lah sebab ini hal family tak kan kita nak aibkan ahli keluarga kita sendiri kan. Sesungguhnya walaupun darah yang mengalir tuh sama dalam badan kita tapi perangai memang tak sama, hazab wei hazab. 

Sebab tuh kak lily jarang citer pasal hal family sangat, sebab-sebab inilah kan. 

Kawan pun buat perangai gak 

This year kak lily memang rapat dengan certain people jer sebab ape?
Sebab perangai jugaklah. Sebab perangai jugaklah kak lily jauhkan diri dengan beberapa orang yang dulunya naik dengan akak, sebab kita tak nak aura negatif tuh melekat kat kite plak kan. 

Then bila akak kak lily baik dengan certain people nie, ada plak yang jeles hahahha siap sampai memerli akak pun ada, asyik dengan diorang tuh jer kan. Hei akak kawan dengan semua orang ok, tapi kalau perangai ko hazabedah, better akak stick tuh other person yang sekepala dengan akak. 

Mintak boss naik gaji 300% 

Workload sama je tapi kehendak management untuk tahun 2019 ni lagi tinggi, nak cepat, nak betul, no silly mistake dan lagi lah sampai akak cakap dekat one of the bosses nak perfect sila naikkan gaji akak 300% terus diaorang terdiam hahahaaha. 

Blogging 

Ya ampun cabaran untuk 2019 lagi hebat, dengan wujudnya newbie yang baru 1 article blog dah dapat paid job lagi, kami yang super duper senior ni kene fight kaw-kaw sedaya upaya kami untuk bersaing secara dengan newbie ni, termasuklah akak kene belajar cara diorang behave dalam social media. Sangat-sangat beza dengan cara akak blogging 11 tahun lepas. And this year jugak akak belajar buat video siap dengan editing sekali walapun hiccup sana sini kan. 

But still rezeki dalam blogging masih ada sebab akak stick pada client yang sama dan diroang happy dengan kerja akak. 

Laki Bini 

Gaduh memang tetap gaduh, masam muka, tak nak cakap tapi sebabnya sangat-sangat merepek. Sebab terlupa tutup kipas lah, tak siram pokok, sampah tak buang kelako kan tapi itulah akak dengan laki akak. Even spender hilang pun sibuk cakap ada orang ketiga amik, padahal dia bukan nampak pun kat dalam bakul tuh. 

Overall 

Akak berjaya jugak harunginya walaupun kena pendam dalam hati, nangis dalam bilik, makan sampai 5-6 kali sehari, pusing apartment naik turun naik turun kan. 

At the end of the day, itulah kehidupan. 

Buat salah tak buat pun salah so harung jelah dengan sabar, tawakal dan doa bebanyak.

Untuk 2020 nie, hopefully menda-menda x akan terjadik lagilah dalam hidup akak tapi who knows kan??


p/s : lama nau rasenya tak bebel kat blog ni lah, asyik entry advert je kan kan. Korang pun rase cam tuh gak kan kan kan....









Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

2 comments :

Cik Matahariku said...

happy new year Lily! semoga terus berjaya memajukan blog.

AyuArjuna BiGoshh said...

spender hilang angkara org ketiga tu mmg xleh blah..nak kena tampooo hahahahahahah