Thursday, December 10, 2015

CARRIE JUNIOR Kids Shampoo – Untuk Rambut Terurus dan Penjagaan Kulit Kepala Kanak-Kanak

Hi Korang,

Info menarik yang sesuai di kongsikan pada korang as parents kan


Penjagaan rambut kanak-kanak seharusnya tidak boleh dipandang ringan dengan mencuci terlalu kerap atau menggunakan syampu yang salah sebabnya boleh menyebabkan rambut dan kulit kepala rosak. Jadi, berapa kerap perlu kanak-kanak mencuci rambut? Untuk mensasarkan tiga kali dalam seminggu dikira mencukupi melainkan dia aktif dan mengeluarkan peluh, korang perlu mempertimbangkan mencuci lebih kerap. Seperti rambut kanak-kanak itu mendapat lebih lama, basuh tiap-tiap lain hari tetapi kurang selalunya bagi mereka yang mempunyai rambut yang sangat kerinting atau kering.


Untuk menjawab soalan-soalan ini, CARRIE JUNIOR telah mengadakan satu bengkel kecantikan untuk berkongsi tentang penjagaan rambut untuk kanak-kanak. Dijalankan oleh selebriti pendandan rambut Dwen Soteto, bengkel yang indah ini juga telah dihadiri oleh tetamu selebriti Nazril Idrus dan anak-anak kembar beliau serta Imam Ibrahim dan anak perempuannya.

Tetamu dan ahli-ahli media diajar bukan sekadar cara menyikat atau braiding rambut tetapi mereka juga diberikan pengetahuan asas terbaik dalam penjagaan kulit kepala dan rambut kanak-kanak.


Encik Edward Chen, Pengurus Pemasaran Wipro Unza (Malaysia) Sdn Bhd berkata di bengkel, "Walaupun ia adalah penting untuk mengetahui apa yang terbaik untuk penjagaan rambut anak anda, bengkel ini juga adalah terbaik untuk kanak-kanak beraktiviti bersama ibu bapa. Saya juga seorang bapa juga dan saya kadang-kadang juga membantu sikat dan mendandan rambut anak perempuan saya. Ini adalah salah satu aktiviti yang dapat merapatkan hubungan ibubapa dan anak dan sekaligus anak kita juga akan gembira"

Beberapa tips yang dikongsi adalah seperti berikut:-

1) "Squeeze" rambut secara lembut dan perlahan-lahan
Mencegah rambut menjadi "frizz" lap rambut dengan menggunakan tuala lembut secara perlahan-lahan selepas mandi. Ini bagi mengelakkan rambut anak anda daripada kusut dan rosak apabila kita hendak mengeringkannya. Apabila kita menggunakan tuala keras (tidak lembut) atau menggosak secara kuat rambut ianya boleh menyebabkan "frizzing". Jangan "perah rambut" atau memerah terlalu keras kerana ini boleh merosakkan rambut.

2) Menggunakan sikat yang mempunyai gigi yang luas pada rambut yang basah
Gunakan sikat yang punyai kelebaran gigi yang agak luas pada rambut yang basah. Elakkan daripada menggunakan berus halus pada rambut basah. Ini kerana rambut yang basah adalah lebih terdedah kepada kerosakan dan juga boleh membawa kepada "frizzing".


3) Memberus rambut
Memberus rambut membantu dalam merangsang kapilari darah, dan dengan itu meningkatkan peredaran darah dan pengangkutan nutrien dan oksigen ke batang, akar dan mentol rambut. Ia juga membantu dalam merangsang pelbagai kelenjar minyak dan hormon yang mengeluarkan untuk membantu rambut mengekalkan minyak semula jadi mereka. Dengan memberus rambut anda dengan betul anda menambah kehidupan, bersinar dan kelantangan untuk rambut anda. Hanya berus apabila rambut kering.

4) Sikat dari hujung
Jangan sikat bermula di bahagian atas; kerana ianya akan membuat rambut anak anda kusut teruk. Sebaliknya, bermulalah dari hujung dan secara perlahan-lahan dari rambut ke arah akar.

5) Kerinting dan Rambut Kering
Jenis rambut kerinting dan kering biasanya lebih rapuh daripada rambut lurus. Itu sebabnya kita jangan mencuci kerap.


CARRIE JUNIOR Kids Shampoo- Meluruskan Rambut & Mengawal Frizz adalah penyelesaian untuk masalah rambut buat setiap gadis muda. Terdapat 2 aroma dari buah-buahan segar seperti Cranberry dan Smoothie Raspberry . Untuk pengetahuan semua CARRIE JUNIOR Kids Shampoo adalah syampu 2 dalam 1 yang diperkaya dengan nutrien Olive mampu meluruskan rambut. Manakala kawalan frizz membantu meluruskan dan kawalan "frizziness" dan menjadikan rambut yang lebih lembut dan lebih terurus.

Dipertingkatkan dengan Fruito-E yang diperkaya dengan vitamin dan nutrien, syampu ini mampu menyuburkan sambil melindungi rambut gadis kecil anda dan kulit kepala. CARRIE JUNIOR Kids Shampoo mampu meninggalkan aroma yang menyenangkan. Satu kenikmatan apabila rambut kita sentiasa beraroma "sweet" kranberi dan raspberry yang membantu memberi ketenangan. Ianya memberi kegembiraan buat ibu bapa dan juga kanak-kanak terutama apabila aktiviti menyikat atau memberus rambut yang sememangnya licin, lembut dan mudah diurus dengan mudah. Paling penting CARRIE JUNIOR Kids Shampoo mempunyai pH yang seimbang dengan rumusan yang sederhana dan sememangnya ianya selamat untuk kanak-kanak.


CARRIE JUNIOR Kids Shampoo- Meluruskan Rambut & Kawalan Frizz boleh didapati dalam tiga saiz - 90 ml (RM4.45), 280ml (RM10.20) dan 700 ml (RM22.60) *. Produk CARRIE JUNIOR boleh didapati di kedai-kedai runcit, pasar raya besar, pasar raya dan farmasi utama terkemuka di seluruh negara.
* Harga termasuk GST.

4 comments :

Wak Lat said...

sikat dari hujung ke akar tu mcm x praktikal jeer., huhu2

Cikgu Mariana Tukiman said...

Anak ️Saya pakai ️Ni, bagus... ️️Tapi kene cipta syampoo kutu kanak2 plak yer

Unknown said...

Nak try guna la, sebab rambut anak sy kusut sgt lepas mandi

Unknown said...

Nak try guna la, sebab rambut anak sy kusut sgt lepas mandi.